Mitä vaatemerkkejä sinä 35-vuotias nainen käytät?
Huomasin tuossa muutama vuosi sitten, että merkit alkoivat vaihtua nuoruuden henkkamaukasta ja zarasta muihin merkkeihin. Lähinnä tietoisuus materiaaleista on vaikuttanut minulla tuohon muutokseen. Mitä merkkejä te suositte ja onko maku muuttunut kun ylititte 30 ikävuoden? Samalla etsiskelen vinkkejä hyvistä ja kestävistä vaatemerkeistä :)
Kommentit (52)
Hyvin monipuolisesti. Löytyy Esprit, Fjällräven, Rukka, Haglöfs, Helly Hansen, Nike, Puma, H&M, Anna Field, Free/Quent. Varmaan muitakin, mutta nämä nyt muistan ulkoa.
Mosh Moshi, Parajumpers, Replay, Nanushka, Ted Baker, Sand, Busnel, Barbour, Mulberry
Näitä yleensä. Toki myös kaikkia herätejuttuja ja esim paitiksia mistä milloinkin : )
Paljon ostan myös vintagea ulkomaisista nettikaupoista, esim Ranskan ja Saksan ebay: YSL, Chanel etc
Esprit, HM, Lindex
Farkut aina Tiger of Swedenin
Vierailija kirjoitti:
S
Jokaisesta vaatteesta kannattaa katsoa materiaalit, ompeleet ja kankaan laatu.
Luulenpa, ettei monikaan tiedä, mitä noista pitäisi katsoa. Mistä erotat huonon ja hyvän kankaan tai ompeleen, jos ei kukaan ole sitä opettanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisesta vaatteesta kannattaa katsoa materiaalit, ompeleet ja kankaan laatu.
Luulenpa, ettei monikaan tiedä, mitä noista pitäisi katsoa. Mistä erotat huonon ja hyvän kankaan tai ompeleen, jos ei kukaan ole sitä opettanut?
Tämäpä. Olen vaihtanut tekonahan oikeaan tai kengissä olen suosinut aitoa nahkaa aina mutta laukuissa siirryin vasta vanhempana aitoon nahkaan. Materiaaleissa opin välttämään akryylia vasta yli kolmekymppisenä. Nykyisin tutkin aina materiaalit. Jotain tuntua materiaaleista on mutta en vieläkään aina erota hyvää huonosta. Tai no, kyllä sen hyvän yleensä tunnistaa paksusta materiaalista, siististä lopputuloksesta.
Mutta mulle tuli yllätyksenä joskus aikoinaan, että villakangastakki perusliikkeissä (h&m, vila) ei olekaan villaa vaan polyesteria. Olis ollut kiva kun joku olisi nämä nuorena opettanut. Samoin merkeistä. Monia merkkejä tuntuu löytävän vain nettikaupoissa ja siellä ei pysty materiaaleja hypistelemään. 
Cos
Marimekko
Samsoe Samsoe
Barbour
Nike
Haglöfs
Aigle
Saint James
Super Mukava
Sanna Hopiavuori
Armed Angels
Kings of Indigo
Acne
Costo
Purewaste
Vagabond
Levis
Uniqlo
Lumi
Ulkomaiset ekomerkit jos olen matkoilla
Nykyään ostan vähemmän ja harvemmin ja yritän ostaa kerralla kunnollista, sekä korjata vanhaa. Mutta onhan noita ketjumerkkejäkin yhä mukana tässäkin listassa noin rehellisyyden nimissä.
Samat palestiinalais huivit ja pilli fatkut Hooetämmältä ja empeeltä. Farkkujen koko kasvanu muutaman tuuman
H&M ja Lidl😊 Hyviä perusvaatteita.
Collectif, The Pretty Dress Company, Miss Candyfloss. Myös Hell Bunnya ja Pinup Couturea löytyy, joitain Sokoksen mallistojen tuotteita ja jotain Lindexiltä, lähinnä alusvaatteita ja sukkahousuja ja muutama neule.
Kenkinä Lola Ramona paremmiksi kengiksi, muuhun käyttöön lähinnä Feelmax, ja joitain muita merkkejä, mitä saa Sokokselta. Nahkaa, ei muovia.
Maku muuttui jo kauan sitten fiftarityyliin ja on siinä pysynyt. Kotona, raskausaikana ja niiden välissä menee melkein mikä tahansa rönttönen, joka vaan mahtuu päälle :D Melkein kaikki äitiysvaatteet on Zalandolta, Anna Fieldin halpiksia ja Mamaliciousta.
Aaaa, okei kiitos! Luulin, että se on lyhenne jostakin tyypittelystä kuten "kokoomuslainen", "hipsteri" jne.