Koronarokotteen saaneet
Tähän yleistä keskustelua rokotteesta tulleista oireista ja muista asiaan liittyvistä asioista.
Suomalaisia on rokotettu tällä päivämäärällä n.600 tuhatta ihmistä, mukaanlukien minä.
30v 2 riskiryhmäläinen Astra zenecalla.
Rokotteen saamisen jälkeen olo huononi tasaisesti iltaa myöten ja 22-23 maissa oireet olivat jo suhteellisen kovat. Erittäin kova kylmän tunne, väsymys, päänsärky ja erinäisten paikkojen särky ja herkkyys.
Nyt herätessä on edelleen samat oireet mutta pistokohta on myös melkoisen arka.
Ei ole hupia mutta pakko se on.
Kommentit (49)
36 v. ja riskiryhmä 1, vaikea munuaissairaus.
Ensimmäinen rokote (AZ) saatu kuukausi sitten. Rokotusta seuraavana päivänä oli vähän lihassärkyä. Kättä aristi muutaman päivän. Muita oireita ei tullut.
Rokotuksesta 9 päivää. Ei mitään sivuvaikutuksia. Ihan pieni tunne pistokohdan ympärillä illalla.
Samoin lämpöä (norm. 36,2 ja nyt 37,1) , josta olin vain iloinen kun se kertoo siitä, että elimistö reagoi.
Mutta lämpökin poissa seuraavana aamuna.
Joten se siitä Astra Zenecasta. Katsotaan nyt sitten miten se suojaa mutta odotan jo innolla kakkosrokotusta.
30v hoitaja olen. Ekasta astra zenecan rokotteesta voimakkaat lihas ja nivelkivut sekä lämpöä. Päänsärky ja väsymys. Kesti n. 2 vrk. En tiedä uskallanko ottaa tehostetta, jos rokote kielletään muissa pohjois maissa... onneksi aikaa miettiä..
44v, 2. riskiryhmä, Astran rokote. Sain keskiviikkona. Päänsärkyä seuraavana päivänä, mutta samanlaista olisi voinut olla ilman rokotettakin, jos vaikka nukkunut huonosti tms. Pistokohta pari päivää ollut hiukan kipeä, jos vaikka nukkuu niin että paino osuu
pistokohtaan. Ei muuta.
Toivoin että olisin päässyt tänään jo kuntoilemaan, mutta ei mitään toivoa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hurjalta kuulostaa
Anteeksi, mikä on hurjaa?
Olen vanhus, eilen sain toisen piikin, ei vielä muita oireita kuin pistoskohta arka. Jännittää tuleeko kuumetta, kun kiellettiin ottamasta Buranaa lääkkeeksi ja mulla ei ole Panadolia (siis iän vuoksi ei suositella buranaa).
Taitaa olla niin, että vanhemmilla on lievemmät jälkioireet, kun heillä se reaktio ei ehkä niin vahva ole ja voivat siksi tarvita vielä kolmannenkin piikin.
Hauskoja nämä alanuolet. Miksihän? *