Nelikymppiset, millaisia vanhenemisen merkkejä olette itsessänne huomanneet?
Vielä 5 vuotta sitten ajattelin, että ei nyt nelikymppinen vielä ole millään tavalla vanhentunut, mutta pah, kyllä on!
Tässä omat keskeisimmät muutokset:
1. Työpäivien jälkeen väsyttää todella paljon aiempaa enemmän
2. Urheilusta palautuminen heikentynyt todella paljon
3. Unenlaatu huonontunut dramaattisesti
4. Krapulat pahentuneet aivan järkyttäviksi
5. Erektio ei ole enää "itsestäänselvyys", vaan siihen vaikuttaa paljon erilaiset asiat
Kommentit (61)
Väsyttää todella paljon enemmän oikeastaan aina. Muita en vielä ole huomannut.
N41
1. Pientä tiettyjen nivelten kiukuttelua joskus (polvi mm) ja sorminivelet kauppaostosten kanssa.
2. Jos jännittää silmän vierustaa, siihen tulee (kauneus)poimusarja näkyviin, joskaan se ei jää vielä uurteiksi tai rypyiksi. Nuorempana niin ei juuri käynyt.
3. Iho voi näyttää kuolleelta ja vahamaiselta kuivana, jolloin on kosteutettava usein ja taas on raikas.
4. Jäykkyys joskus, pitää säätää vitamiineja ja ruokavaliota, venyttelyä.
5. Kyynärpää tuntuu luiselta, pitää lisätä lihasta.
6. Pelkää että näyttää äidiltään tai siperialaiselta mummolta, peilissä.
Väsymys, kropan iho ei ole enää sileä. Huono ruoka ja liikkumattomuus näkyy heti. Seksiä kyllä tekee mieli ja se on parempaa kuin koskaan.
Kaulan iho on kuiva ja ohut. Kun sitä nipistää, se ei palaudu heti. Järkytyin huomatessani tämän!
Silmärypyt.
Heräilen yöllä.
Selkä kipeytyy.
Hammasongelmat.
Kaikki mahdolliset vaivat ovat pahentuneet, ja toipuminen kestää pitempään.
M47, ei mitään vanhenemisen merkkejä, mutta painoa on tullut lisää liikaa.
Väsyttää, mutta yöllä ei saa nukutuksi. Vatsasta on tulossa samanlainen pömppö kuin äidilläni nelikymppisenä. Paino on noususuunnassa teki mitä teki. Naama näyttää kulahtaneelta teki sillekin mitä tahansa. Peilikuva kertoo nuoruuden olevan ohi, vaikka mieli uskottelee muuta. Voihan piip.
Ton no 5 peruusteella voin sanoa että ap on joku katkera rupsahtanut av akka.
Iho ei ole enää niin kiinteä. Hiukset ohentuneet.
Mutta huulet eivät ole ohentuneet eikä tullut huuliryppyjä, vaikka niistä ”pelotellaan”. Koskeeko sitten tupakoitsijoita.
Selvä muutos tapahtuu ikävuosien 38-43 välillä. N43
Polvi vihoittelee. Myös peukalonivelessä taitaa olla kulumaa. Painovoimaa vastaan taisteleminen vaatii tosi säännöllistä treeniä. Kahden kuukauden koronatauko näkyy takapuolessa.
en enää mieti jokaista kaksikymppistä hyvännäköistä mimmiä siinä mielessä.
Nuoria naisia on ruvennut kiinnostamaan miehuuteni ihan uudella innolla.
Itse olen 40v mies ja kasvot vain komistuu kun vanhenen, ihme juttu, no se selittyy sillä että olen ollut nuorena pyöreäkasvoinen babyface. Kropaltaankin olen sporttinen. Minun elämä alkaa vasta nyt mikäli terveyttä riittää.
- läskiä tulee keskivartaloon vaikka elää aika terveellisesti
- Kaksoisleukaa ja hamsteripussit leualla ilmestyneet
- silmänympärykset menneet kuopalle ja niiden iho on täynnä pientä ryppyä
- ylähuuleen alkanut tulla pystyjuonteita ja sibeliusryppyjen alut
- decollete alue on tissien väliin johtavien juonteiden kasauma
- ei saa enää nukuttua kuin muutaman tunnin yössä, silti ei väsytä ollenkaan
- minusta on tullut kotihiiri
- ei enää urahaaveita, riittää että työ menee rennosti ja palkka kilahtaa tilille kerran kuussa
Kypsät kymmenet kun tuli eteen, totuttelin yksinäisyyteen. Se on tärkein taito.
Kyllähän ulkonäkö on rupsahtanut, etenkin kasvoista. Mutta toisaalta tupakoin, käytän vähän liikaa alkoholia, mitä muuta voisin odottaa. Ei pelkkään ikään edes liity siis.
Kroppa on kyllä samoissa mitoissa kuin 20v ja olen ehkä muuten jopa aktiivisempi kuin nuorempana, jaksan liikkua, hoidan työni hyvin, jaksan tehdä enemmän kotitöitä, pientä remppaakin kotona, seksi maistuu jne.. Lähinnä mielenkiinto telkkarin tuijotteluun on vähentynyt iän myötä. Nuorempana rentouduin löhöilemällä, nykyään rentoudun lenkkeilemällä ja puuhastelemalla kotona. Ja ottamalla illalla saunassa pari-kolme olutta, vaikka tiedän ettei se oo terveellistä.
Kasvojen iho valahti pari senttiä alemmas. Kun peilin edessä avaan suun, näkyy alahampaat, ei ennen näkynyt.
Ryppyjä on tullut kasvoihin. En kestä valvomista. Väsyn helpommin. Niveliä kolottaa. 50v miehet näyttää charmikkaalta nykyään 😁. Ikää 45v
Minulla:
1. Unenlaatu muuttunut täysin
2. Väsyttää todella paljon enemmän
3. Libido laskenut merkittävästi
N43