Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poskessa hermovaurio luultavasti juurihoidosta

Vierailija
14.03.2021 |

Eli tästä 6 vuotta aikaa, kun hermovaurio on syntynyt.
Ei ole kipuja tai tunnottomuutta, eikä mitään halvaantumista, mutta lähes jatkuva posken kihelmöinti. Juurihoidettu hammas oli yläleuan poskihammas.

Menin tästä syystä tuon jälkeen yksityiselle yleislääkärille, ja hän sanoi ja kirjasi: pienin/lievin mahdollinen hermovaurio, ei jatkotutkimuksia, diagnoosia tai selityksiä, vaikka hermovaurio alue on lähes koko oikea poski, jossa kihelmöinti tuntuu. Tunnen nuo hermot siis poskessani lähes koko ajan ja ne kihelmöivät. Mietin, oliko tuo yksityislääkäri ihan asiallinen, hän esim. Merkitsi alueen paljon pienemmäksi kuin se todellisuudessa on, hän tyyliin merkitsi alle 1cm x 1 cm alue. Myöskään mitään varmuutta en saanut, että mistä vaurio on syntynyt.
Myöhemmin pää on kuvattu muista syistä, ja siellä kaikki oli normaalisti.

Myöhemmin minulla on todettu rustoa vaurioittava autoimmuunisairaus, joten mietin voiko liittyä siihen? Onko normaalia, ettei tällaista asiaa suostuta tutkimaan lääkärissä?
Olen myös miettinyt voisiko tämä olla migreeniaura?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka saisit toivoa antavan vastauksen yhdestä paikasta, voit siltä jatkaa vertailua, edes tarjousten vuoksi.

Vierailija
42/58 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri paikoista voi myös tulla eri ideoita, jolloin pysyt paremmin perillä siitä, miten asiaa voi hoitaa jos voi. Ettei yhdessä paikassa vain lupailla turhia.

Toivottavasti löytyy jokin keino!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaa pelkään, että sellaista hermovauriota, jossa hermo jo oireilee, ei saa enää parannettua (jos sitä ennenkään). Toivotaan, ettei oireilu muutu kivuksi ajan mittaan. Tsemppiä!

Vierailija
44/58 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rustoa vaurioittava autoimmuunisairaus voisi vaikuttaa poskiniveleen ja kolmoishermon yläleuanhaaraan - kulkee poskessa.

En muuta keksi, jos bruksaus on suljettu pois.

Tuskin johtuu tuosta juurihoidosta.

Vierailija
45/58 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

How to Manage Trigeminal Nerve Injuries in Dentistry

https://dentistrytoday.com/news/todays-dental-news/item/5604-how-to-man…

Vierailija
46/58 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hermovaurio se todennäköisesti on, onneksi lievä. Ei ne kai siitä mielellään puhu, kun vauriota ei voi helposti korjata jos ollenkaan. Vaurio voi tulla ihan jo siitä, että puudutusaine ruiskutetaan hieman liian nopeasti (kudospaine tuhoaa hermosoluja). Jokainen leuka on yksilöllinen, eikä hermojen tarkkaa sijaintia tiedetä, siksi vahinkoja ei voida täysin välttää. 

Joo, näin uskon itsekin. Oisko neurologi vai suukirurgi osaavampi, jos käyn tästä kysäsemässä, onko mitään tosiaan tehtävissä?

Älä varaa aikaa kysyäksesi, vaan tiedustele ajanvarauksesta - hoitajat ovat ainakin minun kokemukseni mukaan todella osaavia. Ja selvittävät tarvittaessa. He voivat myös suositella sinulle sopivaa lääkäriä.

Vierailija
47/58 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Artikkeli on pitkä, mutta suosittelen edes puolivälistä alkaen, alaotsikolla Indications for Trigeminal Nerve Microsurgery

Vierailija
48/58 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa ajanvaraukseen, että harkitset hoitoa, ja olet vasta ottamassa selvää hoitomahdollisuuksista.

Vierailija
49/58 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkeli on pitkä, mutta suosittelen edes puolivälistä alkaen, alaotsikolla Indications for Trigeminal Nerve Microsurgery

...niin ja heti seuraavan otsikon alla on hoitomahdollisuudet.

Vierailija
50/58 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epätodennäköiseltä että posken kihelmöinti liittyisi joskus tehtyyn juurihoitoon. Mutta käy lääkärissä.

Vierailija
51/58 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa epätodennäköiseltä että posken kihelmöinti liittyisi joskus tehtyyn juurihoitoon. Mutta käy lääkärissä.

Juu, tänään tuo vaiva on häiritsevän pahana tuntunut koko päivän. Joka päivä se ei minua häiritse.

Siksi haluaisi syyn, mistä johtuu ja siihen mahdollisen hoidon, ei todennäköisyyksiä.

Vierailija
52/58 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kun näit näin paljon vaivaa. Likaisen tuon. Mutta ensin tarvitsisi varmuuden, että tämä johtuu hammasasioista, eikä esim. reumasta ym.

Vierailija
53/58 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kun näit näin paljon vaivaa. Likaisen tuon. Mutta ensin tarvitsisi varmuuden, että tämä johtuu hammasasioista, eikä esim. reumasta ym.

Lukaisen*

Vierailija
54/58 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hermovaurio se todennäköisesti on, onneksi lievä. Ei ne kai siitä mielellään puhu, kun vauriota ei voi helposti korjata jos ollenkaan. Vaurio voi tulla ihan jo siitä, että puudutusaine ruiskutetaan hieman liian nopeasti (kudospaine tuhoaa hermosoluja). Jokainen leuka on yksilöllinen, eikä hermojen tarkkaa sijaintia tiedetä, siksi vahinkoja ei voida täysin välttää. 

Joo, näin uskon itsekin. Oisko neurologi vai suukirurgi osaavampi, jos käyn tästä kysäsemässä, onko mitään tosiaan tehtävissä?

Älä varaa aikaa kysyäksesi, vaan tiedustele ajanvarauksesta - hoitajat ovat ainakin minun kokemukseni mukaan todella osaavia. Ja selvittävät tarvittaessa. He voivat myös suositella sinulle sopivaa lääkäriä.

Niinpä, sitä olen yrittänyt, mutta alanuolia tyrkkää... poliisia ja puukkoa ehdotetaan asiaan, mistä ei mitään tiedetä :-(

Vierailija
55/58 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, sitä olen yrittänyt, mutta alanuolia tyrkkää... poliisia ja puukkoa ehdotetaan asiaan, mistä ei mitään tiedetä :-(

Ööh nyt ei ollut minun kommentti. Ap

Vierailija
56/58 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hoitajat ovat todella osaavia ja selvittävät.."

Lue 31 ja 44. Ne ovat hammashoitajan (minun).

Aloita helpoimmasta päästä, kommentti 31, älä jumitu tuohon juurihoitoon.

Muuten, ajanvarauksessa suuremmilla vastaanotoilla puhelimeen ei välttämättä ole hammashoitaja vastaamassa, vaan toimistotyöntekijä, jonka tietotaito rajoittuu ajanvaraukseen.

Vierailija
57/58 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne toisiaan pois sulje... siis reuma saattaa vaikuttaa siihen, miten paljon minäkin päivänä tuntuu.

Vierailija
58/58 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hoitajat ovat todella osaavia ja selvittävät.."

Lue 31 ja 44. Ne ovat hammashoitajan (minun).

Aloita helpoimmasta päästä, kommentti 31, älä jumitu tuohon juurihoitoon.

Muuten, ajanvarauksessa suuremmilla vastaanotoilla puhelimeen ei välttämättä ole hammashoitaja vastaamassa, vaan toimistotyöntekijä, jonka tietotaito rajoittuu ajanvaraukseen.

Ap sanoi, että ei kulumia. Kuuden vuoden aikana olisi vähän kulumaakin tullut?

Minä ehdotin ajanvarauksesta kysymistä, mutta korostan, että kirjoitin vain yksityisistä. Siellä on siis minun kokemukseni mukan hämmästyttävän päteviä henkilöitä, vaikka voisi ehkä ajatella, että riittää mainiosti kun hoitavat ajanvarauksen.