Jatkuva flunssailu, mistä johtuu?
Oon joulukuusta asti n. Joka toinen viikko suurinpiirtein ollut flunssassa ja kierre jatkuu. Perusverenkuva otettu muutama päivä sitten muista syistä ja kaikki oli siellä ok ilmeisesti. (Otettuin perus valko/puansolu jutut, kilpirauhasen arvot, hemoglobiini tms)
Koronatestissä olen käynyt joka kerta ja aina negatiivinen, viimisin 1.5viikko sitten. Asun perustasolla olevassa kaupungissa ja tartuntoja on 0-5 per päivä. Ei oo ollut tietoa altistumisesta ja olen käynyt vain töissä, lääkärissä ja kerran nähnyt kavereita (kellään heillä ei oireita, paitsi yhdellä oli pientä flunssaa ja testi myös nega). Joten koronan mahdollisuus on jälleen hyvin pieni, mutta toki aina sekin on mahdollista ja siksi meen huomenna testiin.
Mutta lähinnä mietin (jos se ei yhäkään oo se korona), niin mistä tää jatkuva sairastelu voi johtua... alkaa olemaan uuvuttavaa, varsinkin tänä aikana kun pakko käydä aina testissä. Tammikuussa flunssan yhteysessä otettu tulehdusarvo myös ja siinä ei ollut myöskään mitään erikoista.
Toisen vaivan taki 1.5 viikkoo sit kuunneltu sydän ja keuhkot, ja tunnusteltu kaulan imusolmukkeet sekä kilpirauhanen ja nekin ok.
Alan tässä jo pohtimaan onko mulla syöpä joka tätä aiheuttaa, kun olebinaan kaikki ok.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Liikutko paljon, ylikunto? Tai sisäilmaongelmia työpaikalla?
Liiasta liikkumisesta ei voi olla kyllä kysexd käyn pari kertaa viikossa kävelyllä ja töissä sit tulee liikuttua tarjoillessa.
Toki kyse vois olla sisäilmaongelmastakin, en oo tietonen et niitä olis, mut toimitaan toki vähän vanhemmissa tiloissa. Mutta mun päässä tää kääntyy siihen et vain syöpä on mahdollinenXDD dramaattinen mie
Vierailija kirjoitti:
Korona
Kuten jo sanoin tekstissä, joka kerta olen flunssan aikana testissä käynyt ja aina ollut negatiivinen. Toki tänään alkanut flunssahan voisi olla koronaa mut huomenna menen testiin niin siihen saadaan selvyys. Mutta minun tilanteessani korona ei ole kovinkaan todennäköinen (vaikks edelleen toki mahdollinen).
Eikä korona selittäisi parin kuukauden takana olleita sairasteluja
Mulla oli flunssaa kanssa talvisin paljon ennen. Sitten aloin syömään vitamiineja. Ihan monivitamiiniporetabletteja joka päivä. Ei ole flunssaa ollut vuosiin.
Sama täällä, mutta kestänyt jo vuoden. Koronatestit negoja, mutta luulen sairastaneeni sen jo aiemmin tietämättä, ei muuten koskaan ole ollut näin surkeaa vuotta. Hetken ihan terve olo ja taas flunssan oireet. Läpiväsynyt koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, mutta kestänyt jo vuoden. Koronatestit negoja, mutta luulen sairastaneeni sen jo aiemmin tietämättä, ei muuten koskaan ole ollut näin surkeaa vuotta. Hetken ihan terve olo ja taas flunssan oireet. Läpiväsynyt koko ajan.
Edelliseen lisäten, sairaslomapäiviä tätä ennen alle 10 kpl. Olen 48v. Joten erittäin outoa.
Mie oon vielä nuori 19 vuotias minkä takia outoa... otan c/d vitamiinia viikottain (en välttämättä päivittäin jos en muista ottaa).
Toki muutama kilo on ylipainoa (oikeasti vain muutama). En siis ole lihava, joten en usko tällä olevan suurta vaikutusta
Liikutko paljon, ylikunto? Tai sisäilmaongelmia työpaikalla?