Työkaveri minua 7v nuorempi ja puhuu minusta kuin muinaisjäänteestä
Jotenkin huvittaa kun työkaverini 24v puhuu minusta (31v) vanhana ihmisenä. Olen kyllä mielestäni nuorekas (laiha, liikunnallinen, pitkähiuksinen yms mitä nyt nuoretkin yleensä on) tai vähintäänkin ikäiseni kaltainen. Enkä siia itse koe että 31v ihminen olisi jotenkin vanha muutenkaan.
Tämä työkaveri puhuu tyyliin että miten hän aikoo sitten vanhana pukeutua, sitten kun on 30v. 😁
Kommentit (48)
Haluaa pönkittää itseään sinun kustannuksella, kun on niin osaamaton ja tietää sen itsekin. Minä olen sinun ikäinen ja samankaltainen 25v kollega kuvittelee olevansa kovinkin nuori itseen verrattuna. :D
No onpa melkoisen tyhmä nuori nainen. Sillä mikään tosi nuorihan ei tuollainen 24 vuotias enää ole.
Tuntuu, siltä että hänellä jotain sinua vastaan, en tiedä mitä, mutta jotain kumminkin.
Ehkpä jonkinlaista kateutta tai vastaavaa.
Riippuu paljon muustakin teidän keskinäisistä suhteista ja töistä työpaikallanne.
Parasta on olla välittämättä ollenkaan tuollaisesta vaan mennä oikeastaan itse siihen mukaan ja sanoa tälleä naisella, jotain että sitten kun olet minun ikäiseni tai muuta vastaavaa, eikä ollenkaan loukkaantua eikä pahastua hänen sanomisistaan.
Voisi myös miettiä omaa suhtautumista tähän 24 vuotiaaseen naiseen, onko omassa suhtaumisessasi jotain sellaista, mikä häntä ärsyttää ja saa hänet tavallaan ivailemaan iästäsi?
24 on vielä siellä alkutekijöissä aikuisuuteen, aivotkin kehittyy vielä pitkään. Kyllä silloin voi 30 tuntua ikälopulta, ainakin jos elämäntilanne toinen, esim lapsia. Sieltä ne kaikki perästä tulee, itse ainakin suhtaudun näihin "ikinuoriin" (jotka eivät voi siis edes käsittää miten lähellä se 30v on) ihan lämmöllä :)
Miltä itsestäsi tuntuu, oletko sinä ehkä sala kateellinen tuon nuoren naisen iästä tai muista hänen jutuistaaan töissä?
Sellainenkin saa toisen kärkkääksi huomauttelemaan joistakin asioista ja etenkin niistä, minkä näkee toiselle olevan vaikea paikka.
Kilpailetko jotenkin tämän nuoren naisen kanssa nuoruudesta ja nuorelta näyttämisessä.
Ehkä itselläsi on jo joku ikäkriisi, kun olet yli 30 vuotias.
Jos sinulla ei olisi iästäsi tai ulkonäöstäsi mitään ongelmaa, niin tuskinpa silloin piittaisin vähäänkään siitä, mitä tämä 24 vuotias nuori nainen milloinkin sanoo.
Täräytä sille, että opettelee käyttäytymään ja lopettaa ikarasismiyritykset.
Aivan selkeästi ja puhtaasti naisten välistä kateutta, puolin ja toisin.
Ei mitään muuta.
Olin 27-vuotias, niin 23-vuotias nainen kysyi työpaikalla, että ”Miltä tuntuu olla noin vanha?” Myöhemmin selvisi, että hän oli ihastunut mieheeni. Hän ei saanut miestäni iskettyä.
24-vuotiaana 34 vuotiaat olivat mukamas "vanhoja", sehän ei ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Miltä itsestäsi tuntuu, oletko sinä ehkä sala kateellinen tuon nuoren naisen iästä tai muista hänen jutuistaaan töissä?
Sellainenkin saa toisen kärkkääksi huomauttelemaan joistakin asioista ja etenkin niistä, minkä näkee toiselle olevan vaikea paikka.
Kilpailetko jotenkin tämän nuoren naisen kanssa nuoruudesta ja nuorelta näyttämisessä.
Ehkä itselläsi on jo joku ikäkriisi, kun olet yli 30 vuotias.
Jos sinulla ei olisi iästäsi tai ulkonäöstäsi mitään ongelmaa, niin tuskinpa silloin piittaisin vähäänkään siitä, mitä tämä 24 vuotias nuori nainen milloinkin sanoo.
Tästä Ap:n tarinasta voit hyvin nähdä mitä nuorempi nainen ajattelee siitä itseään vanhemmasta miehestä.
Se on vain vähän ikäistään lapsellisempi. Kyllähän sitä itsekin muistaa miten joskus 15-vuotiaana 20-vuotiaat tuntui kauhean vanhoilta. Joskus 18-vuotiaana tuli sitten sellainen valaistuminen, että eipä 25-vuotias tuttu oikeastaan olekaan kovin vanha, että aika samaa ikäluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
34-vuotiaana tunnen itseni tosi vanhaksi. Mitään en ole saavuttanut. Ja nyt on liian myöhä.
Vierailija kirjoitti:
Haha.. eipä. Ihminen on nuori noin 15-27-vuotiaana. 24v vs 34v on ihan eri mieleltään ja ulkoisestikin.
Niin se toimii. Itselläni on itseäni kymmenisen vuotta nuorempia ja vanhempia työkavereita ja kyllähän sitä enemmän samaistuu nuorempiin, koska vanhemmat ovat vaan kokeneempia yms. mitä ei ole itse vielä läpikäynyt. Tulee itseasiassa aika tyhmä olo kun se vanhempi on jotenkin verrannut itseään muhun ikätoverina, koska... sehän on jo vanha! Itse olen tehnyt saman virheen nuorempiani kohtaan eli "näin meidän ikäisenä...".
Minulle tuli tyhmä olo, kun luulin olevani kovin vanha ja kokenut uuteen työntekijään verrattuna. Hän olikin minua vain viitisen vuotta nuorempi, yli kolmekymppinen. Hän näyttää minusta vähän ikäistään nuoremmalta, ja jotenkin suhtautuu asioihin kuin vastavalmistunut.
Onneksi en ollut sanonut mitään tyhmää. Korjasin ajatuksiani. Hän kyllä suhtautuu minun edelleenkin kuin senioriin:)
Minulla on 27-vuotias työkaveri, joka on sanonut pitävänsä minua,36- vuotiasta vanhana. Itse en olisi saman ikäisenä ollut noin lapsellinen.
Minua luullaan aina 10v nuoremmaksi kuin olen, vaikka olen 30. Eli oletko varma että hän tajuaa että sinä olet juuri sitä ikäluokkaa mistä hän puhuu?
En kyllä ottaisin kauhean vakavasti ellei ole muuten ilkeän oloinen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli tyhmä olo, kun luulin olevani kovin vanha ja kokenut uuteen työntekijään verrattuna. Hän olikin minua vain viitisen vuotta nuorempi, yli kolmekymppinen. Hän näyttää minusta vähän ikäistään nuoremmalta, ja jotenkin suhtautuu asioihin kuin vastavalmistunut.
Onneksi en ollut sanonut mitään tyhmää. Korjasin ajatuksiani. Hän kyllä suhtautuu minun edelleenkin kuin senioriin:)
Mutta sinähän olet ollut työpaikalla kauemmin? Itselle käynyt siis sama juttu, mutta olen tuo joka näyttää nuorelta mutta onkin vanha. Eihän uudella työpaikalla kehtaa olla pätemässä tai olettaa että tietää kaiken?
Tai sitten tuo kertoi enemmän sinusta, että otit tuollaisen opettajan roolin "nuoreen" :)
Voi tuota lasta! Käytöksen kultainen kirja tuollaiselle nuorelle lahjaksi. Ja myös elämä opettaa, jos kotona ei ole opetettu käytöstapoja. Vierivät ne vuodet hänelläkin.