Olipa taas surkea tk-lääkäri vastassa
Ja mun tuurilla taas sama pölkkypää.
Ihan turhaan menin.
Taidanpa vaihtaa terveysasemaa!
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikäs nyt? Eikö antanu oikeaa diagnosia tai niitä lääkkeitä, joita halusit?
Ei tehnyt mitään, turha käynti.
Itselläni on molemmissa polvissa nivelrikko, käyn yksityisellä ortopedillä. Joka kerta katsotaan polvien liikelaajudet, saan mitä tarvitsen, kuvantamisen, lääkityksen. Olen tyytyväinen.
Niin, en jaksa enää kauaa kun mitään ei tapahdu.
Harkitsen yksityistä jo.
Voi että, kun on rankkaa. Jaksuja.
Mikäli polvikivuissa ei oteta röntgenkuvia, kyseenalaistaisin lääkärin ammattitaidon. Onhan se nyt selvitettävä, mikä siellä polvessa kipuilee.
Itselläni on niveltulehdusta ja saan säännöllisin väliajoin oik. polveen kortisoonipiikin. Kyllä siitä on apua.
Se on se priorisointi. Ne katsoo onko töissä ja missä töissä, ikä ja muu terveys. Sen mukaan hoito. Ei kaikki ole samanarvoisia nyky Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on molemmissa polvissa nivelrikko, käyn yksityisellä ortopedillä. Joka kerta katsotaan polvien liikelaajudet, saan mitä tarvitsen, kuvantamisen, lääkityksen. Olen tyytyväinen.
Auttaako joku lääkitys? Kerro ihmeessä. Minua ei ole mikään auttanut, leikkausjonossa ollaan.Herraties milloin leikkaus, kaikki siirretty koronan takia hamaan tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli polvikivuissa ei oteta röntgenkuvia, kyseenalaistaisin lääkärin ammattitaidon. Onhan se nyt selvitettävä, mikä siellä polvessa kipuilee.
Itselläni on niveltulehdusta ja saan säännöllisin väliajoin oik. polveen kortisoonipiikin. Kyllä siitä on apua.
Turha vatvoa tuota ap:n asiaa. Kaikkihan riippuu siitä, mitä ap on lääkärille kertonut ja miten oireensa selittänyt. Riippuu myös ap:n iästä ja yleisestä terveydentilasta.
Ei niitä laajoja tutkimuksia heti aloiteta, jos joku valittaa käsi-jalka-tai polvivaivoja. Pitää olla lääkärilläkin vahvat perusteet lähettää kuvauksiin ja lisätutkimuksiin.
Tässähän on tietona vain ap:n valitus asiasta, ei mitään muuta. Emme me tiedä mitä siellä vastaanotolla tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, en jaksa enää kauaa kun mitään ei tapahdu.
Harkitsen yksityistä jo.
Kannattaa toimia. Yksityisellä saat käynnin myös laskulle, saat laskun kotiin tai sähköpostiin ja maksuaikaa kaksi kuukautta ensimmäisellä erällä. Voit maksaa osissa tai koko summan. Käyn Terveystalossa ja lasku on hyvä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaako joku lääkitys? Kerro ihmeessä. Minua ei ole mikään auttanut, leikkausjonossa ollaan.Herraties milloin leikkaus, kaikki siirretty koronan takia hamaan tulevaisuuteen.
Kyllä auttoi, olen saanut nivelpistoksia Hyalgan,kukonhelttauutetta uudempi pistos on Synvisc. Hyalgan antoi monta kivutonta kuukautta.
Tiedän itse miten pitää toimia, siis lääkärin.
Tieto löytyy netistä.
Vierailija kirjoitti:
Polvikivut ovat sellaisia että ne voivat johtua mistä tahansa.
Ei niitä kukaan pysty välittömästi hoitamaan ja ratkaisemaan.
Kait se lääkäri kyseli sinun oireet ja miten ja milloin ja missä tilanteissa se kipu vaivaa.
Riippuu siitäkin, minkä ikäinen olet ja mitä työtä olet tehnyt, sen perusteella voidaan epäillä kulumaa.
Kulumille ei voida koskaan tehdä mitään. Ei ainakaan tietyille kulumille, ne täytyy vaan kestää kipuina ja hoitaa särkylääkkeellä.
Nyt vaan ap seurailet polvesi vointia ja sitä, miten se estää sinua liikkumasta, nukkumasta jne.
Jos edelleen pahasti vaivaa, niin sitten vaan uudelleen lääkäriin.
Särkylääkkeitä saa ilman reseptiä apteekista.
Taidat olla tk-lääkäri...?
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä nivelrikkoja oikein voi hoitaa. Toivottavasti et ole ylipainoinen. Turha ylipainoisen niveliä on hoitaa.
Kyllä voi hoitaa! Minulle ortopedi määräsi Cartexan-nivelrikkolääkettä, joka kasvattaa niveleen uutta rustoa tms. Nyt puoli vuotta käyttänyt ja hyvin pärjään. Minulla nivelrikko on pahin lonkkaluissa ja polvissa. Kannattaa pyytää tk-lääkäriltä tuota Cartexania.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tk-lääkäristäkin apua saa, pitää vain VAATIA!
Mä en eräässä tapauksessani antanut periksi vaan vaadin tutkimuksia.
Onneksi, en nyt avaa enempää.
Just näin. Ja aikoja saa kun vaatii. Ja jos sattuu pasha lääkäri, varaa vaan ajan toiselle lääkärille. Varmaan riippuu myös paikkakunnasta mutta täällä meidän kuntayhtymässä saa kyllä hyvin tutkitettua itsensä, just tulin magneettikuvauksesta, 2 vai 3 viikkoa oli jono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polvikivut ovat sellaisia että ne voivat johtua mistä tahansa.
Ei niitä kukaan pysty välittömästi hoitamaan ja ratkaisemaan.
Kait se lääkäri kyseli sinun oireet ja miten ja milloin ja missä tilanteissa se kipu vaivaa.
Riippuu siitäkin, minkä ikäinen olet ja mitä työtä olet tehnyt, sen perusteella voidaan epäillä kulumaa.
Kulumille ei voida koskaan tehdä mitään. Ei ainakaan tietyille kulumille, ne täytyy vaan kestää kipuina ja hoitaa särkylääkkeellä.
Nyt vaan ap seurailet polvesi vointia ja sitä, miten se estää sinua liikkumasta, nukkumasta jne.
Jos edelleen pahasti vaivaa, niin sitten vaan uudelleen lääkäriin.
Särkylääkkeitä saa ilman reseptiä apteekista.
Taidat olla tk-lääkäri...?
Enpä sattumoisin ole terveyskeskuslääkäri. Mutta kivuista ja säryistä on kyllä kokemusta, koska itselläni on kuluma.
Ja polvista tiedän sen verran, että eivät ne kaikki polvileikkaukset ja nivelkierukan uusimiset auta kaikille.
Joskus tilanne voi kääntyä pahemmaski ja kävely jää pysyvästi ontuvaksi.
Kun johonkin paikkaan koskee, niin lääkäri ei voi heti tietää että missä se vika piilee. Ja tosiaan riippuu suuresti siitä, miten potilas oireensa kuvaa ja miten vakavasti se kipu elämään vaikuttaa.
Potilaan ikä ja työtausta vaikuttaa myös, siitä voi arvella paljonkin.
Joten vain ap itse tietää mitä vastaanotolla on puhuttu ja mitä lääkäri on hänen vaivastaan todennut.
Minulla on myös polvikipua. Ekalla käynnillä lääkäri sanoi että laihdutushan se on näihin yleensä paras lääke kunnes katsoi minua kunnolla ja sulki suunsa (painan 55kg), Toisella käynnillä eri lääkäri määräsi röngenkuvauksen jossa ei näkynyt mitään ja kirjoitti buranaa, joka ei auta kipuun pas"n vertaa. Kävelyni on käytännössä ontumista, autolla ajo on vaikeaa ja joudun kohta varmaan muuttamaan kun en meinaa päästä kotiin (kolmas kerros, ei hissiä)!
Koen, ettei kunnalliselta puolelta saa mitään apua mutte yksityiseenkään ole varaa :(
Onpa kiva olla, kivut taas lisääntyneet ja tää vaiva ollut kauan.
Aamulla tarttis tehdä jotain.
Tää lääkäri vaan katseli, " kun ei näy mitään".
Lisäksi venytteli huoneessaan 15 min, ennen kuin huusi nimeäni.
Muita ei näkynyt olevan.
Ketään ei siis lähtenyt pois.
Tosiaan, yksityisellä asia olisi jo hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tk-lääkäristäkin apua saa, pitää vain VAATIA!
Mä en eräässä tapauksessani antanut periksi vaan vaadin tutkimuksia.
Onneksi, en nyt avaa enempää.Just näin. Ja aikoja saa kun vaatii. Ja jos sattuu pasha lääkäri, varaa vaan ajan toiselle lääkärille. Varmaan riippuu myös paikkakunnasta mutta täällä meidän kuntayhtymässä saa kyllä hyvin tutkitettua itsensä, just tulin magneettikuvauksesta, 2 vai 3 viikkoa oli jono.
Lääkäristä niin kiinni.
Toiset eivät välitä.
En käytä mitään noista.