Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painan todella paljon. Järkytyin

Vierailija
14.03.2021 |

Nyt hyvät vinkit kehiin..

Olen 169cm ja kävin pitkästä aikaa punnitsemassa itseni ja painan nyt 74.7kg ja järkytyin, en ole painanut näin paljon sitten raskauksien jälkeen.

Millä keinoin saan painoa alaspäin? Taustaa siis että minulla on neljä lasta (2,5-10v) ja mies on paljon töiden takia poissa eli rajoittaa liikkumista ulkona reippaalla tahdilla, kukaan lapsista ei ole enää rattaissa työnnettävä mutta ei vielä sen ikäinen että voisi keskenään jättää heitä.
Kotona minulla on kuntopyörä ja sitä poljen 2-3krt viikossa 30-60min ja 1-2 venyttely/ joogaa YouTuben videoiden parissa.
Teen istumatyötä mutta töiden jälkeen ei aikaa kyllä ole enää istuskella ennen 22 kun kotiasiat hoidettu.
Syön kasvispainotteista kotiruokaa (etätyö) mutta viikonloppuisin kyllä mitä sattuu..

Masentaa hieman tuo lukema. Mielestäni näytän ihan hyväkuntoiselta ja samat vaatteet ovat sopineet koko ajan eikä minussa ole juurikaan löysää ellei vatsan alueen venynyttä nahkaa lasketa.
Syömiseen olisi varmaan ensin huomiota kiinnitettävä. Annoskokoa puoleen mutta loputon vatsan murinakaan ei tunnu hyvältä.

Onko muilla samaa ja miten saatte itseänne niskasta kiinni ja vielä ylläpidettyä sen?

T. Epätoivo :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnalla ei juuri laihdu. Mitään kuureja ei kannata kokeilla, koska niiden jälkeen lihoo takaisin. 

Säännöllinen ateriarytmi, ei välipaloja, kohtuukokoiset annokset. Herkut minimiin.

Punnitse itsesi usein, niin ei tule tällaisia ylläreitä.

Vierailija
2/13 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko alkoholia? Siinä on törkeästi kaloreita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö kauheesti iltaisin. Eikä tuo lukemasi ole kovin suuri. Naurettavaa.

Vierailija
4/13 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanpituinen ja painan kilon vähemmän. Ihan lihasta olen, vyötärön ympärys on 73 cm ja vaatekoko M. Kävelen päivittäin noin 10 km, käyn neljästi viikossa kuntosalilla ja säännöllisen epäsäännöllisesti tallilla.

Ei se paino sun terveydestäsi kerro tuossa tilanteessa juuri mitään. Enemmän juuri elämäntavat, peilikuva, vaatteidenkoko ja yleinen vointi sekä massan jakautuminen kroppaan.

Vierailija
5/13 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista myös juoda riittävästi vettä. Mulla painonpudotus kompastui alussa siihen etten juonut riittävästi

Vierailija
6/13 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävä uni! Vähentää mielitekoja.

Vyötärönympärys on terveydelle tärkeä, max. 80 tai 83 cm.

Vierailija
7/13 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- punnitse itsesi joka aamu

- aloita pätkäpaasto

- vähennä hiilareita

- poista sokeri, viljat ja maitotuotteet ruokavaliostasi

- arkiaktiivisuutta 10 000 askelta päivässä

Vierailija
8/13 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetulo lihavien kerhoon, täältä ei kaikki pois pääse.

T 5 vuotta yrittänyt laihduttaa, aina vaan +-3 kg

100kg tällä hetkellä

Vierailija
9/13 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistänne!

Vedenjuontia pitää todella lisätä. Ja syöminen kyllä painottuu iltaa kohden kun tuntuu että ei päivällä ”ehdi”.

Alkoholia en juurikaan käytä, jos on jotain juhlia tms, yksin tylsä mielestäni tissutella ja nyt korona aikana ei ole mitään menoja juuri ole ollutkaan.

Tuo säännöllinen punnitseminen pitää myös ottaa käyttöön, nyt oli todella pitkä aika edellisestä kerrasta ja siksi varmaan järkytyinkin.

En siis miellä itseäni lihavaksi mutta painon nousu tuli yllätyksenä koska olen yksiin luottofarkkuihini myös vyön hiljattain ostanut kun valuivat päältä ja kuvittelin pysyneeni siinä 70kg tai vähän alle hujakoilla..

Tämä pätkäpaasto idea kuulostaa mielenkiintoiselta ja olen siitä joitain artikkeleita lukenutkin.

Onko jollakin omakohtaista kokemusta mikä paras versio?

Kiitos!

Ap

Vierailija
10/13 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ihan vastikään olet joutunut ostamaan vyön, jotta vanhat luottohousut eivät putoaisi jalasta, niin veikkaan, että sinulla on vaan ollut joku nestekertymä päällä kun kävit vaa'alla. Tai sitten painoit aiemmin 80kg.

Vierailija
11/13 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5x60min pyöräilyä joka viikko. Laihtuu helposti, mutta pitää olla tarpeeksi reipas tahti ja kova vastus, ei mitään sunnuntaipyöräilyä. Joogat ja venyttelyt eivät paljoa kaloreita kuluta. Kunnon flow-jooga tietysti jonkin verran, ja tekee hyvää lihaksille joka tapauksessa.

Vierailija
12/13 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, 185cm ja 94kg, vyötäröni on tuo 83cm.

Paras tapa laihduttaa on hankkia lihasta, jos tykkää nukkua ja syödä paljon.

Treeniinhän uppoaa päivässä vain 40 min, jalkatreeniin ehkä 60min.

Liikunnan ilo on kestävin tapa pysyä terveenä ja hoikkana. 

(Lapsistani ei ehkä koskaan tule ammattiurheilijoita tai bisnesihmisiä, mutta meillä liikutaan,

vaadin lapsilta päivässä 15min liikettä ja 15min mandariinikiinaa,

muun ajan he tekevät läksyjä, harrastavat omiaan tai pelaavat.)

Kolme asiaa. Liikumme, nukumme, syömme

Vierailija
13/13 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Batman ja Batgirl kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, 185cm ja 94kg, vyötäröni on tuo 83cm.

Paras tapa laihduttaa on hankkia lihasta, jos tykkää nukkua ja syödä paljon.

Treeniinhän uppoaa päivässä vain 40 min, jalkatreeniin ehkä 60min.

Liikunnan ilo on kestävin tapa pysyä terveenä ja hoikkana. 

(Lapsistani ei ehkä koskaan tule ammattiurheilijoita tai bisnesihmisiä, mutta meillä liikutaan,

vaadin lapsilta päivässä 15min liikettä ja 15min mandariinikiinaa,

muun ajan he tekevät läksyjä, harrastavat omiaan tai pelaavat.)

Kolme asiaa. Liikumme, nukumme, syömme

Onneksi olkoon, jos miehenä vyötärösi on tuo 83 cm. Nuo 80/83 cm suositukset ovat naisille, miehille suositus on max. 90 cm. Mutta tässä vähempi on parempi!

Vatsarasva on vaarallisinta, se on aineenvaihdunnallisesti aktiivista, negatiivisella tavalla. Hiljainen tulehdus jne.