Miksi Helsingin kaupunki tekee uusille työntekijöillensä huumetestit?
Eikö se ole jokaisen oma asia mitä vapaa-ajalla tekee? Koskee siis vakituisia työntekijöitä, testaus tehdään työhöntulotarkastuksen yhteydessä.
Kannabis näkyy pitkään, joten positiivinen tulos voi tulla laillisesta käytöstä kun matkailee.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun mielestä on nöyryyttävää kusta purkkiin kun toinen katsoo vieressä. Kyse on periaatteesta, enää en kuse purkkiin hilujen tähden. Tuollainen hyppyyttäminen tekee vain vihaiseksi.
Ja tosiaan, olin tehtävissä jossa en olisi ollut vaaraksi kenellekään vaikka olisin pössytellyt ruokatunneilla. Huoh.
Olet vieläkin ihan sekaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuse purkkiin ja sillä selvä. Mikä tässä nyt on ongelmana? Se kannabis vai? Kyllä sinä nyt jumalauta pari viikkoa pystyt olemaan ilman ja jos et pysty, tuskin olet työkykyinenkään.
Ongelma on se, että sinun yksityisyyteen kajotaan. Huumetestaus on yksi raiskauksen muoto.
Anna mä arvaan: käytät huumeita?
En käytä, käytän kannabista. Reissaan Hollannissa paljon. Täysin laillista toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuse purkkiin ja sillä selvä. Mikä tässä nyt on ongelmana? Se kannabis vai? Kyllä sinä nyt jumalauta pari viikkoa pystyt olemaan ilman ja jos et pysty, tuskin olet työkykyinenkään.
Ongelma on se, että sinun yksityisyyteen kajotaan. Huumetestaus on yksi raiskauksen muoto.
Jätät kusematta ja olet ilman duunia - sinun valinta. Jos tuota ei ymmärrä on jo ihan sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä, käytän kannabista. Reissaan Hollannissa paljon. Täysin laillista toimintaa.
Narkki, muuta Hollantiin pössyttelemään ja pysy siellä
Esim. lentoliikenteeseen liittyvissä työpaikoissa tehdään myös huumetestit ja niitä testejä tehdään myös pitkin työsuhdetta ns. pistokokeilla, eli et tiedä milloin tulee testi eteen. Liittyy tietenkin lentoturvallisuuteen. Ja se on minusta ok, vaikka en olekaan mitenkään kannabisvastainen. Huumevastainen olen kyllä. Olin joskus töissä Finnairin cateringissa ja sielläkin noita testejä tehtiin. Jotkut sai kenkää kun jäi aineista kiinni.
Yhä enenevässä määrin noita testejä on alettu tekemään eri työpaikoissa. Sehän on itsestäänselvää ettei huumeidenkäyttäjiä haluta työpaikoille.
Huumeidenkäyttö on suomessa rikos. Kuka haluaa rikollisen kanssa tehdä töitä? Myös kannabis edelleen laitonta Suomessa.
Myös eräs sitten skitsoili aivan mitättömistä asioista kun säännöllinen käyttö oli aivan ilmeistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sinne ei haluta huumeiden käyttäjiä töihin?
Vittuako se heille kuuluu mitä vapaa-aikanani teen?
Kyllä se vittuakin kuulu miten sekaisin tai psykoosissa olet duunissa - narkki lastentarhassa tai bussikuskina?
Eli jos nauttii olutta pe-iltana niin on alkoholisti? Voisitko mennä maanantaina bussikuskin kyytiin, jos hän oli pe-iltana juonut kuusi olutta?
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannabis ole huumetta vaan luonnontuote. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten mikä tahansa virtsakoe olisi raiskaus, mutta niitähän tehdään vaikka kuinka paljon. Et pärjäisi mitenkään naisena, kun et uskaltaisi edes synnyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairas väite. Jos mieluummin käytät huumeita kuin menet töihin, tee niin, mutta älä vollota mistään raiskauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sinne ei haluta huumeiden käyttäjiä töihin?
Vittuako se heille kuuluu mitä vapaa-aikanani teen?
Kyllä se vittuakin kuuluu miten sekaisin tai psykoosissa olet töissä. Narkki päiväkodissa tai bussinkuskina?
Jos epäillään, että on päihtyneenä töissä, niin voidaan testata se syljestä ja tämän jälkeen verikokeilla, kuten tehdään alkoholinkin kanssa. Tuo vankilamainen kusitesti on nöyryyttävää ja turha.
Ujopissikö se on se ongelma vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Esim. lentoliikenteeseen liittyvissä työpaikoissa tehdään myös huumetestit ja niitä testejä tehdään myös pitkin työsuhdetta ns. pistokokeilla, eli et tiedä milloin tulee testi eteen. Liittyy tietenkin lentoturvallisuuteen. Ja se on minusta ok, vaikka en olekaan mitenkään kannabisvastainen. Huumevastainen olen kyllä. Olin joskus töissä Finnairin cateringissa ja sielläkin noita testejä tehtiin. Jotkut sai kenkää kun jäi aineista kiinni.
Yhä enenevässä määrin noita testejä on alettu tekemään eri työpaikoissa. Sehän on itsestäänselvää ettei huumeidenkäyttäjiä haluta työpaikoille.
Huumeidenkäyttö on suomessa rikos. Kuka haluaa rikollisen kanssa tehdä töitä? Myös kannabis edelleen laitonta Suomessa.
Tästä seuraa se, että huumeiden suurin haitta on sen laittomuus ja siksi huumeiden käytön EI pitäisi olla laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten mikä tahansa virtsakoe olisi raiskaus, mutta niitähän tehdään vaikka kuinka paljon. Et pärjäisi mitenkään naisena, kun et uskaltaisi edes synnyttää.
Ei mun ole tarvinnut antaa virtsanäytettä valvotusti kuin huumetesteissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos et paskanjauhamisellasi vähettelisi niiden kokemuksia jotka on oikeasti raiskattu.
Kaupungin asiakkaita voi kiinnostaa hyvinkin paljon, että onko töissä narkkari, joka käsittelee heidän salaisia tietojaan. Sehän on turvallisuusriski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä koskee varmasti vain todella pientä osaa duunipaikoista
Mulla on vaadittu kaikissa Helsingin kaupungin tietotekniikan alan duuneissa mitä olen hakenut. Tuntuu epämiellyttävältä tuollainen ihmisten alistus. Joudut kusemaan purkkiin ihmisten silmien alla kuin vankilassa.
Toisaalta jos olis joku narkkis noissa hommissa ja tarjoittas huumeita tai rahaa huumeisiin siitä hyvästä että avaa vaan parinporttia palvelimelle ja katsoo vähän muualle, ei kai siitä mitään haittaa olisi.
Mitä nyt kohta joku kiristämässä ihmisten henkilökohtaisilla tiedoilla kuten tuossa Vastaamo tapauksessa.
Tai sitten päättää ihan itse alkaa kiristämään kun pitäis niitä huumeita saada ja rahat loppu.
Ruohoreiskalla taas ongelmia mainostaa tavaraansa näemmä ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä koskee varmasti vain todella pientä osaa duunipaikoista
Mulla on vaadittu kaikissa Helsingin kaupungin tietotekniikan alan duuneissa mitä olen hakenut. Tuntuu epämiellyttävältä tuollainen ihmisten alistus. Joudut kusemaan purkkiin ihmisten silmien alla kuin vankilassa.
Toisaalta jos olis joku narkkis noissa hommissa ja tarjoittas huumeita tai rahaa huumeisiin siitä hyvästä että avaa vaan parinporttia palvelimelle ja katsoo vähän muualle, ei kai siitä mitään haittaa olisi.
Mitä nyt kohta joku kiristämässä ihmisten henkilökohtaisilla tiedoilla kuten tuossa Vastaamo tapauksessa.
Tai sitten päättää ihan itse alkaa kiristämään kun pitäis niitä huumeita saada ja rahat loppu.
Sitä rahaa voidaan tarjota kenelle tahansa. Tuollaisen riippuvuuden voi havaita työpaikalla tehtävällä päihdekontrollilla ilman yksityisyyteen puuttuvia kusitestejä. Eihän päihtyneenä saa töihin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä seuraa se, että huumeiden suurin haitta on sen laittomuus ja siksi huumeiden käytön EI pitäisi olla laitonta.
Huuumeiden suurin haitta on että aiheuttaa riippuvuutta.
Ja turha edes väittää että et ole addikti, koska jos et olisi niin silloin tästä ei tarvitsisi edes keskustella koska lopettaisit sen töiden takia.
Jos epäillään, että on päihtyneenä töissä, niin voidaan testata se syljestä ja tämän jälkeen verikokeilla, kuten tehdään alkoholinkin kanssa. Tuo vankilamainen kusitesti on nöyryyttävää ja turha.