Millainen mielikuva sulle tulee kun kuulet jonkun olevan kokoomusnuori?
Kommentit (62)
Kylmä, pappa betalar, puuttuu just sellainen syvempi ihmistuntemus kokonaan. Pintaliitäjä, ei uskalla ajatella kovin syvällisesti, ettei omat kulissit romahtaisi. Ulkoiset "menestyksen" merkit äärimmäisen tärkeitä.
Rikkaat ja korkeesti koulutetut elitistiset vanhemmat.
Muistan hämärästi Teiniliiton ajat. Koulussani oli vain kahta puoluetta: kokoomuslaisia ja demareita. Jälkimmäisistä minulla ei ole muistikuvaa, mutta kokoomusnuoret olivat paikkakunnan mersumiesten ja hammaslääkärien lapsia, joilla oli pisu lievästi noussut päähän asti.
Nykypäivien kokoomusnuorista mieleen tulee muutaman vuoden takaa Kokoomusnuorten varapuheenjohtaja, suurperheen vesa Schubak, joka ehdotti sosiaalisessa mediassa lapsilisien poistamista, koska lapsilisät tukevat heikomman aineksen lisääntymistä. Hän uhriutui kovasti ja erosi tehtävästään.
Toinen viime aikoina mieleen jäänyt kokoomusnuori on eräs turkulainen opiskelija, joka on viime keväästä lähtien tunkenut kaikkiin mahdollisiin paikkoihin, jossa saa naamansa näkyviin. Hän on siitä erikoinen, että hän tekee numeron köyhyydestään ja kurjuudestaan.
Kuulostan varmaan kokoomusvastaiselta, mutta olen kyllä lähempänä oikeistokonservatiivia kuin mitään muuta.
Tulee mieleen Jyrki Katainen. Pikkupoika puku päällä ja yrittää puhua möreällä äänellä ollakseen vakuuttava.
Ajaa autolla elokapinanuorien päälle ja heittää naapurin rouvan kropsun mereen. Psyko.
Mitäs tulee mieleen perus suomalaisesta nuorisojärjestöstä
Ruudullinen Burberry-huivi ja villakangastakki. Hiukset vähän liian sliipatut.
Pinnallinen, koulukiusaaja-tyyppi, jolle kaveripiiri ja sen hierarkia erittäin tärkeä.
Vanhempien rahojen turvin ja siitä sitten kultalusikka suussa yrittäjäksi.
Miespuolinen: Siisti puku, stubbmaiset hampaat, vähän kylmä ja laskelmoiva. 18-vuotias, mutta pukeutuu kuin vanha mies. Rikkaan perheen vesa. Puhuu kirjakieltä.
Nainen: Jakkupukuihminen jo teini-iässä. Tekee selkeän jaon hyvä- ja huono-osaisiin, ei kaveeraa ns. huonompien perheiden lasten kanssa. Koulukiusaajatyyppiä. Isä kaupunginhallituksessa. Esittää vaurasta naista ja suunnittelee jäävänsä eläkkeelle 25-vuotiaana. Itsepäinen kiukuttelija. Hiustyyli kaikilla sama eli vaaleaksi värjätyt, olkapituiset hiukset. Nuorena oli piirimestari hiihdossa tai taitoluistelussa ja inhosi liikuntatunneilla kaikkia huonoja, "joiden takia taas hävittiin".
Tulee mieleen kokoomusnuori, joka tappoi syyttömän naisen Laajasalossa. Kokoomusnuori.
Tämä ketju saa sitten jäädä, v,,ttu mikä palsta😂
Hyvätuloiset vanhemmat kuten jo pari kommentoi. Ei ole tarvinnut itse pärjätä vaan vanhemmilta aina tullut taloudellinen tuki ja turva.
Älykäs, yritteliäs. Vanhimpana olivat kommunisteja, minusta tuli kokoomusnuori, nyt olen eläkeläinen, äänestän kokoomusta. Äänestä sinäkin.
Perusfiksu kauppisopiskelija, joka opiskelee ja tekee töitä ahkerasti. Ei arvosta ihmisiä, jotka eivät ota vastuuta itsestään tai anna yhteiskunnalle takaisin.
t. tunnen muutamia
Fiksu, hyvin käyttäytyvä nuori, hyvätuloisesta tai yrittäjäperheestä lähtöisin.
Eteenpäinpyrkivä.