Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan ei vaikuta olevan moksiskaan maskittomuudestani

Vierailija
13.03.2021 |

Voiko tällainen johtua omasta käytöksestäni, eli pidän etäisyyttä muihin, jos yskin niin yskin paksun huivin sisään? Näytän kyllä myös kiltiltä ja ystävälliseltä ja ihmiset ovat aina uskaltautuneet kysymään minulta rahaa bussilippuun, reittiä paikkaan X tai ottamaan ylähyllyltä tuotteen kaupassa. Mutta erikoista on se, etten tosiaan koskaan käytä maskia muualla kuin töissä (jossa on maskipakko) ja silti ihmiset tuntuvat käyttäytyvän minua kohtaan suopeasti. Tänäänkin joku maskimummeli jutteli minulle ostoksestani :)

Voiko olla oikeasti niin, että oma käytös ja persoona vaikuttavat enemmän kuin maski?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä riskiryhmäläisenä ja riskiryhmäläisten tyttärenä olen moksis.

Saanko kysyä, miksi et ystävällisenä ja mukavana ihmisenä käytä maskia? Etkö siis kuitenkaan oikeasti välitä lähimmäisistäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutelmasi on luultavasti väärä.

Vierailija
4/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset käytä maskia kaupassa tai bussissa? 

Se on aika epäkohteliasta niitä kohtaan, jotka omasta puolestaan suojaavat sinua pitämällä maskia. 

Vierailija
5/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sillä maskimummelilla kangasmaski tai kirurginmaski vai ffp2- tai ffp3-hengityssuojain?  Mä käytän ffp3-suojaimia ja voin oikein hyvin jutella maskittomillekin. 

Vierailija
6/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä päivää ei tule että maskin pistäisin naamalleni. 

Vierailija
7/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä, miksi et ystävällisenä ja mukavana ihmisenä käytä maskia? Etkö siis kuitenkaan oikeasti välitä lähimmäisistäsi?

Tutkitusti siitä maskista ei ole yhtään mitään hyötyä!

Vierailija
8/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset käytä maskia kaupassa tai bussissa? 

Se on aika epäkohteliasta niitä kohtaan, jotka omasta puolestaan suojaavat sinua pitämällä maskia. 

Lässyn lässyn

Vierailija
9/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän etäisyyden niihin joista välitän muilla ei ole väliä ja he on itse vastuussa itsestään ja niistä omista rakkaistaan. Ihan vaan näin ystävällisesti sanon.

Vierailija
10/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskit ei pelasta ketään kai sen tiedät ja vältät niitä ihmiskontakseja?

Vierailija
11/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sillä eroa oletko joku raksajätkä vai nättityttö.

Vierailija
12/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä missään ja sama kokemus. Kukaan ei ole sanonut mitään, eikä mielestäni katsonut pahalla silmällä. Pidän reilut turvavälit kyllä. Olen keski-ikäinen nainen enkä mikään nuori söpöliini.

Vierailija
13/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et käytä kaupassa hengityssuojainta?  Ja vanhempasi? Mä en edelleenkään tajua, miksi riskiryhmäläiset eivät halua kunnolla suojata itseään, jos on pakko asioida paikoissa, missä on muita ihmisiä. Viime keväänä, kun hengityssuojaimia oli tosi vaikea saada ja hinnat pilvissä, investoin niihin kuitenkin sen verran, että olisi riittänyt mulle ja vanhemmilleni, jos mun olisi ollut pakko lähteä viemään vanhempiani käymään esimerkiksi lääkärissä. Onneksi ei kuitenkaan tarvinnut. Mutta esimerkiksi nyt, kun kävivät hakemassa ekan rokotteensa, pitivät koko ajan hengityssuojainta. Eivät todellakaan luottaneet siihen, että muiden maskit olisivat suojanneet heitä saamasta tartuntaa. 

Minä, mun vanhempani, siskoni, tyttäreni, poikani, miniäni ja kaikki riskiryhmiin kuuluvat työkaverini käyttävät hengityssuojaimia eikä mitään kangas- tai kuitupaperiläpyköitä. 

Vierailija
14/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäisi jotenkin ilmaista jotain oli maski tai ei...maskilliset ajattelee jotta tuossa yksi joka haluaa rajoituksia lisää ja sulkuja loputtomiin.

Vierailija
15/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan välitä tuntemattomien ihmisten tunteista. Joten en pidä maskia. Siitä ei ole mitään hyötyä. Se että saat turvallisuuden tunteen muiden maskin käytöstä niin se ei saa minua käyttämään sitä.

Ja tämä ei tarkoita et olisin välinpitämätön tai murhaaja, mitä moni maskihysteerikko tuntuu ajattelevan meistä maskittomista.

Vierailija
16/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käytä missään ja sama kokemus. Kukaan ei ole sanonut mitään, eikä mielestäni katsonut pahalla silmällä. Pidän reilut turvavälit kyllä. Olen keski-ikäinen nainen enkä mikään nuori söpöliini.

Minä katson kaikkia maskittomia murhaavasti esim metrossa ja kaupassa! 

Nämä ovat välinpitämättömiä, itsekkäitä ihmisiä.

Vierailija
17/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan käytät energiaa tommoseen hölmöilyyn. Minä en ainakaan maskittomana edes kiinnitä huomiota, kuinka muut katsoo tai katsooko kukaan. Miten tuo murhaava katse erottuu normaalista katseesta? Jos huomaisin jonkun pällistelevän, niin hymyilisin takaisin :)

Vierailija
18/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso vaan, minua ei kiinnosta sitten pätkän vertaa.

Vierailija
19/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä sun murhaava katseesi saa minut olemaan jatkossakin käyttämättä maskia :) jatka samaan malliin!

Vierailija
20/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maskittomana teen kaikille rättinaamaisille mulkoilijoille ns. "ota poskeen elettä." Eli kielelläni tökin posken sisäpintaa siten, että ulkopuolelta se kohoilee ikään kuin kikkeliä poskeen survoessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi