Jos ei ole vielä johtotehtävissä 40-vuotiaana, onko liian myöhäistä?
Eli jos haluaisi johtotehtäviin, muttei 40-vuotiaana niissä vielä ole, niin onko liian myöhäistä?
Kommentit (27)
Riippuu siitä, mitä tarkoitat johtotehtävillä ja kuinka kaukana olet niistä nyt. Jos esim. olet ollut 10 vuotta kansainvälisen pörssiyhtiön jossain ns. lattiatason tehtävissä, niin siinä firmassa et tule olemaan johtotehtävissä, etkä luultavasti muissakaan vastaavissa firmoissa.
Mutta jos hakeudut johonkin paljon pienempiin ympyröihin, niin ehkäpä. Vaatii määrätietoisuutta ja kykyjä tietysti myös.
Kuvittelisin että suurin kynnys on tulosvastuu. Se tarkoittaa että ei riitä että on hyvä tyyppi, vaan pitä osata olla myös delegoida, ja vahtia että tulee tulosta, niin ettei hommat rupea kusemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelisin että suurin kynnys on tulosvastuu. Se tarkoittaa että ei riitä että on hyvä tyyppi, vaan pitä osata olla myös delegoida, ja vahtia että tulee tulosta, niin ettei hommat rupea kusemaan.
Kaikkialla tulosvastuu ei vaikuta olevan vaatimuksena. Joissain paikoissa talousjohtaja on erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu aika monesta asiasta. Minut nimettiin uudessa työpaikassa pikkupomoksi kun olin 37, koska olin niin innokas ja ahkera, mutta homma ei luistanut kaikilta osin ja yksi alaiseni alkoi ajaa tiimiäni takapenkiltä ja savusti minut asemastani vähitellen pois. Oli ongelmia myös perheessä, vaimo sairasteli paljon ja meillä oli pieni lapsi. Siksi luovuin lopulta pomohommista. Kaduttaa kyllä jälkeenpäin kun annoin periksi.
Minä olin 23v pikkupomo, onko kiittämättömämpää paikkaa, sen jälkeen olen päättänyt, että olen oma pomoni tai reipas alainen. Tuon kokemuksen jälkeen olen ajatellut mitä kiksejä ihmiset saavat ollessaan pikku pomoja, olin kinastelevien 50v erotuomari.
Vierailija kirjoitti:
Olen PUTKIMIES ja johtotehtävissä joka päivä. Paitsi ryyppyputkien aikaan.
Vai oikein putkimiehen ryyppyputket?
Eivät tainneet mennä putkeen....!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla tulosvastuu ei vaikuta olevan vaatimuksena. Joissain paikoissa talousjohtaja on erikseen.
Tulosvastuu ei tarkoita sitä, mitä talousjohtaja tekee. Tulosvastuu tarkoittaa sitä, että olet vastuussa oman liiketoiminta-alueesi tuloksesta. Johtotehtävissä voi olla kuitenkin myös ilman tulosvastuuta, siinä olet oikeassa.
Tyttäreni kokeili niitä johtotehtäviä jo 18 vuotiaana työharjoittelussa. Totesi, ettei ole hänen juttunsa, ja lähti opiskelemaan koodariksi.
Myös puolisoni on ensimmäiseltä koulutukseltaan sähköasentaja, mutta hän tekee nykyisin enimmäkseen suunnitteluhommia.