Yksi työkaveri tuntuu aloitavan aina etätyöpäivän myöhemmin kuin muut, tänään näpäytin häntä vähän ja klo 8:30 kysyin teamissä hänen mielipidettä yhteen asiaan
Sitten heti perään kommentoin, "oho, henkilö X ei ollutkaan vielä paikalla, katotaan myöhemmin". Kaikki muutkin sitten huomasivat.
Kommentit (31)
Oma työkaverini aloittaa myös päivän monta tuntia muita myöhmmin, mutta ei tee silti täyttä päivää. Ei kuulu minulle, hoitakoon itse omat asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei ole edes liukuvaa työaikaa? Otan osaa.
On, mutta näitä sluibailijoita löytyy aina. Nyt etätöissä se vain korostuu. Kaikki tietävät sen henkilön työpaikalla joka normaaliaikanakin tulee töihin aina puoli tuntia myöhemmin kuin muut, ja lähtee samaan aikaan, tai pitää muutaman ekstra tauon päivän aikana.
Ja sitten kaikki tietävät myös ne kyylät, joilla on vain aina kummallisesti aikaa seurata toisten menemisiä ja tulemisia kellontarkkuudella, vaikka kovasti väittävät tekevänsä töitä koko ajan.
Työkaverillasi voi olla vaikka etäkoululainen siellä kotona jonka kanssa saa painia ennen kuin töihin kerkiää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei ole edes liukuvaa työaikaa? Otan osaa.
On, mutta näitä sluibailijoita löytyy aina. Nyt etätöissä se vain korostuu. Kaikki tietävät sen henkilön työpaikalla joka normaaliaikanakin tulee töihin aina puoli tuntia myöhemmin kuin muut, ja lähtee samaan aikaan, tai pitää muutaman ekstra tauon päivän aikana.
Sehän sen liukuman periaate on, että voi tehdä välillä lyhyempää ja välillä pitempää päivää. (Kohta "tiedät" ettei kyseinen henkilö tee koskaan pitempää, mutta sehän taas olisi esimiehen asia, jos tämä provo olisi ylipäätään totta.)
Mitä kyylä kyttää työkavereittesi työaikoja, vaikka et ole esimies. Taidat olla itse täydellisyys. Työelämän aikana elämän tilanteet muuttuvat, toisilla on pieniä lapsia, omia lääkärissä käyntejä esim. sun tehtävä ei ole tietää niitä.
Ensisijaisesti pomojen asia hoitaa nuo työajan alitukset ja ylitykset.
Ja jos on liukuva työaika, senkin pitää jossain vaiheessa tasoittua.
Ei saa olla liikaa on tasoitusaika, jolloin pitää saldona olla nolla, jossain vaiheessa.
Jos ei ole, menettää plussatunnit ja vastaavasti miinus tunnit otetaan palkasta.
Näissä on varmaan erilaisia käytäntöjä, mutta meidän työpaikalla on näin.
Vierailija kirjoitti:
aivan :D Tämä varmasti on trolli, mutta itsellä oma kokemus vastaavasta tiimi"kaverista", joka oli kunnollinen ja aloitti päivänsä aina klo 7:30 tai viimeistään klo 8. Itse aloitan yleensä klo 9-9:30 aikaan. Meillä on liukuva ja joustava työaika ja todellakin on ok sovittaa työtä ja vapaa-aikaa yhteen haluamallaan tavalla.
Tämä henkilö teki tuollaista vastaavaa kuin ap ja lisäksi kommentoi, että "hyvinkö nukutti?" ja " kyllä menee hyvää työaikaa hukkaan, kun nukkuu pitkälle päivään" jne., kun saavuin töihin. Hän ilmeisesti koki olevansa hyvinkin nokkela, mutta kaikki muut pitivät häntä idioottina. Lopulta esimies oma-aloitteisesti puuttui tähän.
Olisin vastannut hänelle että oliko itselläsi tyyny hyvin siinä yhdeksältä illalla kun itse vielä kävin tekemässä juoksulenkin ja kokkailin illallista. Menee katsos hyvää aktiviteettiaikaa hukkaan, kun menee pikkulasten aikaan nukkumaan.
Liukuvan työajan ihana puoli, että voit tehdä töitä oman aikataulusi mukaan. Voin nukkua aamulla 1-2 tuntia myöhempään, jos huvittaa. Toisaalta etätöissä voin tehdä illalla tai viikonloppuna töitä, kun voi rauhassa keskittyä johonkin asiaan ilman keskeytyksiä.
nämä "näpäyttelevät" besserwisser työkaverit on sitte vihoviimesiä! ush !
Vierailija kirjoitti:
Liukuvan työajan ihana puoli, että voit tehdä töitä oman aikataulusi mukaan. Voin nukkua aamulla 1-2 tuntia myöhempään, jos huvittaa. Toisaalta etätöissä voin tehdä illalla tai viikonloppuna töitä, kun voi rauhassa keskittyä johonkin asiaan ilman keskeytyksiä.
Missä työssä saa liukua noin vapaasti? Meillä liukumat on aamulla 7-9 ja iltapäivällä 15-18. Ilta- ja viikonlopputöitä saa tehdä vain esimiehen kanssa etukäteen sovitusti, koska niiltä maksetaan ilta- ja vkl-lisät.
aivan :D Tämä varmasti on trolli, mutta itsellä oma kokemus vastaavasta tiimi"kaverista", joka oli kunnollinen ja aloitti päivänsä aina klo 7:30 tai viimeistään klo 8. Itse aloitan yleensä klo 9-9:30 aikaan. Meillä on liukuva ja joustava työaika ja todellakin on ok sovittaa työtä ja vapaa-aikaa yhteen haluamallaan tavalla.
Tämä henkilö teki tuollaista vastaavaa kuin ap ja lisäksi kommentoi, että "hyvinkö nukutti?" ja " kyllä menee hyvää työaikaa hukkaan, kun nukkuu pitkälle päivään" jne., kun saavuin töihin. Hän ilmeisesti koki olevansa hyvinkin nokkela, mutta kaikki muut pitivät häntä idioottina. Lopulta esimies oma-aloitteisesti puuttui tähän.