Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauppiaat: Nyt lisää niitä kassoja käyttöön!

Vierailija
13.03.2021 |

Tympii kun onnistut välttämään ihmisiä kaupoissa ja tulee vuoro mennä kassoille...muutaman minuutin reissu muuttuu usean minuutin jonottamiseksi.

Kommentit (48)

21/48 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisessa Prismassa on kyllä lisätty kassojen määrää niin, ettei ole jonoja, mutta Muissa kaupoissa on edelleen pitkät jonot kassoilla

Vierailija
22/48 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole ilmaista. Niille kassoilla työskenteleville ihmisille täytyy myös maksaa palkkaa.

Oletko koskaan katsonut mitä esim paikallisen citymarkettisi kauppias tienaa?

Tuttuni pyörittää ihan tavallista kookauppaa ja molemmat pariskunnasta on näillä verolistoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automaattikassoja rutkasti lisää, niin ei tarvitse nysvätä puolta päivää kassajonossa.

Valitettavasti niiden kanssa on toimittu päin vastoin ja vain joka toinen on käytössä, mutta kassoilla voi edelleen pakata kassan toimesta ihan vierekkäin ja osa jää jopa pakkaamaan sen maksupäätteen viereen.

Vierailija
24/48 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kauppakohtaista. Prismassa on tosiaan käytössä vain yksi kassa vaikka jono on pitkä, ostosten välikapulat ovat käytössä joten seuraava jonottaja hönkii koko ajan niskaan ja seuraavat ostokset piipataan vaikka edellinen on vielä pakkaamassa.

Cittarissa on enemmän kassoja, ei välikapuloita, eli ostokset lasketaan hihnalle vasta kun se on tyhjä ja kassa alkaa ottaa seuraavaa vasta kun edellinen on ostoksensa pakannut ja lähtenyt.

Minä en käy enää Prismassa. Ei ihme että siellä todettiin koronatartuntoja.

Vierailija
25/48 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen Cittarissa uskomaton kassa tai kassat, näkyi sama kaikilla kassoilla. Vaikka pidetään kassajonossa turvavälejä niin kassat toimii nonstoppina eivätkä yhtään odota että edellinen/edelliset pakkaavat vielä ostoksia, parhaimmillaan 3 asiakasta per kassa pakkaa ostoksia ja kassa rullaa jo neljättä asiakasta. 

No tässä ! Ketään ei pakoteta sinne päätyyn pakkamaan vaikka ostokset siellä odottaisivatkin , olkaa aikuisia ja pitäkää itse huoli niistä väleistä !!!

Vierailija
26/48 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole ilmaista. Niille kassoilla työskenteleville ihmisille täytyy myös maksaa palkkaa.

Tuttuni pyörittää ihan tavallista kookauppaa ja molemmat pariskunnasta on näillä verolistoilla.

Tiedän kyllä heidän ansiotasonsa. Luuletko että he tyytyisivät vähempään ja suostuisivat mukisematta luopumaan tuloistaan ihan vaan siksi, että ihmiset joutuisivat jonottamaan minuutin tai kaksi vähemmän?

Vierailija
27/48 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta miten kaupassa voi olla tällainen eriarvoistus.

1. kassa joka palvelee vain korttiasiakkaita

2. kassa joka palvelee myös käteisasiakkaita

Eikö tasapuolisuuden nimissä pitäisi olla vain käteiskassa?

Vierailija
28/48 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jokin on parantunut koronan aikana niin kassojen toiminta. Ennen kuuden metrin jonossa oli kahdeksan ihmistä, nyt kolme ja kassa avataan siis yli puolet nopeammin kuin ennen.

Eilen käytiin S-marketissa klo 17 aikaan eli ns ruuhka-aikaan. 1 kassa ja kilsan jono. Ei jääty ostoksille.

Vierailija
29/48 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tykkää kun yritetään pakottaa itsepalvelukassoihin joten protestiksi menen aina kasvattamaan tavallisten kassojen jonoja. Ei minulla kiire mihinkään.

Nythän on kehotettu, että asiat hoidettaisiin mahdollisemman nopeasti eli nyt ei ole kyseessä kenenkään henkilökohtainen kiire vaan meidän kaikkien turvallisuus.

Lisää kassoja siis auki. Problem solvet.

Vierailija
30/48 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen Cittarissa uskomaton kassa tai kassat, näkyi sama kaikilla kassoilla. Vaikka pidetään kassajonossa turvavälejä niin kassat toimii nonstoppina eivätkä yhtään odota että edellinen/edelliset pakkaavat vielä ostoksia, parhaimmillaan 3 asiakasta per kassa pakkaa ostoksia ja kassa rullaa jo neljättä asiakasta. 

No tässä ! Ketään ei pakoteta sinne päätyyn pakkamaan vaikka ostokset siellä odottaisivatkin , olkaa aikuisia ja pitäkää itse huoli niistä väleistä !!!

Itse jään siihen päätyy odottamaan ja jo on heti joku koputtamassa olkaa päähän, että ne sinun ostoksen menee tuolla. Tiedän, mutta annetaan nyt edelliselle se oma asionti rauha ja toinen jää edelleen sinne niskaan hengittämään.

Vierailija
31/48 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpahallissa aina vain kaksi kassaa käytössä vaikka olis jouluruuhka. Toinen kassoista on samalla myös postikassa, joka siis palvelee vuorotellen postin asiakkaita ja kaupan asiakkaita. Sitten kun joku ostaa läjän vaatteita, joissa on kaikissa hälyttimet ja osa hälyistä tiukasti jumissa, niin siinähän jonot seisoo.

Vierailija
32/48 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laita ostoksiani hihnalle ennen kuin edellinen on pakkaamassa. Jos sillä edellisellä on isot ostokset, odotan, että saa osan pakattua. Mutta mitä tekee minun takana jonossa oleva? Tuhisee ja puhisee ärsyyntyneenä, kun "viivyttelen", ja kun olen omat ostokseni saanut ladottua hihnalle, paiskaa mielenosoituksellisesti omansa heti perään. Yleensä tällainen sankari on noin viisikymppinen mies.

Että en nyt ihan aina niitä myyjiäkään syyttäisi, kun jonossa on törppöjä, jotka eivät voi hetkeä odottaa. Käyttämässäni S-marketissa ei ole kapulat käytössä ja silti ne ostokset laitetaan samaan aikaan hihnalle. Ei kai kaikki myyjätkään rohkene näille kuumakalleille sanoa...

Vierailija
33/48 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä heidän ansiotasonsa. Luuletko että he tyytyisivät vähempään ja suostuisivat mukisematta luopumaan tuloistaan ihan vaan siksi, että ihmiset joutuisivat jonottamaan minuutin tai kaksi vähemmän?

Heillä taitaa nyt olla velvollisuus tehdä siitä asioinnista turvallisempaa eli nyt heidän pitäisi miettiä miten tällaisia ruuhkia voitaisiin välttää ja osallistua näihin yhteisiin talkoisiin. Moni joutuu nyt tinkimään siitä omasta ansiotasostaan.

Vierailija
34/48 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en laita ostoksiani hihnalle ennen kuin edellinen on pakkaamassa. Jos sillä edellisellä on isot ostokset, odotan, että saa osan pakattua. Mutta mitä tekee minun takana jonossa oleva? Tuhisee ja puhisee ärsyyntyneenä, kun "viivyttelen", ja kun olen omat ostokseni saanut ladottua hihnalle, paiskaa mielenosoituksellisesti omansa heti perään. Yleensä tällainen sankari on noin viisikymppinen mies.

Että en nyt ihan aina niitä myyjiäkään syyttäisi, kun jonossa on törppöjä, jotka eivät voi hetkeä odottaa. Käyttämässäni S-marketissa ei ole kapulat käytössä ja silti ne ostokset laitetaan samaan aikaan hihnalle. Ei kai kaikki myyjätkään rohkene näille kuumakalleille sanoa...

Nyt pyydettiinkin siltä työnantajalta toimia, eikä kerrankin syyllistetty sitä työntekijää.

Vierailija
35/48 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen myös näin, mutta pidän ostoskärryn takanani, kun seison hihnan päässä. Näin ei se perässä hiiltyvä Jorma pääse laittamaan ostoksiaan hihnalle ennen kuin minä siitä väistyn.

Vierailija
36/48 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä taitaa nyt olla velvollisuus tehdä siitä asioinnista turvallisempaa eli nyt heidän pitäisi miettiä miten tällaisia ruuhkia voitaisiin välttää ja osallistua näihin yhteisiin talkoisiin. Moni joutuu nyt tinkimään siitä omasta ansiotasostaan.

Ei se velvollisuus kuitenkaan velvoita lisäämään kassahenkilökunnan määrää. On täysin totta että monet joutuvat elintasostaan nyt tinkimään, mutta suurimmalla osalla heistä se on pakon edessä. Kauppiailla ei ole mitään pakkoa luopua omista tuloistaan. Olisihan se mukavampi jos olisi enemmän kassoja, mutta kauppiaan mielestä olisi vielä mukavampaa, jos saisi jollain muulla (ilmaisella tai huomattavasti halvemmalla) keinolla tehdä asioinnista turvallisempaa ja siten pystyisi olla luopumatta tuloistaan.

Vierailija
37/48 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpahallissa aina vain kaksi kassaa käytössä vaikka olis jouluruuhka. Toinen kassoista on samalla myös postikassa, joka siis palvelee vuorotellen postin asiakkaita ja kaupan asiakkaita. Sitten kun joku ostaa läjän vaatteita, joissa on kaikissa hälyttimet ja osa hälyistä tiukasti jumissa, niin siinähän jonot seisoo.

Äitini jätti korin niille sijoilleen kun kassa siirtyi palvelemaan veikkauksen asiakasta. Heti löytyi toinen myyjä jostain joka lähti hänen peräänsä ettei nyt voi koriaan tollee jättää. Äiti totesi vaan että kyllä hän palaa tekemään heti ostoksensa loppuun kun teidän kiireet hellittää.

Vierailija
38/48 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikaupungissani prismassa on aina noin 5 kassaa auki mutta parissa muussa hypermarketissa vain kaksi. Ymmärrän, että pienemmässä ruokakaupassa vain 1-2 kassaa auki.

Vierailija
39/48 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itä-Helsinki kirjoitti:

Opetele vaan jonottamaan kassoilla,opit myös itse hillintää.Kaikki ei tapahdu elämässäkään heti.Mitä teet kun pussi tai mertovuoro jää ajamatta?

Pitäisikö ensin opetella kirjoittamaan? Nyt otsikossa kerrotaan kauppiaan suulla, että kassoja on saatava lisää...

Vierailija
40/48 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itä-Helsinki kirjoitti:

Opetele vaan jonottamaan kassoilla,opit myös itse hillintää.Kaikki ei tapahdu elämässäkään heti.Mitä teet kun pussi tai mertovuoro jää ajamatta?

Pitäisikö ensin opetella kirjoittamaan? Nyt otsikossa kerrotaan kauppiaan suulla, että kassoja on saatava lisää...

Ja sinä olit vasta eka joka tämän oivalsi, hih hih.