Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelaaminen pilaa parisuhteen

Vierailija
13.03.2021 |

Joku trolli sabotoi edellisen keskustelun, joten yritetään nyt. Haluaisin pitää keskustelun asiallisena.

En tiedä kuinka paljon pelaamista viikossa on vielä normaalia mutta puolisollani siihen menee 30+ tuntia viikossa. Yhteiselle aikaa ei meille jää ja kotityöt on minun vastuullani. Puoliso pelaa 2-3 päivänä viikossa aamuyölle asti, joilloin en voi nukkua muualla kuin sohvalla ja viikonloppuisin hän herättää minut pelaamisella. En tarkoita että koko ajan pitäisi kyhnätä vierekkäin mutta olisi kiva jos kerran viikossa voitaisiin viettää aikaa yhdessä ja kotityöt olisi joskus tehty.

Toivoisin asiallisia kommentteja aiheesta ja neuvoja mitä tehdä tilanteessa.

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle kehittynyt vakava addiktio. Vaatii terapiaa, koska verrattavissa alkoholiaddiktioon.

Vierailija
2/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa harrastus, mikä vie ihmisen mennessään on kova paikka parisuhteelle. Mikäli aikoo pysyä yhdessä, niin joko toinen hyväksyy tilanteen, lähtee mukaan harrastukseen tai harrastaja vähentää harrastustaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle kehittynyt vakava addiktio. Vaatii terapiaa, koska verrattavissa alkoholiaddiktioon.

Pyh, minulla ja miehelläni menee helposti viikon päivät pelatessa, kun jollain muulla sarja maratooneja katsoessa varsinkin nyt korona-aikana, kun töitä ei ole. Ongelmaksi se muodostuu silloin, kun ei suoriudu joka päiväisistä perusasioista ja unohtaa syödä välissä. Ap:n tapauksessa tämä on myös siitä syystä ongelma, että heillä on erilaiset toiveet parisuhteelta.

Vierailija
4/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksikää jotain yhteispelejä. Siitä voisi tulla yksi teidän yhteisistä ajanvietto tavoista, toki muutakin on hyvä olla. Yritä olla proaktiivinen ja ehdottaa itse tekemistä kodin ulkopuolella:"hei kuule,voitais mennä katsomaan leffa elokuviin/minigolfaamaan ja sitten syömään" ok,vaikea näinä aikoina nuo,mutta voitte pitää esimerkiksi lautapeli-iltoja, maistella viinejä tai kutsua pienen porukan viettämään iltaa teille. Tai kokkailla yhdessä.

Vierailija
5/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap sitten ala pelaamaan yhdessä? Taas pitäisi vain toisen muuttua, ja itse saa olla sellainen kuin haluaa.

Vierailija
6/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa auta muuta kuin erota. Mies ilmeisesti myös työtön koska eihän aika riitä muuten 30h viikossa pelaamiseen? Hän on valinnut pelimaailmaan pakenemisen. 

Vierailija
7/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaava kun prnoaddikti, miehet on kovia addiktoitumaan, johtuu putkiaivoista.

Mene sä kuule vaikka etsimään uutta kyllia Tinderistä, kun et näköjää muuhunkaan pysty.

Vierailija
8/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ap sitten ala pelaamaan yhdessä? Taas pitäisi vain toisen muuttua, ja itse saa olla sellainen kuin haluaa.

Itseasiassa tämä on hyvä vaihtoehto. Minua risoi ennen todella paljon mieheni ainainen pelaaminen, mutta sitten eräänä päivänä päätin kokeilla samaa peliä mitä mieheni pelasi hänen taivuteltuaan minut kokeilemaan. Totesin, että onpa kivaa, kun pääsin pelistä kärryille ja nyt meillä menee aika yhdessä pelatessa ja olemme vahva kahden hengen tiimi, kun pelaamme yhdessä. Onneksi suostuin kokeilemaan!

Vierailija
9/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut nukkumaan sohvalla että mies saa pelata? Mitä ihmettä tää on, miks suostut tollaseen? Mies priorisoi sitä mikä on hänelle tärkeetä ja viesti välittyy tosta kyllä jo. Harmi ettei parisuhde ja yhdessäolo ole hänelle tärkeetä :(

Vierailija
10/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on miehelle moro.

Vierailija
11/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kyllä. Neulon ja seuraan kun mies pelaa. N89M82

Vierailija
12/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärätkö että ihminen ei voi pelata tai harrastaa muutakaan 30h+ viikossa ja väittää että elämä olisi jotenkin kondiksessa eikä se olisi mistään muusta pois? Joo alkakaa pelaamaan yhdessä niin sehän tilanteen parantaakin kun kämppä on kuin sikälätti ja toinenkin kohta työttömänä.... Liika on liikaa oli se sitten pelaamista tai muuta harrastusta.

Vierailija
13/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa tämä on hyvä vaihtoehto. Minua risoi ennen todella paljon mieheni ainainen pelaaminen, mutta sitten eräänä päivänä päätin kokeilla samaa peliä mitä mieheni pelasi hänen taivuteltuaan minut kokeilemaan. Totesin, että onpa kivaa, kun pääsin pelistä kärryille ja nyt meillä menee aika yhdessä pelatessa ja olemme vahva kahden hengen tiimi, kun pelaamme yhdessä. Onneksi suostuin kokeilemaan!

Toimii varmaan ihan ok jos homma on hallinnassa. Ei toimi jos toinen on täysi peliaddikti ja elämä sekaisin. Sama kuin alkaisi käyttämään yhdessä huumeita kun toisen piikittely vituttaa. 

Vierailija
14/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudut nukkumaan sohvalla että mies saa pelata? Mitä ihmettä tää on, miks suostut tollaseen? Mies priorisoi sitä mikä on hänelle tärkeetä ja viesti välittyy tosta kyllä jo. Harmi ettei parisuhde ja yhdessäolo ole hänelle tärkeetä :(

Tuossa jutussa ei ole mitään järkeä. Miksei se nainen voi yksinkertaisesti yrittää myöskin kiinnostua niistä peleistä? Miksi ainoa oikea yhdessäolo on vain sen tekemisen parissa mistä nainen tykkää?

Vierailija
15/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Addikti. Kokeile Peluuria.

Vierailija
16/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä nykymiehiä vaivaa? Elämä on ruudun tuijottamista, tumputtamista ja rämpyttämistä, säälittävää. Naiset lähtekää tommosten luota ja lujaa

Naurahdin ääneen =D Se instagramin ja vauvan selailu on sitten ilmeisesti vain parempaa ruudun tuijottelua =D

Vierailija
17/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa nämä, jotka taivastelee tuota 30h/viikko, kun itse voin pelata joskus 20 tuntia päivässä :D

Ja kyllä suoriudun perusasioista. Siivouspäivä kerran viikossa ja syön aina välissä, kaupassa käyn ja teen ruokaa. On lomautettuna niin jää paljon aikaa pelaamiselle. Mikä on sitten se "oikea" tapa viettää aikaa? Katsoa temppareita ja The voice of Finlandia? Vai mitä? Eikö jokainen voi tehdä sitä mistä pitää?

Vierailija
18/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii varmaan ihan ok jos homma on hallinnassa. Ei toimi jos toinen on täysi peliaddikti ja elämä sekaisin. Sama kuin alkaisi käyttämään yhdessä huumeita kun toisen piikittely vituttaa. 

Ai ny verrataan pelaamista huumeisiin.:D. Pientä realismia nyt. Parisuhteessa jokainen joutuu usein tekemään asioita,joita ei itseä huvita. Omassa parisuhteessani on tapana käpertyä yhdessä sänkyyn katsomaan temppareita. Arvaa kuinka paljon kiinnostaa ja katsoisinko sinkkuna yksin? Tiedostan kuitenkin tämän olevan naisystävälle tärkeä ohjelma,minkä haluaa jakaa kanssani ja keskustella siitä. Enkä väittäisi häntä narkkariksi, vaikka päivittäin siitä puhuu ja katsoo jokaisen jakson.

Vierailija
19/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuossa auta muuta kuin erota. Mies ilmeisesti myös työtön koska eihän aika riitä muuten 30h viikossa pelaamiseen? Hän on valinnut pelimaailmaan pakenemisen. 

Ei ole työtön, tekee töitä 40h viikossa. Pelaa arkisinpäivinä 3-9h ja viikonloppupäivinä about 8-16h.

Vierailija
20/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaaminen (tai mikä tahansa harrastus) on OK siihen saakka kun se ei laiminlyö muita asioita; arkiset askareet, lasten kasvatus (jos niitä on) sekä yhteinen parisuhdeaika. Liika on aina liikaa, oli harrastus mikä tahansa. Parisuhdeaikaa voi olla myös yhteinen pelaaminen, jos kummatkin tykkää pelata. Pääasia, että parisuhteessa molemminpuolinen arvostus ja kommunikointi toimii ja parisuhde on muutakin kuin saman katon sisällä asumista ja seksiä.

Keskustelkaa keskenänne, että sinua häiritsee liiallinen pelaaminen, koska se vaikuttaa muihin asioihin.

-M33, joka pelaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä