Ja sinne meni Iittalan lasi
Lasi ehti olla minulla pari viikkoa, pesussa meni rikki. On mennyt luottamus Iittalan "laatuun". Toinen Iittalan lasi meni rikki kun tippui altaan reunalta altaaseen. Kolmas rikki mennyt oli muumimuki jonka sain lahjaksi. Mukin pohjasta alkoi irtoamaan palasia jo parin kuukauden kuluessa. En omista astianpesukonetta vaan pesen altaassa ilman paukuttelua.
Onko suositella jotain oikeasti laadukasta firmaa jossa rahat ei mene hukkaan?
Kommentit (11)
Pesetkö varmasti riittävän hellävaraisesti? Ei mulla yleensä hajoile Iittalat, eivätkä mitkään muutkaan astiat. Viimeksi taisi joku muumimuki hajota muutama vuosi sitten, kun lapsi tiputti sen kivetyllä pihamaalla.
Ehkä merkistä riippumatta kannattaa katsella paksua tekoa olevia astioita, ja mahdollisimman edullista. Ikea?
Kai nyt lasi rikki menee, jos sitä heittelee altaaseen?
Olin ulkomailla lomalla. Rikoin lautasen ja kaksi lasia. Kysyin, paljonko maksaa, mutta majatalon omistaja nauroi ja näytti pihan perällä olevaa värikästä kasaa rikkoutuneita astioita. Sanoi, että sirpaleet tuovat onnea. Hän oli tehnyt posliinin palasilla koristeltuja kukkaruukkuja ja penkin sinne!
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt lasi rikki menee, jos sitä heittelee altaaseen?
Perheriidan seurauksena arabian lautanen lensi tiskialtaan kanttaukseen (siis siihen pesualtaan ja pöytäosan liitoskulmaan), johon tuli lommo, mutta lautanen säilyi ehjänä.
Oli naurussa pitelemistä ja sen jälkeen lautaset ei ole lennellyt, kun eihän niitä saa edes rikki.
Tuo muumimukin palojen irtoaminen ihmetyttää. Etkö tehnyt reklamaatiota?
Astianpesukone käytössä ja ovat pysyneet ehjinä.
Vierailija kirjoitti:
Osta edullisia ja kivan näköisiä, ei mene rahat hukkaan.
Eli Ikean tuleva asiakas ollaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pesetkö varmasti riittävän hellävaraisesti? Ei mulla yleensä hajoile Iittalat, eivätkä mitkään muutkaan astiat. Viimeksi taisi joku muumimuki hajota muutama vuosi sitten, kun lapsi tiputti sen kivetyllä pihamaalla.
Ehkä merkistä riippumatta kannattaa katsella paksua tekoa olevia astioita, ja mahdollisimman edullista. Ikea?
Pesin ne varovasti, en tajua miten rikkoituivat noin helposti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo muumimukin palojen irtoaminen ihmetyttää. Etkö tehnyt reklamaatiota?
En tehnyt. Ilmaiseksi saatu muki jota pidin rumana.
Ap
Ihan vaan tiedoksi, Iittalat valmistetaan nykyisin Thaimaassa. Ikävää että näin on, laatukin laskee siinä. Vielä olen löytänyt Prismasta kotimaisia Iittalan juomalaseja.
Osta edullisia ja kivan näköisiä, ei mene rahat hukkaan.