Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tuo Ruotsin melodifestivalenin voittaja Tusse nainen vai mies?

Vierailija
14.03.2021 |

Wikipediastakaan ei löytynyt tietoa kumpaa sukupuolta on.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pelkän ulkonäön perusteella ei voi päätellä että onko nainen ja mies. on kohteliesta kysyä kohteelta että kumpaa sukupuolta hän on.

Onko tullut usein kysyttyä :)

Vierailija
22/38 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies

Kiitos tiedosta. -Ap

Oletko oikeasti noin tyhmä vai sokea ettet sitä itse näe? Vai molempia?

Ei voi aina tietää kumpaa on. Jotkut vaan on sen näköisiä että ei voi varmasti tietää.

No, kyllä jotkut toki on, mutta kyllä tuo ihminen ihan selvästi näyttää naiselta.

Eikä sillä ole merkitystä, mikä sukupuoli on.

On hyvä esiintyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pelkän ulkonäön perusteella ei voi päätellä että onko nainen ja mies. on kohteliesta kysyä kohteelta että kumpaa sukupuolta hän on.

Jaa, onkohan kuitenkaan kohteliasta....

Mitäs, jos kysyn sinulta, että kumpaa sukupuolta olet?

Olenko silloin kohtelias?

Vierailija
24/38 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, onkohan kuitenkaan kohteliasta....

Mitäs, jos kysyn sinulta, että kumpaa sukupuolta olet?

Olenko silloin kohtelias?

Tai oletko joku muu?

Vierailija
25/38 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä jännää aikaa, kun kaikki sukupuolten moninaisuudet, suuntautumiset ym. pitäisi ottaa huomioon ja hyväksyä ja niistä pitää keskustella, mutta herra paratkoon älköön kukaan erehtykö kysymään niistä mitään ääneen, siinä tulee joukkolynkkaus. Oletan, että AP ei pääse helpolla tätä Tusselta itseltäkään tiedustelemaan.

Kun kaupassa pikkulapsi kysyy kuuluvasti vanhemmaltaan, että miksi tuolta sedältä puuttuu jalat tai onko tuo tyyppi, joka on tosi lyhyt mutta aikuisen näköinen, lapsi vai aikuinen, ennen oli kersat tapana hyssyttää äkkiä hiljaisiksi, tästä puhutaan sitten kotona, jos silloinkaan. Ehkä on jopa suututtu, että mitä tuommoista puhut, herranjumala, nyt nolasit meidät kaikki, sedästä/tädistä tuntuu nyt varmasti tosi pahalta kun siitä puhutaan. Monet vammaiset, erikoisen tyylin seuraajat, näkyvästi perussairaat ynnä muut poikkeavan näköiset ovat rohkaisseet ajatusta, että lapsille voi lyhyesti selittää, mistä on kysymys, ja jopa jutella asiasta muutaman sanan ihmetyttävän ihmisen kanssa, se on paljon parempi lähestymistapa joka kasvattaa ihmisiä normalisoimaan eri näköisiä ihmisiä. Eikö sukupuolivähemmistöt tätä halua myös, tulla normalisoiduiksi yhteiskunnassa? Miksi puolestaloukkaantujat hermostuvat helskuttiin, jos joku kysyy tällaisista asioista jotain?

Vierailija
26/38 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole mitään väliä mutta ainakin minua kiinnostaa. Sori tällainen humaani luonne.

Ei ap

Kävelet vaarallisella maalla, jolla liikkuu aidosti humaaneja ihmisiä ja täysiä kusipäitä.

"Ei mua kiinnosta mutta halusin vaan kysyä" on sellainen kommentti, että se katsotaan käräjäoikeudessa rikokseksi (seksuaalinen syrjintä). 

Moni homofoobikko, lesbofoobikko ja transfoobikko yrittää teeskennellä, että hän on "vain kiinnostunut toisen sukupuolesta" mutta kyselyn todellinen tarkoitus on vittuilu ja oman heteronormin vahvistaminen. 

Pakkomielteinen hetero ei osaa päästää irti. Hän haluaa ihan välttämättä tietää, onko henkilö X varmasti nainen vai mies. Jos vastausta ei saa, niin se jää ärsyttämään. Tällaisia tapauksia näkee usein ravintolassa. Portsari sitten heittää pihalle ne foobikot. Se omituisen näköinen asiakas (josta ei näe onko mies vai nainen) jää ravintolaan. 

Vierailija
27/38 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori mies. Tuonikäiset kasvaa vielä, joten pojissa voi olla hyvinkin feminiinisiä piirteitä pitkään. Tai vaikka lopun ikää.

Muutama vuosi sitten otetuissa valokuvissa hän näyttää niin pojalta kuin olla vaan voi. Nyt hän tekee uraa laulajana ja stailattuna.

Vierailija
28/38 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet vammaiset, erikoisen tyylin seuraajat, näkyvästi perussairaat ynnä muut poikkeavan näköiset ovat rohkaisseet ajatusta, että lapsille voi lyhyesti selittää, mistä on kysymys, ja jopa jutella asiasta muutaman sanan ihmetyttävän ihmisen kanssa, se on paljon parempi lähestymistapa joka kasvattaa ihmisiä normalisoimaan eri näköisiä ihmisiä. Eikö sukupuolivähemmistöt tätä halua myös, tulla normalisoiduiksi yhteiskunnassa?

Niin, se pointti on että LAPSILLE opetetaan hyvät tavat, erilaisuuden suvaitseminen ja terve maalaisjärki. 

Jos joku teini-ikäinen poika tai aikuinen mies kyselee tyhmiä ("Oletko mies vai nainen? Mikä vamma sulla on?") niin jokainen tietää, että näille urpoille ei ole opetettu (koulussa eikä kotona) hyviä tapoja TAI on opetettu, mutta urpot eivät kuunnelleet.

Vierailija
29/38 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos häntä kutsutaan pronominillä "han", niin mitähän mahtaa meinata?

Se on vaan "hän" ilman ääkkösiä, joten vaikea sanoa.

Vierailija
30/38 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tussen esitys oli loistava. Juuri sellainen, mitä Euroviisuissa tarvitaan. Hurmaava laulaja, helposti muistettava biisi, hyvä tunnelma.

Androgyyni olemus (Tusse näyttää naiselta) aiheuttaa varmasti vihareaktioita vanhoissa heteromiehissä. Mutta sehän on koko jutun juoni. Haters gonna hate, mutta Tusse vaan jyrää!

Vierailija
31/38 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää, tituleeraanko neidiksi vai herraksi

Mieheksi tituleeraa ainakin itse itsensä

Vierailija
32/38 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan "hän" ilman ääkkösiä, joten vaikea sanoa.

Han är Tusse.

Vierailija
33/38 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin keski-ikäiseksi naiseksi, joka rohkeasti esiintyy ilman meikkiä. Googlella selvisi, että on 19-vuotias mies.

Vierailija
34/38 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juontaja puhui "nuorukaisesta" ja olin tosi hämmästynyt, kun katsoin hänen leveää lannettaan. Sinällään minulle on ihan sama vaikka olisi muunsukupuolinen, ei vaikuta mielipiteeseeni musiikista.

Vierailija
35/38 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei luokitella Ruotsissa eläimeksi.

Vierailija
36/38 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tusse är ” Hen” 🇸🇪

Man kan alltid kalla ” hen” om du vill inte säga det ena eller det andra 👍

Vierailija
37/38 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole mitään väliä mutta ainakin minua kiinnostaa. Sori tällainen humaani luonne.

Ei ap

Kävelet vaarallisella maalla, jolla liikkuu aidosti humaaneja ihmisiä ja täysiä kusipäitä.

"EI MUA KIINNOSTA mutta halusin vaan kysyä" on sellainen kommentti, että se katsotaan käräjäoikeudessa rikokseksi (seksuaalinen syrjintä). 

Moni homofoobikko, lesbofoobikko ja transfoobikko yrittää teeskennellä, että hän on "vain kiinnostunut toisen sukupuolesta" mutta kyselyn todellinen tarkoitus on vittuilu ja oman heteronormin vahvistaminen. 

Pakkomielteinen hetero ei osaa päästää irti. Hän haluaa ihan välttämättä tietää, onko henkilö X varmasti nainen vai mies. Jos vastausta ei saa, niin se jää ärsyttämään. Tällaisia tapauksia näkee usein ravintolassa. Portsari sitten heittää pihalle ne foobikot. Se omituisen näköinen asiakas (josta ei näe onko mies vai nainen) jää ravintolaan. 

"EI MUA KIINNOSTA mutta halusin vaan kysyä" on sellainen kommentti, että se katsotaan käräjäoikeudessa rikokseksi (seksuaalinen syrjintä)."

Höpöhöpö.

Tusseja itseäkään EI KIINNOSTA.

Katsotaanko rikolliseksi tai syrjinnäksi.

...

Ruotsin euroviisuedustaja Tussen sukupuoli on nostattanut kyselyitä: "Sillä ei ole minulle väliä"

https://www.voice.fi/musiikki/a-205696

Vierailija
38/38 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap

"EI MUA KIINNOSTA mutta halusin vaan kysyä" on sellainen kommentti, että se katsotaan käräjäoikeudessa rikokseksi (seksuaalinen syrjintä). 

"EI MUA KIINNOSTA mutta halusin vaan kysyä" on sellainen kommentti, että se katsotaan käräjäoikeudessa rikokseksi (seksuaalinen syrjintä)."

Höpöhöpö.

Tusseja itseäkään EI KIINNOSTA.

Katsotaanko rikolliseksi tai syrjinnäksi.

...

Ruotsin euroviisuedustaja Tussen sukupuoli on nostattanut kyselyitä: "Sillä ei ole minulle väliä"

https://www.voice.fi/musiikki/a-205696

Jonkun mamman mielestä:

Mammaa ei kiinnosta ---> rikos ja syrjintää

Tussea ei kiinnosta ---> asia OK

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme