Viemisiä Suomesta ulkomaan tutuille?
Mitä veisitte? Herkut (mm. salmiakki ja ruisleipä) on jo listalla. Pieni, suomalainen vieminen hakusessa..
kiitos : )
Kommentit (9)
itse vein jenkkitutuille marimekon paitoja lapsille,
englanninkielisen teoksen Suomesta;luonnosta,kansasta ja kulttuurista
sekä Fazerin sinistä. Suklaata tilasivat myöhemmin lisääkin.
Joten suomenkielisyys ei ehkä paras idea.. Taisin kysyä vähän epäselvästi :)
Jos ulkomaalaisia, niin ei sitten salmiakkia eikä ruisleipää (näiden päälle ymmärtävät vain suomalaiset; edes meidän lapset eivät syö salmiakkia, vaikka vieraat suomesta sitä aina tuovatkin)...
Marimekkoa ei kannata viedä ainakaan aikuisille, niitä raidallisia hirvityksiä eivät kehtaa kayttää julkisilla paikoilla muut kuin suomalaiset. Näyttävät ihan yöpaidoilta, oikeasti!
Vierailija:
Joten suomenkielisyys ei ehkä paras idea.. Taisin kysyä vähän epäselvästi :)
Vierailija:
Mitä veisitte? Herkut (mm. salmiakki ja ruisleipä) on jo listalla. Pieni, suomalainen vieminen hakusessa..kiitos : )
Onneks tuli täällä puheeks, mä kun luulin, et kaikki maailmassa tykkäis ruisleivästä :)
Paras olisi ehkä suomitietous (laadukas kuvakirja) ja suomal. design. Ruoat ovat hieman riskaabeleita, varsinkin kun on noinkin eksoottisista tuttavista kyse.
Ja tuttavapiiriin kuulluu: intialaisia, sveitsiläisiä, ranskalaisia, afganistalaisia, brasiljalaisia jne.
Vie Fazerin sinistä ja Geishaa (mun intialaiset ystävät rakastaa Geishaa). Ja Iittalan joku lasi juttu, vaikka pieni Aalto juttu yms.
Lakkalikööriä tai mesimarjalikööriä, tai lakka, mesimarjahilloa yms. eksoottista ja oikeasti hyvää. Joka maistuu myös ulkomaalaisille.
Vierailija:
Näistä ainakin itse ihastuisin. Riippuu kyllä ihan maastakin. Kun olin aikoinani Kiinassa, tilasin suomesta ruisleipää, meetwurstia, sinihomejuustoa ja suolakurkkuja (alkoi riisi vähän tulla yli) mutta nyt todellakin suomekielinen kirjallisuus, musiikki ja elokuvat ovat sellaista, jota täältä ei saa.