Tosi paha mieli kun kukaan ei autakaan kun tulee synnärille lähtö!
Mieheni ei siis tule näkemään toisen lapsemme syntymää. Olemme itse aika auttavaista väkeä olleet, mutta nyt kun pyydämme apua, emme itse sitä saa. Minulla ei ole enää vanhempia ja mieheni vanhemmat ovat eläkkeellä, mutta eivät kuulemma voi olla valmiudessa. Mitään perustelua emme saaneet. Ymmärrän, että töissäkäyvät läheiset eivät arkiyönä tule lapsenvahdiksi, mutta meidän sisaruksille ei sovi viikonloppunakaan. Olemme olleet heille aika monessa asiassa apuna joten olen järkyttynyt.
Esikoinen on puolitoistavuotias. Kysyn vielä parilta ystävältä, mutta ne pari ystävää joille tilannetta valitin, eivät tarjonneet apuaan.
Kommentit (5)
eli mun lähellä asuvat vanhemmat eivät olleet valmiita tulemaan meille kun toista lasta odotettiin syntyväksi. Onneksi esikoisella on ihanat kummit, joille lapsen kuskasimme klo 5.30 matkalla sairaalaan. (heillä omat pienet lapset, joten eivät päässeet tulemaan meille)
Kyllä minusta on tärkeää isän olla lapsen syntymää todistamassa. Ja mieheni on samaa mieltä, mistään hinnasta ei jäisi pois...
Meillä on onneksi ollut todella hyvä tilanne avun saamisen suhteen synnytysten aikana. Toinen syntyi anopin loman aikana (oli ottanut varta vasten lasketun ajan tienoille) ja kolmas syntyi anopin vapaapäivänä (otti varta vasten, jos joudutaan käynnistämään, lapsi syntyi tosin ilman apuja). Lisäksi useammassa lapsiperheessä oltiin valmiina ottamaan meidän lapset pikahälytyksellä vastaan, jos anoppi ei pysty heti ottamaan lapsia hoitoon. Anoppi oli tosin puhunut jo valmiiksi itselleen luvan lähteä töistä kesken päivän, jos tilanne sitä vaatii. Tiedän, minulla on käynyt hyvä tuuri anopin suhteen. Omat sukulaiseni asuvat niin kaukana, ettei heistä ole apua nopealla aikataululla.
se on eri asia kuin että miehen täytyy saada nähdä se syntymä
se oman lapsen syntymän näkeminen on tärkeä ja merkityksellinen asia. Mies, joka ei tule synnytykseen mukaan, ei ole ihan vielä valmis isäksi, minun mielestäni. Eri asia tietysti vanhempien lasten hoitokuviot, sairaus, jne.
Itsellä kolme pientä lasta ja parille ystävälleni sanonut että jos tilanne näyttää siltä niin meille saa tuoda lapset vaikka keskellä yötä. Molemmilla siis periaatteessa on lastenvahdit synnytyksen ajaksi mutta pieniä aukkoja hoitomahdollisuuksissa. Toi on mun mielestä todella törkeetä. Siis olette ihan suoraan pyytäneet ja ovat kieltäytyneet auttamasta?