Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummiksi pyytäminen: ennen vai jälkeen lapsen syntymän?! Kumpi on fiksumpaa?

Vierailija
10.08.2006 |

Tavallaan tuntuu, että kummiksi pyydetään vasta sitten syntyneelle lapselle. Mutta toisaalta, jos silloin vasta kysyy, niin ristiäisiin ei ole enää paljon aikaa ja tuleeko kummeille sellainen tunne, että kun viime tippaan kysytään, niin eivät ole olleet ihan eka vaihtoehto?! Olisiko mukavampi, jos pyydettäisiin jo etukäteen? Ehkä silloin kummeistakin olisi kiva odottaa lapsen syntymää yhdessä meidän kanssa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuohon mahdolliseen kuolemaan...

Mua pyydettiin kummiksi siskon vauvalle joka vasta kasvoi masussa. Oli ihana päästä silloin tällöin neuvolaan mukaan kuulemaan pienen sydänäänet ja olla muutenkin mukana jo odotusaikana kummitädin ominaisuudessa. Sitten kävikin niin surullisesti että vauva kuoli vakavaan sairauteen (oli jäänyt huomaamatta rakenneultrassa) vain pari tuntia syntymän jälkeen. Ei siinä kummiutta mitenkään peruttu. Minä olen edelleen pojan kummitäti. Kummilapseni vain on taivaassa. =(

Vierailija
2/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

napanuoran. Ja nyt mulla on yksi kummilapsi vasta yrityksessä. Ystäväni sanoi, että hän ei voisi toivomalleen lapselle kuvitella parempaa kummia kuin me, joten jos suostumme, niin he tekevät meille kummilasta :)

Vierailija
4/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... valitettavasti eräs kummeista (2 pariskuntaa ja yksi sinkku) ei selvästikään olisi halunnut tulla vammaiselle lapselle kummiksi, mutta ei sitten kehdannut perua vaikka kaikille kummiksi lupautuneille annoinkin mahdollisuuden perua. (lapsemme niin vammainen että hänen kanssaan ei oikein voi touhuta mitään tavallisia juttuja esim. viedä puistoon tms. tai voi viedä mutta hän ei pysty itsenäisesti leikkimään tms. + puhumaton jne...)

Eli jos olisin odottanut kysymistä syntymän jälkeen, niin olisin nähnyt että ketkä ovat oikeasti kiinnostuneita juuri tämän lapsen kummeudesta ja kysynyt sen mukaan.

Vierailija
5/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskoisin että kummin valintaamme vaikuttaisi se, jos lapsi olisi sairas. Kaikki ajattelemistani kummiehdokkaista eivät tosiaan varmastikaan kestäisi kauhean hyvin olla kummeja sairaalle lapselle. Luulisin että kaikki eivät osaisi olla sairaan lapsen kanssa kovinkaan luontevasti.

Vierailija
6/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa pyytää kummiksi jollekin mitä ei ole vielä olemassa.

Vierailija
7/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ajattelen jotenkin noin, että kummeillekin kivampi, että jo lapsen syntyessä tietävät olevansa jotenkin " erityisiä" lapsen elämässä.

Vierailija
8/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tietää tulevasta kummeudesta jo siskon ollessa raskaana (tämä vahingossa kun uteliaat sukulaiset utsivat kenestä tulee kummi) mutta ihan " virallisesti" tosiaan pyydettiin vasta sitten vauvan syntymän jälkeen.

Vierailija
9/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo mahassa! Vaikkei se tietysti aina todelliselta tunnukaan

Vierailija
10/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt syntyvälle vasta syntymän jälkeen.

Vierailija
11/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin toisen kummilapsen äiti pyysi minua esikoisensa kummiksi jo 6v ennen lapsen syntymää :) Joten tosiaan tiesin heti raskausuutisen kuultuani, että jotain erityistä lapsen elämässä tulen olemaan.

Vierailija
12/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin vielä alkupaniikissa aborttiakin miettiessäni (yhden illan suhteesta alkanut raskaus), että jos lapsi syntyy, haluan hänelle maailman ihanimmat kummit ja pyysin sitten tätä ystävääni joka suostui oitis. Muita pyysin sitten lapsen jo synnyttyä, oli muuten yllättävän kova paikka saada pyyntö kakaistuksi.

Vierailija
13/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä ihan eri tavalla suhtautuu ja iloitsee vauvasta, kun tietää, että se on jotenkin tärkeä ihminen omassa elämässä.

Niin, ja minustakin se lapsi on kyllä olemassa jo ennen syntymää... Kovasti on elossa ja oikea ihminen jo silloin loppuraskaudessa..!

Vierailija
14/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki 3 kertaa ja musta ollut tosi hyvä niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi