Suosittuja kenkiä, jotka karseita jalassa
Dr Martens
Sorel
Vans
Converse
Kaikkia olen koklannut ostaakseni, enkä ole löytänyt sellaisia, joita jalassa pitäisin. Epämukavia kertakaikkiaan. Ulkonäkö kyllä kiva ja siksi kokeilen aina kun kaupoilla köyn.
Kommentit (29)
Crocsit
Uggit
Hai saappaat
Ainot/Reinot ulkokäytössä
Pomar. Rieker. Molemmat oli ennen hyviä omaan jalkaan. Nykyisin ihan hirveitä.
Crocsit on mukavat tunikan ja legginsien kera.
Kesä tulee ja tuuli huuhtelee...
Converset on liian kapeat mulle. :/ saakelin lättäjalat
Melkein kaikki normikengät, koska ne ovat aivan liian kapeita kenen tahansa jalkaan ja puristavat varpaat sumppuun. Converseja käytin ennen, mutta enää en voisi sulloa varpaitani niin ahtaaseen kenkään. Birkenstockit taas on oikeasti niin jäykät että tuntuu kuin olisi sitonut laudankappaleet jalkaan, vaikka ovat muka "terveyskengät". Korolliset kengät, ne on vaan epäterveellisiä vaikka ovatkin kauniita.
Dr Martens! En saanut koskaan ajettua sisään niitä kun hiersivät liikaa ja pakottivat jalkaa jotenkin ihan vääränlaiseen pystyasentoon. Se siis se varsi oli liian pystymallinen.
Naurattaa tuo Dr Martens. 90-luvulla made in england versiot olivat vielä kauheammat jalassa kuin nykyiset, mutta silti niitä oli pakko pitää imagosyistä. Näillä uudemmilla kärsii jopa kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä noissa on usein ok lesti, varsinkin riekerissä, MUTTA se keinonahka hiostaa.. ei ole riekereitä, jotka eivät hiostaisi käytössä
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa tuo Dr Martens. 90-luvulla made in england versiot olivat vielä kauheammat jalassa kuin nykyiset, mutta silti niitä oli pakko pitää imagosyistä. Näillä uudemmilla kärsii jopa kävellä.
Mä ostin sellaiset 90-luvulla. Käytin töissä ja noin 6kk jälkeen oli isovarpaista lähtenyt tunto. Lopetin käytön ja ongelma väistyi...
Mulla oikean kokoinen converse lonksuu jalassa ja kalvaa kantapäät. Pienempi koko taas on liian lyhyt. Kantapää ei asetu oikein missään koossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä noissa on usein ok lesti, varsinkin riekerissä, MUTTA se keinonahka hiostaa.. ei ole riekereitä, jotka eivät hiostaisi käytössä
Rieker ja Remonte saman valmistajan? ja Remontessa löytynee myös nahkaisina.
Vierailija kirjoitti:
Dr Martens! En saanut koskaan ajettua sisään niitä kun hiersivät liikaa ja pakottivat jalkaa jotenkin ihan vääränlaiseen pystyasentoon. Se siis se varsi oli liian pystymallinen.
Sama täällä. Hienot kiiltonahkaiset. Mutta kovat koppurat. Ei muotoutunut yhtään jalkaan. Vaikka olivat oikean kokoiset niin painoi sivusta ja päältä. Kauniit mutta jäivät pitämättä.
Suurin osa miesten trendikkäistä kävelykengistä epämukavia koppuroita. Juuri nyt olen kuukausitolkulla yrittänyt kotikäytöllä saada pehmenemään ja venymään kamalan tiukkoja mangon loafereita(korkea jalkapöytä, muuten aika normaali). Suuri osa kengistä suunniteltu litteille lättäjaloille. Otin vielä normaalia kokoani isomman, ja silti on kireät. Nauhattomat vansit on myös lättäjaloille, kireät jaloissa vaikka koko oikea, varpaista jopa tilava. Converset on mukavat jos osaa ottaa oikean koon, ne on kärjestä kapeahkot, mutta silti normaalia kokoani vastaava koko on sopiva koska mitoitus on normaali/isohko. Toki ne on lätyskät, eikä mitkään muotoillut terveysjalkineet kuitenkaan.
Kaikki kengät, jotka kapenevat kärjestä isovarpaan puolelta vääntäen varpaan vinoon. Isovarvashan menee suoraan jalkaterän jatkona eli myös kengän pitäisi jatkua suorana. Suuri osa kengistä myös liian kapeita päkiän ja varpaiden kohdalla.
Vähån off topic, mutta kärsin infernaalisista polvikivuista Sievin turvakengillä
Mulla on ollut Dr Martensit kymmenen vuotta ja sopivat omaan jalkaan loistavasti. Alussa nahka oli jäykempää, mutta pehmenivät nopeasti verrattuna vaikka Swedish Hasbeenseihin, joiden nahka on tosi paksua ja kovaa. Samoin Converset toimivat mulla.
Pura Lopezin kapeakärkiset korkkarit on sellaiset, että mun jalka ei millään sovi omankokoiseen kenkään vaan varpaat pursuavat yli. Muuten mulla on ihan perusjalka, ei kapea, ei leveä, ei korkea holvi tai mitään ja pääsääntöisesti kaikki kengät sopivat suht hyvin.
Sievin jalkineet. Kummallinen leveä lesti. Miten nuoret inttipojat kapeine pitkine jalkaterineen pystyvät käyttämään Sievin maihareita?
Minna Parikat!
Ei mene normaaliin 37-kokoiseen jalkaan koko 36 eikä koko 37!
(36 kiristää ja 37 jättää kantapään taakse sentin tyhjää ja jalka hölskyy kengässä)
Minun mielestäni Converset ovat mukavat jos osaa valita oikean kokoiset. Ainakin klassikkomallisina varrellisina, matalammista ei ole kokemusta.
Ballerinoja nyt enää harvemmin missään näkee mutta nuorempana sai niiden kanssa kärsiä auki revityistä kantapäistä.