Kuinka moni on avioloukossa?
Avioliittoon mennään yleensä muu kuin raha edellä, mutta se tuo myös taloudellista hyötyä. Sitten jos asiat ei luistakaan kuin Strömsössä ja pitäisi erota, ei olekaan siihen varaa, jollei pudota rajusti elintasoaan. Oletko sinäkin avioloukossa?
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000007856166.html
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIksei miesten riskeistä puhuta yhtään? Jos on painanut vuosikymmeniä pitkää päivää perheen eteen, niin sitten yhtäkkiä jonain päivänä vaimo ilmoittaa, että se on nyt ohi. Siinä menee mieheltä pohja pois kaikesta. Ei ihme, että monista tulee alkoholisteja. Mies on siinä loukussa siinä kuin nainenkin.
Pitkää päivää? Harva mies oikeasti painaa sen pitempää päivää kuin naisetkaan. Toki jotkut erityisasiantuntijatehtävät ovat asia erikseen, mutta enemmistöllä tes:t määrittelevät työajan.
Olisi mukava nähdä oikeaa tietoa. Puhutaan siitä miten paljon on naisen euro miehen eurosta, mutta miten on jos lasketaan miten paljon on naisen työtunti miehen työtunnista. Kotitöitä ei tässä voi samoin arvottaa kuin palkkatöitä.
Erohan on nykyisin simppeli juttu. Omaisuushan jaetaan kahtia, jos ei ole avioehtoa.
Ei kai kukaan jää avioliittoon, jos homma ei toimi molempia tyydyttävästi. En minä ainakaan jäisi sellaiseen avioliittoon.
Omaisuus puoliksi, ja menox vaan.
Mutta mitä minä olen matkani varrella noita eri juttuja kuullut, niin eräskin mies kertoi aikoinaan, etteivät jaksa alkaa eroamaan pitkästä liitostaan, vaikka miehellä oli pitkään sivusuhdekin jossakin vaiheessa kuin myös vaimollaan heti lastensa syntymien aikoihin paljon aiemmin, mutta kun miehellä ikävuodet lisääntyivät, niin kuihtui sivusuhde samantein, ja niinpä jäi mies aviovaimonsa luokse elämänsä loppuun saakka. Vaimo eli leskenä muutaman vuoden ja lähtö tuli hänellekin sinne, mistä ei paluuta. Laiskuudesta on näköjään joissakin tapauksissa hyötyäkin, ja säästyy rahat, kun ei ala sotkemaan talousasioitaan moisten sivusuhteiden takia.
Pitkää päivää? Harva mies oikeasti painaa sen pitempää päivää kuin naisetkaan. Toki jotkut erityisasiantuntijatehtävät ovat asia erikseen, mutta enemmistöllä tes:t määrittelevät työajan.