Koronan lievänä sairastaneilla lapsilla Virossa pysyviä verisuonivaurioita
Virossa Lastensairaalassa todettu, että Koronan hyvin lievänä saorastaneilla lapsilla ilmenee viikkoja p ”parantumisen” jälkeen pysyviä vaurioita verisuonistossa, lihaksissa, sisäelimissä. Osalle kehittyy pysyvä munuaisvaurio.
Kyse päiväkoti- ja alakouluikäisistä lapsista.
https://news.err.ee/1608138355/children-s-hospital-monitoring-complicat…
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Mistä tiedetään että on pysyvää?
N-43
Mistä tiedetään, ettei ole?
Kannattaako ottaa riski?
Meinaat, että munuaiset noin vaan parantuvat simsalabim?
Tätä tullaan aivan varmasti tutkimaan tulevaisuudessa. Eihän kukaan tiedä tällä hetkellä mitä pysyviä vaurioita tauti jättää. Minä en toivo oman lapseni olevan sairastuneiden verrokkiryhmässä. Siksi yritämme noudattaa varotoimenpiteitä.
Se varotoimien noudattaminen on vaan aika vaikeaa kun alakoululainen on pakko laittaa kouluun koska koulu on ilmoittanut ehdottoman ein kotiin jäämiselle.
Ja varsinaiseen kotikouluun ottaminen on taas ihan eri juttu, siinä lapsi jäisi täysin vaille koulun opetusta, opetusmateriaaleja ym. joten siihen ei haluta ryhtyä.
9 jatkaa:
Yritämme noudattaa varotoimia. Pesemme käsiä, käytämme maskia. Kaupassa käydään vain hiljaisina aikoina. Lapsi on nyt kolmatta kertaa karanteenissa altistumisen takia.
Ei tämä helppoa ole.
Britanniassa avattiin koulut vasta, kun iso osa aikuisista oli rokotettu. Koululaiset testataan säännöllisesti Koronan varalta, kaikki, myös oireettomat. Miksi meillä ei toimita samoin?
Eli etäkoulu. Kunnes suurin osa opettajista ja lasten vanhemmista rokotettu. Sitten koulut auki laajojen koronatestausten turvin.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta viron linkistä tehtävä julkinen suomalaisiin lehtiin ja mediaan!
Ja luulet, ettei se ole jo?
Etäkoulu toimii suurella osalla hyvin. Australiassa on lapsia, jotka ovat käyneet koko peruskoulua vastaavan koulutuksen etänä ja alunperin näin tehtiin radion kautta, ilman kuvayhteyttä. Toiminut vuosikymmeniä.
Miksi ei Suomessa toimisi kahta kuukautta ennen kesälomia?
Edelleen, jos vastaavat asiat ilmenevät rokotteen jälkeen, niin täälläkin kuorossa huudetaan että ne ei välttämättä johtuneet rokotteesta. Oireet tulivat vain sattumalta esille rokotteen jälkeen. Koko ajan ihmisiä sairastuu mitä kummallisimpiin tauteihin, niin rokote ei ole voinut olla syy, vaikka ajallinen yhteys olikin.
Miten voidaan nyt sanoa varmaksi, että korona on syy. Ei tossa jutussa mitään epäilty edes, vaan kerrottiin, että korona on syy.
Olis vaan tasapuolisuuden vuoksi kiva kun rokotteenkin syyksi menisi yhtä kevyesti kaikki sairastumiset ja kuolemat.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, jos vastaavat asiat ilmenevät rokotteen jälkeen, niin täälläkin kuorossa huudetaan että ne ei välttämättä johtuneet rokotteesta. Oireet tulivat vain sattumalta esille rokotteen jälkeen. Koko ajan ihmisiä sairastuu mitä kummallisimpiin tauteihin, niin rokote ei ole voinut olla syy, vaikka ajallinen yhteys olikin.
Miten voidaan nyt sanoa varmaksi, että korona on syy. Ei tossa jutussa mitään epäilty edes, vaan kerrottiin, että korona on syy.
Olis vaan tasapuolisuuden vuoksi kiva kun rokotteenkin syyksi menisi yhtä kevyesti kaikki sairastumiset ja kuolemat.
Ummistetaan vaan silmät, niin kaikki on kunnossa, Hyvä strategia.
Luin artikkelin kokonaan, mitään ei puhuttu pysyvistä vaurioista. Monen viikon hoidosta on kyllä maininta: "This multisystem inflammatory reaction as a coronavirus complication is a serious condition, needing multiple weeks of treatment."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35319 kirjoitti:
N-43
Kannattaako ottaa riski?
Tätä tullaan aivan varmasti tutkimaan tulevaisuudessa. Eihän kukaan tiedä tällä hetkellä mitä pysyviä vaurioita tauti jättää. Minä en toivo oman lapseni olevan sairastuneiden verrokkiryhmässä. Siksi yritämme noudattaa varotoimenpiteitä.
Se varotoimien noudattaminen on vaan aika vaikeaa kun alakoululainen on pakko laittaa kouluun koska koulu on ilmoittanut ehdottoman ein kotiin jäämiselle.
Ja varsinaiseen kotikouluun ottaminen on taas ihan eri juttu, siinä lapsi jäisi täysin vaille koulun opetusta, opetusmateriaaleja ym. joten siihen ei haluta ryhtyä.
Minä en kyllä välitä hittojakaan koulun määräämästä pakosta. Tenava jää kotiin, jos tilanne siltä alkaa näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Luin artikkelin kokonaan, mitään ei puhuttu pysyvistä vaurioista. Monen viikon hoidosta on kyllä maininta: "This multisystem inflammatory reaction as a coronavirus complication is a serious condition, needing multiple weeks of treatment."
Koronaa ollut vasta vuoden. Vasta brittimuunnos tarttuu herkemmin lapsiin. Sitä ollut vasta pari kuukautta.
Eli pidemmistä vaikutuksista ei ehkä vielä tiedetä.
Itse tosin en haluaisi lapseni joutuvan tuollaista kokemaan useiden viikkojen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35319 kirjoitti:
N-43
Kannattaako ottaa riski?
Minä en kyllä välitä hittojakaan koulun määräämästä pakosta. Tenava jää kotiin, jos tilanne siltä alkaa näyttää.
Eikö se näytä jo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35319 kirjoitti:
N-43
Kannattaako ottaa riski?
Tämä. Jos Viron lukuja lähennytään, pitäisi lasu tehdä lähinnä niistä vanhemmista, jotka jättävät lapsensa hallinon salliman holokaustin jalkoihin sairastumaan kouluihin.
Oikeus turvalliseen opiskeluun ,näin sanoo laki.
Miksi lakia ei noudateta?!?!?!
Vierailija kirjoitti:
Maaliskuun aikana päiväkoti- ja kouluikäisten tartunnat nousseet niin, että noin 30% tartunnoista on nyt tällä ikäluokilla pääkaupunkiseudulla.
Mutta lapset eivät sairastu, eivät tartuta.
Suomi on valinnut hybridistrategian ja sen takia osa (lapset/nuoret) kansasta pistetään sairastamaan tauti vaikka väkisten.
Mulle tulee vain mieleen se, että tätä koronaa nyt tutkitaan näin jumalattomasti. Kaikki kurkkukivusta verisuoniongelmiin johtuu koronasta. Itselläni on ollut teini-iästä asti pahoja ongelmia joita ei ole viitsitty tutkia. Olen sairastanut vesirokon, minua on useasti syönyt punkki, on ollut korvatulehduksia ja influenssaa, mutta sekuntiakaan ei kukaan mieti voisiko nämä olla syynä esim. työkyvyttömyyteeni (fyysinen), eikä ainakaan tehdä muuta kuin makuutetaan kotona jo viimeiset 10v vaikka työhaluja olisi, kunhan saisi jotain apua, ja toki sen dg:n ensin.
Käyttäjä35319 kirjoitti:
N-43
Varmaan muutoksia solutasolla. Arpeutunutta kudosta. Veikkaisin näin.
Tuosta viron linkistä tehtävä julkinen suomalaisiin lehtiin ja mediaan!