Suosittuja kenkiä, jotka karseita jalassa
Dr Martens
Sorel
Vans
Converse
Kaikkia olen koklannut ostaakseni, enkä ole löytänyt sellaisia, joita jalassa pitäisin. Epämukavia kertakaikkiaan. Ulkonäkö kyllä kiva ja siksi kokeilen aina kun kaupoilla köyn.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miesten trendikkäistä kävelykengistä epämukavia koppuroita. Juuri nyt olen kuukausitolkulla yrittänyt kotikäytöllä saada pehmenemään ja venymään kamalan tiukkoja mangon loafereita(korkea jalkapöytä, muuten aika normaali). Suuri osa kengistä suunniteltu litteille lättäjaloille. Otin vielä normaalia kokoani isomman, ja silti on kireät. Nauhattomat vansit on myös lättäjaloille, kireät jaloissa vaikka koko oikea, varpaista jopa tilava. Converset on mukavat jos osaa ottaa oikean koon, ne on kärjestä kapeahkot, mutta silti normaalia kokoani vastaava koko on sopiva koska mitoitus on normaali/isohko. Toki ne on lätyskät, eikä mitkään muotoillut terveysjalkineet kuitenkaan.
Minulla on aika litteät jalat (tosin ei lättäjalat vaan normaali holvikaari) ja ei kyllä tämän malliseen jalkaan tunnu löytyvän sopivia. Jos pituus olisi sopiva, kenkä tippuu jalasta. Kenkä voi myös olla liian kapea mutta silti liian löysä päältä. Conversejen kärki on todella kapea, ei kenelläkään ole sen muotoinen jalka ettei se puristaisi varpaita. Muutenhan tuommoinen ohuehko lättänä pohja on juuri se terveellisin vaihtoehto, ei mitään muotoiluja tarvita.
Minäkään en saanut doc martenseja koskaan ajettua sisään. Annoin pois.
Nyt olen Särmän maihareiden onnellinen omistaja. Mukavat jalassa ja hyvä pito liukkailla keleillä.
Vierailija kirjoitti:
Converset on liian kapeat mulle. :/ saakelin lättäjalat
Converset ei sovi minullekaan, vaikka minulla on kapeat jalat. Minulla on yhdet normaalia hifimmät Converset, joissa on pehmeät muotoutuvat geelipohjalliset ja on kyllä aivan sysip**kat kengät. Kantapää on matalampana kuin päkiän osa, tai siltä ainakin näin kantapääastujalle tuntuu. Nauhoja saa olla koko ajan löysentämässä jalkapöydän kohdalta, kun ovat niin hemmetin naftit, ettei meinaa jalkaan saada ja sekään ei auta, koska on kuminauha, jonka takia eivät yksinkertaisesti muutu löysemmiksi. Jos ne saa jalkaan, niin eivät kyllä purista, mutta niiden saaminen jalkaan on sellainen urakka, että jos tietää joutuvansa ne riisumaan (esim. menossa kylään), niin ei maksa vaivaa laittaa jalkaan. Ohuet varret tuppaa myös hiertämään (kenen mielestä sellainen löröpörökangasvarsi on hyvä idea???) enkä ole vieläkään vuosien jälkeen keksinyt, että miten ne nauhat pitäisi varren kohdalta laittaa, etteivät paina jalan hermoja niin, että koko jalkaa alkaa särkeä polveen saakka.
Feelmaxin varrellisissa talvikengissä on tuo sama efekti, että rypytettyjen varsien takia painavat jotain hermoa nilkasta, minkä takia koko pohje kipeytyy niin, että tuntuu siltä kuin joku lihas poksahtaisi poikki. Varrettomissa ei mitään ongelmaa, mutta nämä varrelliset on vihoviimeiset kengät, jotka voi kävelylenkille laittaa. Ehkä just just lyhyen matkan pärjää, mutta vähänkin pidemmälle on laitettava jotkut muut. Harmi, kun kestävät vettä ja olisivat siinä mielessä ainoat hyvät kengät loskakelille.
Ten Pointsin kenkiä ei myöskään saa jalkaan, jos on vähänkin korkeampi holvikaari. Pituus riittäisi jos sen jalan saisi pidemmälle kenkään kuin vain varpaita myöten. Ei auta vaikka ottaisi omaansa 2 kokoa isommat.
Ap, oon eri mieltä Vans:ista. Vans authenticit on ihan pehmeäpohjaiset verrattuna markettien lättäpohjaisiin tennareihin
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni Converset ovat mukavat jos osaa valita oikean kokoiset. Ainakin klassikkomallisina varrellisina, matalammista ei ole kokemusta.
Ballerinoja nyt enää harvemmin missään näkee mutta nuorempana sai niiden kanssa kärsiä auki revityistä kantapäistä.
Converset ei anna yhtään tukea jalalle, että onhan ne aika huonot. Ei niitä ole suunniteltukaan kokopäiväiseen käyttöön.
Käytän itsekin Converseja jatkuvasti, että tää ei ole mitään panettelua 🙂
Mulla on Dr Martensin nahkaiset kengät. Olen käyttänyt niitä epäsäännöllisesti kaksi talvea. Edelleen kävely on jotenkin vaivalloista; painavat paljon jalassa ja vähänkin enemmän käveltyäni jalat kipeytyvät. Olen pettynyt!
Minna Parikalta omistan parit kengät. Toiset, korolliset, ovat aivan järkyttävät jalassa! Jalan asento on luonnoton niitä pitäessä.
Vierailija kirjoitti:
Minna Parikat!
Ei mene normaaliin 37-kokoiseen jalkaan koko 36 eikä koko 37!
(36 kiristää ja 37 jättää kantapään taakse sentin tyhjää ja jalka hölskyy kengässä)
Minna Parikan tennarit on mulle aivan loistavat, terveisin koko 39.
Vierailija kirjoitti:
Sievin jalkineet. Kummallinen leveä lesti. Miten nuoret inttipojat kapeine pitkine jalkaterineen pystyvät käyttämään Sievin maihareita?
Tarkoitus olla ainakin kahdet sukat, kolmetkin, päällekkäin.
Lattajalat ovat taas yleensä leveämmät ja nekään eivät sovi useimpiin kenkiin, koska kengät ovat liian kapeat.