Koronarokotteen saaneet
Tähän yleistä keskustelua rokotteesta tulleista oireista ja muista asiaan liittyvistä asioista.
Suomalaisia on rokotettu tällä päivämäärällä n.600 tuhatta ihmistä, mukaanlukien minä.
30v 2 riskiryhmäläinen Astra zenecalla.
Rokotteen saamisen jälkeen olo huononi tasaisesti iltaa myöten ja 22-23 maissa oireet olivat jo suhteellisen kovat. Erittäin kova kylmän tunne, väsymys, päänsärky ja erinäisten paikkojen särky ja herkkyys.
Nyt herätessä on edelleen samat oireet mutta pistokohta on myös melkoisen arka.
Ei ole hupia mutta pakko se on.
Kommentit (49)
sdfgvsd kirjoitti:
muistisa sikatikutusten keljut jälkilöylyt, ei onnistu houkuttelemaan tämäkään testi
Possuflunssa olikin aika harmiton tauti, joka talttui nopeasti. Korona on paljon vaarallisempi eikä siitä päästä ikinä eroon ilman laumaimmuniteettia, joka saadaan vain sairastamalla tai rokottamalla. Rokotukset on paljon turvallisempi vaihtoehto.
Pieniä vaivoja kärsii, kun tehoa näköjään rokotteessa on! Hyviä merkkejä. Itse odottelen, jos saisi ensi syksyyn mennessä.
Minulla tuli muutama tunti rokotuksen jälkeen päänsärkyä ja selkäsärkyä, torkuin koko illan. Seuraavana päivänä paleli ihan hirveästi ja oli kuumeinen olo, en kuitenkaan jaksanut mitata lämpöä, kun oli niin väsy. Muutama päivä rokotuksen jälkeen pistoskohta meni kipeäksi.
Otin syksyllä influenssarokotuksen eikä siitä seurannut mitään sivuvaikutuksia, kuten ei aiemminkaan.
64v monisairas. Sain rokotteen kaksi viikkoa sitten eikä mitään jälkioireita.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi korona on lähes kaikille lievä tauti, niin ei ole syytä ottaa osaa tähän rokotekokeiluun.
Toivottavasti sinä kuulut siihen porukkaan, jolle jää koronasta jopa loppuelämän kestäviä, invalidisoivia long covid -oireita.
Keski-ikäinen perussairas riskiryhmäläinen. Astra Zenecasta samantyyppiset oireet, kuin moni on jo kuvaillut. Pari päivää väsymystä, vilunväreitä ja lihassärkyä. Pistokohta kosketusarka. Ei mitään sietämätöntä. Kolmantena päivänä olo täysin ok ja helpottunut siitä, että olen saanut rokotuksen.
42v perusterve hoitaja, sain tammikuussa Pfizerin rokotteen. Ekasta piikistä vain kova väsymys, toka piikki kolmen viikon päästä, siitä tuli 2vrk kova päänsärky, väsymys, lievä pahoinvointi. Oireet loppui kuin seinään 2vrk jälkeen, sen jälkeen ei mitään. Hengissä olen ja iloinen että olen saanut rokotteen 👍
Missä asut AP?
Itse asun Vantaalla, olen 33v 2. riskiryhmäläinen enkä ole vielä saanut rokotetta, tällä hetkellä Vantaalla rokotetaan vasta 65-69v 2. riskiryhmäläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Pieniä vaivoja kärsii, kun tehoa näköjään rokotteessa on! Hyviä merkkejä. Itse odottelen, jos saisi ensi syksyyn mennessä.
Siinä on asenne kohdallaan.
Olin itse iloinen kun sain rokotuksen jälkeen kuumetta ja lihas- ja nivelsärkyjä, koska se oli selvä osoitus siitä että rokote toimii.
Pfizerin rokotteen saimme viikko sitten. Ei tullut mitään oireita , 79 ja 74vuotiaat.
Äitini 85 v sai rokotteen viime viikolla. Ei mitään oireita, ja on tyytyväinen.
Saan Pfizeri ensi viikolla ja minulla on lento vajaa 2 vrk rokotteen jälkeen, toivottavasti ei ole pahoja sivuvaikutuksia. Ystäväni, jolla on immunologisia ongelmia, ei saanut ekasta mitään, mutta toisesta oli kolmisen viikkoa influnssan kaltaisissa oireissa, koko ajan lieventyen. No, kakkosen jälkeen voin olla kotona viikon verran.
Astran rokotuksen sain aamupäivällä eilen. Illalla ei mitään oireita, mutta klo 21 alkoi älytön väsymys.
Nukahdin ja heräsin klo 2 kipuun. Koko kroppa kipeä ja varsinkin vasen puoli, johon rokotteen sain sekä alaselkä.
Otin Burana 800 mg ja sain nukuttua aamuun.
Tänään olen ollut todella väsynyt ja nivelsärkyä.
Kuumetta ei ole ollut.
Torstaina Pfizer, vanhus, ei oireita, edes rokotuskohta ei ole kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Missä asut AP?
Itse asun Vantaalla, olen 33v 2. riskiryhmäläinen enkä ole vielä saanut rokotetta, tällä hetkellä Vantaalla rokotetaan vasta 65-69v 2. riskiryhmäläisiä.
Turku.
Maanantaina alkoi 2 riskiryhmän rokotukset ja sain oman ajan varattua tiistaina. Keskiviikkonahan nämä keskeytettiin kun az sopiikin myös vanhemmille.
Joudut varmaan kuukauden päivät odottelemaan
Vierailija kirjoitti:
Voiko joillekkin joilla perussairaus tulla voimakkaampia oireita rokotteesta ?
Olen kuullut, että monella astmaatikolla on ainakin astmaoireet pahentuneet rokotuksen jälkeen. Ja on tullut rokotuksesta useampia koronan oireita, osalla noussut kovakin kuume.
Päivällä rokote, illalla horkassa neljän täkin alla, kova kuume ja jalkoja särki.
Kesti yön ja seuraavan päivän.
Olen kiitollinen että elimistö reagoi , siis toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joillekkin joilla perussairaus tulla voimakkaampia oireita rokotteesta ?
Olen kuullut, että monella astmaatikolla on ainakin astmaoireet pahentuneet rokotuksen jälkeen. Ja on tullut rokotuksesta useampia koronan oireita, osalla noussut kovakin kuume.
Minulla on hyvin hankalahoitoinen astma, mutta en saanut rokotteesta hengitysvaikeuksia. Tuntemillani astmaa sairastavilla oireita on ollut laidasta laitaan, osa on selvinnyt ilman mitään.
4 päivän ajan rokotuksen jälkeen kuumetta ja tosi vetämätön olo, lähinnä nukuin. Pistokohta kipeytyi myös.
Kauhulla odotan seuraavaa piikkiä.
Rokotteena Astra Zenecan rokote.