"Ammattikoulu voikin tuoda paremmat tulot kuin lukio"
Niin miehille, tai siis miesvaltaisille aloille. Jos nainen haluaa hyvät tulot eikä sähköasentaminen tai putkityöt kiinnosta, kannattaa hankkia korkea koulutus. Ja sielläkin valita alansa.
Kommentit (25)
Jännää... mieheni on kohta valmistumassa yliopistosta ja hänen harjottelijapalkka on jo 2800e. Ei edes tee mitään.
Minä taas joka on valmistunut amiksesta ja tehnyt töitä 15 vuotiaasta lähtien tienaan vielä reilusti alle 1900e. Pelkkää työttömyyttä, pätkää, nollatuntia.
Nyt olen työttömänä uupumuksen vuoksi. Tuli masennus ilkeistä asiakkaista. Niillä olet pelkkä rätti.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Enpä ole törmännyt parisuhdemarkkinoilla yhteenkään amisjonneen, joka tienaa 5000 e/kk.
Lukion käyneillä ja yliopiston/korkeakoulun suorittaneilla miehillä on usein palkka 5000 e/kk. Nämä hyvätuloiset miehet ovat diplomi-insinöörejä, tutkijoita, fyysikkoja, lääkäreitä, hammaslääkäreitä, lakimiehiä, osastopäälliköitä, järjestelmäpäälliköitä, yrityksen ylempää johtoa, kunnan ylempiä virkamiehiä.
Tutkijat muuten keskimäärin työskentelevät melko nälkäpalkalla. Ehkä osa korkeakoulutetuista vain kehuu ansaitsevansa paljon?
Mitä ihmettä te jaksatte vaahdota lukiosta ja amiksesta. Liian hyvin ovat asiat täällä. Sota voisi laittaa prioriteetit kuntoon.
Itse olen käynyt aikoinaan molemmat. Olen ylioppilas ja myös ammattikoulun käynyt. Mitä sitten? Kummassakaan mitään ihmeellistä. Lukea tosin sai kunnolla kirjoituksia varten.
Amistason palkka 1700e bruttona. Sanotkaa mitä huvittaa...
Joko olet ikuisesti palkkatuella töissä tai sitten leikit yrittäjää.