Mitä tehdä kummilapsen lahjan kanssa? Liian kallis.
Kummilapsen äiti toivoi yhtä juttua lahjaksi joka maksaa yli 70e!! Synttärilahjaksi teinille. Pyysi ja vastasin et ok, koska oletin tuotteen olevan paljon halvempi.
Ihan oikeesti. Onpa mäntti tilanne! Kummilapsen äiti on ystäväni ja aina ollut tarvittaessa otsaa pyytää. Mitä hittoa nyt oikeesti teen? Voin mä sen lupaamani jutun hankkia, ei mun talous siihen KAADU, mutta ihan normaalituloinen terveydenhuollon työntekijä olen enkä rahassa kylve.
Nyt mua lähinnä pöyristyttää se, että edes kehtasi pyytää! Uskomatonta!
Kommentit (49)
Mitä trolleja tässä ketjussa on ? Ihan normi lahja, just sopiva. Osta se.
Anna vähän rahaa, 20-30 euroa ja sano että säästää loput
Itse hankkisin tuon lahjan jos tuli luvattua. Turhaa negatiivista polemiikkia tulee ja muistavat aina sitten tämän.
Jatkossa sitten pienemmällä budjetilla.
Vierailija kirjoitti:
Yks pirun kallis kirja.
Ap
googlaa antikka.net ja antivaari.net ja booky.fi ja antikvariaatti teema ja mitä niitä onkaan,jos sattuis olemaan luettuna jo jossai divarissa
Vierailija kirjoitti:
Yks pirun kallis kirja.
Ap
Tsekkaa, mistä kirjakaupasta sitä saa, ja osta sinne lahjakortti.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että kummeja pidetään lahja-automaatteina ja nimenomaan kalliita lahjoja ostelemassa.
Sano sille pimppelille että ostakoot lapselleen itse sitä mitä haluaa, ja osta sinä sitten mitä haluat ja mihin budjettisi riittää.
Ja kysy vaikka että siksikö hän on lapselleen kummin ottanut, että voi hänellä maksattaa mihin ei omat rahat riitä? Ehdota vaikka hopelta kerjäämistä. Moni hyvätuloinenhan pyytää niistä vaikka mitä. Tai jouluavusta. Niistäkin tulvii rikkaille vaikka mitä, kun hehän kyllä kehtaavat pyytää kalliita lahjoja.
Miksi pitää lähteä ehdottamaan kerjäämistä ja olla ikävä. Kai sitä voi ystävällisestikin asiansa muotoilla.
Joo lahjakortti kirjakauppaan haluamallasi summalla, ei varmasti nouse haloota.
Ehkä kummilapsen äiti ei ole itse tarkistanut mitä kirja maksaa ja ajatellut sen olevan 30-50€.
Laittaisin kummilapselle lahjakortin 30-50€ kauppaan, josta kirjan saa ostettua. Teini tai perhe voivat laittaa loput.
Lahjavelvollisuus?
Ei kummina toimiminen liity yhtään mitenkään lahjoihin.
Oman kummilapseni äidille voisin sanoa suoraan, että on yli budjetin.
Jos en uskaltaisi sanoa, niin antaisin lahjakortin kirkakauppaan tai rahaa ja korttiin teksti "kirjan x hankintaan".
Outoa. Jos olette kumpikin normaaleissa varoissa olevia ihmisiä niin ei perheen ulkopuolista henkilöä pyydetään lupautumaan ostamaan lapsille mitään.
Tulit siis väijytetyksi ja sulla on täysi oikeus olla ostelematta asioita muille jos sulle tulee siitä epämiellyttävä olo.
Oikeastaan tuon ”kaverisi” reaktio kieltäytymiseen tai ”väärään” lahjaan kertoo arvostaako sinua edes lainkaan vai syyllistääkö, vaatii enemmän tms. Teinin kanssahan pitäisi jo muutenkin olla sellaisissa aidoissa väleissä että se kertoo sulle mitä toivoo tms, muutenhan sekin luulee että oot lahja-automaatti.
Jos kerran olette ystäviä, voit sanoa ihan suoraan, että lahjatoive on aivan liian kallis.
Vierailija kirjoitti:
Itse hankkisin tuon lahjan jos tuli luvattua. Turhaa negatiivista polemiikkia tulee ja muistavat aina sitten tämän.
Jatkossa sitten pienemmällä budjetilla.
Jossain vaiheessa voi olla hyväkin aiheuttaa sen verran myrskyä vesilasissa että hyväksikäyttö loppuu jos alkaa tuntua että tulee hyödynnetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kummilapsen äiti ei ole itse tarkistanut mitä kirja maksaa ja ajatellut sen olevan 30-50€.
Laittaisin kummilapselle lahjakortin 30-50€ kauppaan, josta kirjan saa ostettua. Teini tai perhe voivat laittaa loput.
Tää on musta hyvä idea että lahjakortti itselle sopivalla summalla. Mun mielestä on täysin reilu ja viestii että lapsen toiveet kiinnostaa mutta kohtuus kaikessa ja perhe voinee itse panostaa osan.
70e on kyllä suuri summa pieni/normaalipalkkaiselle. Kauankohan itse vertailin hintoja ja odottelin että yksi tuon hintainen vuosiksi käyttöön tuleva laite tuli alennukseen ennen kun ostin.
Itse vastaavassa tilanteessa, laitoin viestin ja linkin tuotteeseen mukaan ja kysyin tarkottiko oikeesti sitä tuotetta, että on kyllä liian kallis.
Takas tuli viesti, että ei ollut edes kattonut minkä hintanen välitti vain lapsen toiveen, että jos vaikka jonkun paidan ostais sen sijaan kun sitäkin lapsi oli toivonut.
Kukaan ei loukkaantunut, multa ei menny liikaa rahaa ja lahja oli mieluinen.
Suora puhe kunniaan 👍
Annat lahjasi rahana ja kortti mukaan:tässä sinulle rahaa niin voit säästää haluamaasi xx lahjaan!
Hanki käytettynä.