Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaativa persoonallisuushäiriö

Vierailija
15.03.2021 |

Onko kenelläkään kokemusta vaativan persoonallisuushäiriön kanssa elämisestä tai siitä, että läheinen ihminen kärsii kyseisestä ongelmasta? Minulla on lähipiirissäni ihminen, johon sopivat lähes kaikki kyseisen persoonallisuushäiriön piirteet ja en tiedä miten käsitellä asiaa. Kyseinen ihminen on perfektionistinen, itsepäinen ja joustamaton ja hänen lähellään on usein raskas elää. Onko mitään keinoa auttaa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tällainen harrastustoveri, joka tietää itsekin oman diagnoosinsa. Hän on menettänyt monta työpaikkaa sen takia, että ei ole ajoissa töissä. Ajoissa oleminen ei onnistu sen takia, kun kaiken pitää olla tiptop kotoa lähtiessä.

Ajaa sitten ylinopeutta työpaikalle.

On kaahannut korttinsa kuivumaan ja menettänyt sen takia työpaikkansa, koska työpaikalle ei pääse julkisilla.

On raskasta elämä hänellä, en kadehdi

Tämä on aika paha pakko-oirehäiriö.

Vierailija
22/27 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiassa opetellaan haittaavista käytösmalleista eroon , hienoa jos ihminen tunnistaa persoonallisuus häiriönsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaativa persoonallisuus. Usein suutun ihmisille jos he käyttäytyvät epäloogisesti tai pettävät lupauksiaan. En sitten tiedä kumpi on pahempaa, minun ”vaativuus” vai ihmisten ristiriitaisuus?

Asioita voi katsoa niin monesta vinkkelistä.

Mietitkö asioita paljon mielessäsi ja sitten räjähdät jostain toisen tekemästä yksittäisestä asiasta, joka on omassa mielessäsi pidempikin tapahtumaketju? Ja toinen ihmettelee, että miten voi yksi pieni asia olla noin vakavaa.

Vierailija
24/27 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen on ja onneksi en asu hänen kanssa. Ikävä seurata miestä ja lasten asemaa. Eivät osaa muuttua, eivät hakea itse apua, kun ovat niin itsekkäitä ja julmia! Mikään ei auta.

Vierailija
25/27 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaativa persoonallisuus. Usein suutun ihmisille jos he käyttäytyvät epäloogisesti tai pettävät lupauksiaan. En sitten tiedä kumpi on pahempaa, minun vaativuus vai ihmisten ristiriitaisuus?

Asioita voi katsoa niin monesta vinkkelistä.

Vaativa personallisuushäiriö on nimenomaan häiriö. Jos vaatii, että toisten pitäisi koko ajan käyttäytyä "loogisesti", on sairasta ja häiriintynyttä. Mitä se lupausten pettäminen sitten sinulle on? Ainakin minun läheiseni vaatii kaikkea ja hänelle ei voi sanoa "ei". Varmaan sitten kun hänen kaikkia vaatimuksiaan ei täytetä, niin hän voi kokea, että lupaukset on petetty. Sitten häiriöinen suuttuu toisille, jotka eivät ole ollenkaan syyllisiä hänen häiriintyneeseen ahdistukseensa.

Vierailija
26/27 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpö höpöä. Sinulla ei sellaista ole, ja toi poisoppiminen on lähinnä hauska. 

Vierailija
27/27 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheiseni tietää kyllä, ainakin jollakin asteella ongelmansa, mutta tuntuu olevan voimaton muuttamaan käytöstään. Siksi kysynkin keinoja, jotka auttavat/toimivat. En usko, että mikään tilanne on toivoa vailla.

Ei voi auttaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän