Mt-ongelmainen. Kerro lääkityksesi
Itsellä Paroxetin, Opamox ja tarvittaessa Zopinox
Kommentit (69)
Alkoholi, ainoa lääke mikä vaikuttanut auttavasti Risperdal, se skitsofrenia-lääke, jota en pystynyt sitäkään kauaa kun sekosin niin että meinasin tappaa itseni.
Enää en hae mitään apua kun "hoito" vie vain pahempaan suuntaan. Tunnen itseni ja sairauteni(Bipolaari) ja sitten kun tarvitsen lepoa ja yksinäisyyttä niin otan sen ajan, enkä kerro kenellekkään kun jaksa sitä vastaan vänkäämistä "että mene ihmisten ilmoille", joka nimenomaan pahentaa oireita silloin kun minun pitää ehdottomasti saada olla yksin ja rauhassa.
Nuorena elin omilla ehdoillani ja täysin päinvastoin kun "ihmisen" ja "nuoren ihmisen" pitäisi elää, eli paljon erakkona, sitten kun yritin elää kuten lääkärit ja psyk.hoitsun ym. kertoo niin pilasin elämäni täydellisesti, työkykyni ja onnellisuuteni.
Nyt yritän päästä takaisin siihen elämänrytmiin jota nuorena elin ja saada elämäniloini takaisin.
Ei enää mitään , koska kun pääsin tk-eläkkeelle niin hissukseen kuntouduin ja terapeutilla käyn muutaman kuukauden välein.
Masennus on se joka vaivasi. silloin meni venlafaxinia 75 mg päivässä koska isompi määrä vei yöunet ja iltalääkkeenä nukahtamiseen oli Levozin joka aiheutti aina iltaisin ostomanian netistä.
Ketipinorin pitkäaikainen käyttö teki minusta yksinäisen erakon.
Vierailija kirjoitti:
Aurorix, risperdal, bisopropol ja melatoniini.
Risperdal? Oletko väkivaltainen??
Ei mitään. Lääkäri olisi olisi antanut masennukseen pillereitä, mutta kieltäydyin. Reilu vuosi takana diagnoosista ja parempaan päin olen menossa. Terapiaa parin viikon välein, harrastan liikuntaa, syön terveellisesti, meditoin päivittäin, liikun luonnossa. Nuo edesauttavat paljon enemmän paranemisesta kuin lääkkeet, jotka vain lievittävät oireita, mutta eivät poista masennuksen aiheuttajaa.
Vierailija kirjoitti:
Deprakine, Lamictal, Ketipinor, Opamox. Silloin tällöin joku SSRI.
Mulla lopetettiin Deprakine kun Lamictal aloitettiin. Niitä ei saa syödä päällekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi, kannabis, sienet, MDMA ja kokaiini.
kannabiksen, sienien ja MDMAn käyttöä esim. masennuksen ja PTSDn hoidossa on ihan tutkittiin ja monet tutkimukset ovat osoittaneet niiden auttavan (kyse on siis ollut lääkärin valvonnassa tehdystä mikroannostelusta) Kokaiinia ja alkoholia kannattaa mielenterveysongelmaisten vältellä.
Aripipratsoli (Abilify), Ketipinor.
Iltaisin 4 mg risperidonia ja 25 mg truxalia
Trexan ja foolihappo. Noi on tosin nivelreumaan ja ainoat säännölliset lääkitykseni, koska jätin kaikki mielialalääkkeet jo kauan sitten. Kokeilin 20 vuoden aikana enemmän lääkkeitä kuin jaksan laskea, eikä niistä ollut kuin haittaa. Nyt hoidan mielialaani terveellisellä ruokavaliolla, välttelemällä stressaavia ihmisiä ja tilanteita, harrastuksilla silloin kun niitä jaksan, ja olemalla ajattelematta mennyttä tai tulevaa (ja mahdollisimman vähän nykyhetkeäkin). Näillä keinoilla olen vieläkin vaikeasti masentunut, mutta hengissä ja jokseenkin toimintakykyinen. Enkä siis väitä lääkkeiden olevan huono asia tai yritä kannustaa ketään lopettamaan lääkitystään. Minulle niistä vaan ei ollut mitään apua.
Brintellix, vaikuttaa olevan ihan sopiva mulle. Minulla siis masennus.
Vauhtia hillitsen keskioluella. Vieraissa käyn myös, kun vauhti päällä. Kaksisuuntainen on, mutta lääkettä en ole löytänyt mikä käy.
Opamox 15mg 1-2 tabua/ pv, satunnaisesti tarvetta.
Escitalopram, Propral, tarvittaessa Opamox, Imovane
Vierailija kirjoitti:
Opamox 15mg 1-2 tabua/ pv, satunnaisesti tarvetta.
Tuntuu että satunnaiskäyttö aiheuttaa valtavan väsymyksen, pahentaa stressiä eli hetken saattaa helpottaa mutta pahentaa oloa kokonaisuudessaan.
Eikö tämä ole väärä keskustelupalsta? Siis sinulle? Me juttelemne täällä kaikista asiosta taivaan ja maan päällä, lähinnä perhe- ja työ- ja lapsi- asumis- j.n.e asioista. Te mielenterveyspotiilaat, ahdistuneet, masentuneet, pelokkaat, häiriintyneet… eikö teille ole todellakaan muita foorumeita nykyajan Suomessa? Harmittaa hirveästi kun haluaisin jutella palstalla ihan normaalisti!
Perphenazine ja kyrvän ohennuslääke.
Atarax, Opamox, Sertralin (en syö, koska täysin turha lääke).
Parhaan avun olen löytänyt muualta kuin noista lääkärin määräämistä myrkyistä...
Kun luen vauvapalstaa en yhtään ylläty kuinka moni täällä tarvitsee lääkkeitä.
Ymmärrän nyt myös usein toistuvan kommentin: "Lääkkeet".