Miltä tuntuu saada hyvää palkkaa?
Korona vei duunit ja vihdoin olen neuvotteluoöydässä, jossa saisin palkkaa 4300 euroa. Olen ihan innoissani ja haaveilen itse työn lisäksi kaikesta muusta mitä ko. summa koronasta huolimatta mahdollistaa. Mutta, sinä joka saat palkkaa, josta jää jotain sivuun. Miltä se tuntuu? Minusta tuleva tuntuu superluksukselta, unelmine unelmalta. Haihtuuko tämä tunne?
Kommentit (44)
Läheltä piti, mutta en saanut työpaikkaa. Tuon ensimmäisen viestin lähettäjä tuntuu olevan ihan eri ihminen, haaveilija, joka antoi itsensä taas jälleen kerran innostua.
AP
.
Vierailija kirjoitti:
Sain hyväpalkkaisen työn. Ehdin jo iloita siitä, mutta mieheni työpaikka vaihtuikin samaan aikaan, eikä meille jää yhtään enempää rahaa käteen. Nyt minulla on kuormittavampi työ ja moninkertainen stressi. Miehelläni on vaihteeksi leppoisaa. Kaikki menee mitä tulee.
My story.
Johti lopulta eroon.
Tuntui kyllä todella hyvältä vuosikausien työttömyyden jälkeen päästä 4000 euron kuukausipalkoille. Työttömyysaikana unelmoin 3000 euron kk palkasta, mutta en koskaan uskonut yltäväni sellaiseen tulotasoon. En vieläkään ole juuri käyttänyt palkkaani muuhun kuin asunnon hankkimiseen - sekin oli haave jonka olin jo työttömänä ehtinyt kuopata. Iso osuus palkasta menee säästöön, kun elän edelleen kuin olisin työtön. Minulle riittää, etten enää menetä rahahuolien takia yöuniani.
Ehkä se kertoo (paisutetusta) järjestelmästä jotain jos edes keskituloinen ei pysty omilla veroillaan sitä omaa osuuttaan maksemaan. Vassarilogiikalla paisutetaan palveluja ja muuta turhaa niin paljon ja sitten voidaan "perustella" ihmisille että saantipuolella olette vaikka maksatte veroja. Harmi ettei normaali-ihminen käytä niitä palveluja.