DHL lähetti jonkun tullauslinkin
Mulle on saapumassa paketti, mutta lähetteleekö DHL tällaisia viestejä?
(poistin rahtikirjanumeron)
Hei! (in ENG below) Sinulle on saapumassa tullattava DHL Express -lähetys rahtikirjanumerolla xxx. Lähetyksesi tullausta varten pyydämme henkilö- tai Y-tunnuksesi, sähköpostiosoitteesi ja lähetyksen tilausvahvistuksen. Vaihtoehtoisesti voit tehdä lähetyksen tullauksen itse, jolloin meille riittää sähköpostiosoitteesi. Ilmoitathan tiedot suojatun linkin https://huolinta.dhlexpress.fi/h/dhlexpress/fi kautta. Samasta linkistä saat lisätietoja tullauksesta ja lähetyksen varastoinnista, hinnaston sekä palveluehdot.
Ystävällisin terveisin,
DHL Express huolinta
puh. 0205338023
email fiennakko@dhl.com
Dear customer, there is a shipment that needs customs clearance coming your way. Please follow the link for more information. https://huolinta.dhlexpress.fi/h/dhlexpress/en/
Best regards,
DHL Express Customs Clearance
tel. 0205338023
email fiennakko@dhl.com
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
No nyt joku menee klikkaamaan sun suojatun viestin auki.
poistin siitä sen numeron
Tee tullaus itse. Muuten saat DHL:tä messevän lisälaskun.
Tottakai kuriirifirma ilmoittaa jos sinulle maahan tuleva paketti tarvitsee tullata.
Selvitähän ensin (muualta katsotusta puhelinnumerosta) onko tuo oikea posti vai huijaus.
Tarkista dhl:n sivuilta lähetysseurannasta, ei puhelimeen tulevista linkeistä
Olen saanut myös noihin liittyen kusetusyrityksiä, joku nero poiminut ilman tullia tulevan paketin tiedot, mutta tuo taitaa olla ok. Kannattaa kuitenkin katsoa millaiselle tilille fyrkat olisi menossa. Yleensä se tullaus tehdään suoraan tullille.
Kun tilaa eun ulkopuolelta,niin tavara pitää tullata. Joko teet itse tai valtuutat dhln hoitamaan sen sun puolesta. Maksaa jotain parikymppiä se palvelu. Paketin seurantatiedoista voi tarkistaa, jos epäilyttää
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut myös noihin liittyen kusetusyrityksiä, joku nero poiminut ilman tullia tulevan paketin tiedot, mutta tuo taitaa olla ok. Kannattaa kuitenkin katsoa millaiselle tilille fyrkat olisi menossa. Yleensä se tullaus tehdään suoraan tullille.
Yleisempää on tehdä kuljetusliikkeelle huolintavaltuutus.
Lähettivät mulle vielä toisen viestin "yritimme tavoittaa sinua...".
Mulle vaan ei ole lähetetty sitä seurantanumeroa vielä (sieltä mistä ostin).
Sanni16kerava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisempää on tehdä kuljetusliikkeelle huolintavaltuutus.
En minä ainakaan ole tehnyt. Miksi maksaa jostain jonka pystyy tekemään helposti itse netissä.
Vierailija kirjoitti:
Tee tullaus itse. Muuten saat DHL:tä messevän lisälaskun.
Tai ilmoita ainakin DHL:lle, että olisit muka tekemässä sen itse.
Nykyään, monesta kaupasta tilattaessa menee alvit jo valmiiksi niin silloin tämä tuontitullaus palvelu ei maksa mitään DHLn kautta. Ilmoittavat tämän myös viestissä.
Onko tuosta tullut tietoa sinun Omaposti.fi-osoitteeseesi?
DHL on pitänyt pakettiani jumissa Suomessa kuusi päivää ja sen jälkeen ilmoittaa että saapuva lähetykseni Latviasta Suomeen pitää tullata, sekä peritään säilytysmaksua paketista kolmen Suomessa olopäivän jälkeen 11 EUR / päivä + ALV 25,5% eli 13,8 EUR / päivä.
Jos he tullaisivat paketin niin se maksaisi 20 euroa.
Vastasin heille että tullaan pakettini itse, mutta tullin sivuilla se osoittautui mahdottomaksi koska saapuva lähetykseni on lähetetty EU-maasta toiseen EU-maahan.
Saa paketti minun puolestani lähteä takaisin myyjälle ja tilaan uudestaan vaatien että ei käytetä DHL kuljetusta.
Kyllä sieltä tulee tullausviesti kun paketti tulossa ulkomilta. Tullaus ei välttämättä maksa mitään, jos se tavara on riittävän halpa, lahja tms. ja itse tekee sen. Kannattaa laittaa kuitti liitteeksi. Niin, ja tottakai pitää varmistua että on aito viesti.
No nyt joku menee klikkaamaan sun suojatun viestin auki.