Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelikymppiset, millaisia vanhenemisen merkkejä olette itsessänne huomanneet?

Vierailija
12.03.2021 |

Vielä 5 vuotta sitten ajattelin, että ei nyt nelikymppinen vielä ole millään tavalla vanhentunut, mutta pah, kyllä on!

Tässä omat keskeisimmät muutokset:

1. Työpäivien jälkeen väsyttää todella paljon aiempaa enemmän

2. Urheilusta palautuminen heikentynyt todella paljon

3. Unenlaatu huonontunut dramaattisesti

4. Krapulat pahentuneet aivan järkyttäviksi

5. Erektio ei ole enää "itsestäänselvyys", vaan siihen vaikuttaa paljon erilaiset asiat

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä huomaa kun on elänyt terveellistä täysabsolutistin elämää.

Nelikymppinen omistaa kasvot, jonka hän elintavoillaan ansaitsee.

Täysin vetreältä tuntuu, spagaatti onnistuu, mistään ei roiku mikään.

Aamuteltta on herätessä aina pystyssä.

Vierailija
22/61 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- naurunrypyt syventyneet

- silmänalusten iho ohentunut, tummat silmänaluset korostuvat

- leukalinja jotenkin valahtanut, nasolabiaalijuonteet erottuvat

- lonkassa jatkuvasti uusiva bursiitti 

Sen sijaan en ole huomannut seuraavia muutoksia, joita kai keski-ikään usein liitetään

- rintojen roikkuminen

- hiusten harmaantuminen tai ohentuminen

- otsarypyt

- lihominen

- muutokset unen laadussa

N46

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 40v mies ja kasvot vain komistuu kun vanhenen, ihme juttu, no se selittyy sillä että olen ollut nuorena pyöreäkasvoinen babyface. Kropaltaankin olen sporttinen. Minun elämä alkaa vasta nyt mikäli terveyttä riittää.

Nauti ihmeessä, tuo vaihe on yleensä lyhyt. Ensin tosiaan pyöreäkasvoisista tulee miehekkäämmän näköisiä vaan, mutta hyvin äkkiä tulee sitten rypyt, roikkumiset, hiusten oheneminen tai lähtö. 50 v:nä useimmat näyttää jo selvästi ikääntyneiltä ukoilta, vaikka 40-45 v olivat elämänsä komeimmillaan.

Vierailija
24/61 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nännit ovat tulleet herkemmiksi.

Vierailija
25/61 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unesta kysyisin. Mullakin jää hyvä , jos muutamaan tuntiin ja silti jotenkin jaksaa väntää menemään. Puoliteholla ja väsyneenä ymmärtäisin, mutta jotenkin feikki pirteänä.

Vierailija
26/61 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kaikki on ollut teinistä asti. Naisena tosin ei ole erektio-ongelmaa.

Vierailija
27/61 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaselkä saattaa kipeytyä melko yllättävästi. Onko se iskiashermo.

Nukkuminen takkuaa, tosin välillä olen kuolemanväsynyt. Olen kyllä ikäni kärsinyt univaivoista.

Kasvojen uurteet välillä aika terävät. En tykkää suupielten juonteista, muut menis. Samoin vähän kismittää isot ihohuokoset ja naaman karvaisuus. Se nuoren likan iho on kyllä muisto.

Muuten olen elämääni tyytyväisempi kuin nuorena. Tämä kompensoi. Kurjinta olisi vanheneminen katkerana ja kyynisenä.

Vierailija
28/61 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unesta kysyisin. Mullakin jää hyvä , jos muutamaan tuntiin ja silti jotenkin jaksaa väntää menemään. Puoliteholla ja väsyneenä ymmärtäisin, mutta jotenkin feikki pirteänä.

Joo minulla myös noin, että ei väsytä oikeastaan koskaan vaikka unet jää vähiin. Hyvä vaan että näin. Ja minä olin nuorena niitä jotka tarvi 8-9 h unta ja sittenkin aamuherätys oli vaikea. Nyt herään 3-4 tunnin jälkeen aivan pirteänä, joskus melkein ylikierroksilla. Luulin aina että vaihdevuosi-unettomuus johtaisi väsymykseen mutta kun ei se mulla näytä johtavan niin eipä tuo haittaa.

Vierailija
29/61 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino voima on ottanut niska otteen. Tissit roikkuu. Olen huomannut ajattelevani usein kuolemaa. Miten nopeasti aika on mennyt. Ja miten vähän aikaa on enää jäljellä.

M49

Vierailija
30/61 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkavat hamsteripussit. Maharöllykkä. Selluliittia. Silmänympärysrypyt. Hiukset ohentuneet. Uni huonontunut.

Vierailija
31/61 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätityyli.

Vierailija
32/61 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 40v mies ja kasvot vain komistuu kun vanhenen, ihme juttu, no se selittyy sillä että olen ollut nuorena pyöreäkasvoinen babyface. Kropaltaankin olen sporttinen. Minun elämä alkaa vasta nyt mikäli terveyttä riittää.

Nauti ihmeessä, tuo vaihe on yleensä lyhyt. Ensin tosiaan pyöreäkasvoisista tulee miehekkäämmän näköisiä vaan, mutta hyvin äkkiä tulee sitten rypyt, roikkumiset, hiusten oheneminen tai lähtö. 50 v:nä useimmat näyttää jo selvästi ikääntyneiltä ukoilta, vaikka 40-45 v olivat elämänsä komeimmillaan.

No vielä ei ole ryppyjä naamassa eikä roikkumisia ja hiuksia on hyvin päässä. Kaupassa on kysytty usein henkkareita kun pari olutta ostanut, joskus myyjä sitten nolostuu kun näytän henkkareita. Aika nuorelta tosiaan näytän.

Vierailija
33/61 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eidolon kirjoitti:

Ei sitä huomaa kun on elänyt terveellistä täysabsolutistin elämää.

Nelikymppinen omistaa kasvot, jonka hän elintavoillaan ansaitsee.

Täysin vetreältä tuntuu, spagaatti onnistuu, mistään ei roiku mikään.

Aamuteltta on herätessä aina pystyssä.

Jaa. No minä join ikävuodet 23-38 kuin sika ja silti olen naamaltani edelleen komea ja nyt nelikymppisenä fyysisesti huippukunnossa. Oikeastaan ikääntyminen ei näy mitenkään muuten paitsi kovan rääkin jälkeen kestää palautuminen pidempään kuin nuorena.

Vierailija
34/61 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman ikäiset naiset näyttää helvetin vanhoilta ja krapulanpelko rajoittaa vapautunutta alkoholinkäyttöä.

M40

Vierailija
35/61 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarit ja yökerhot ovat alkaneet tuntua ihan kauheilta paikoilta, uusi musiikki ei kiinnosta tippaakaan, muiden ihmisten mielipiteet kiinnostavat koko ajan vähemmän.

Sitten tietysti harmaantuvat hiukset, ikänäkö, jäykät nivelet, tihentyvät ja runsastuvat kuukautiset, kuivat limakalvot, rypyt...

Nyt olen kohta viisikymppinen, mutta neljäkymmentä kun tuli täyteen, niin siitähän se lähti.

Vierailija
36/61 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukulasit piti ottaa ja töissä tarvitsee mikroskoopin piperryshommiin. Fleda on kuin Dilbertin pomolla tai Wojciech Jaruzelskilla. Liikunta oli perseestä ensimmäiset 30 vuotta ja sen jälkeenkin, paitsi juostessa. Kuupperin juoksen nyt vähän paremmin, kuin intin lopulla. Naamassa on ruttusena särmää ja iso klyyvari istuu paremmin, kuin nuorempana.

Vierailija
37/61 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosiohan senkun kasvaa. täytyy taas laittaa uusi paperirulla vuoronumeroautomaattiin residenssini eteistiloihin, puheilleni pyrkiville ja heilakseni tahtoville arvonsa tunteville naisille.

🦸

Vierailija
38/61 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 42:

- Otan lasit pois naamalta, että näen lukea pientä tekstiä, tai tiirailen niiden yli

- En pysty enää olemaan polvillani maassa (töissä kokeiltu), jeesus mikä KIPU. Olen hoikka, polvet aina luisevat, mutteivät ne ennen sattuneet näin saakelisti :/

- Alkoholin jätin kokonaan jo vuosia sitten, siitä tulee kipeäksi ja se vie yöunet aamusta, vähäisessäkin määrin. Saunakaljan jälkeen heräilee aamuyöstä tunnin välein.

Muuten ei Luojan kiitos väsytä, mua väsytti koko nuoruuden.

Vierailija
39/61 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaa 2x enemmän kuin 20-vuotta aiemmin. Maasta nousee reilusti yli 200kg ilman sen kummempaa treenaamista.

Vakaa mieli, itsetunto korkeampi. Vittuilu on kuin linnunlaulua, sen kuulee jos haluaa kuulla.

Tiedän kuka itse olen ja olen nykyään kiinnostun myös muista ihmisistä henkilöinä.

Laaja kokemuspohja antaa erilailla perspektiiviä lähes kaikkiin elämän osa-alueisiin.

Vaimo on kaunis ja kiva. Entinen seksikumppani on nykyinen elämänkumppani.

Minulla oli nuorena paksu ja rasvainen iho joka nykyään on rypytön miehen iho.

Nukun tyytyväisenä kuin sika.

Ymmärsin onnekseni jo 10-vuotta sitten lopettaa kaikki päihteet. Päätös josta päivittäin kiitän itseäni.

M37

Vierailija
40/61 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholista ja valvotuista öistä (jälkimmäisistä ehkä enemmän) palautuminen on hitaampaa. oon kyllä aina ollut vähän yökyöpeli ja huono nukkumaan, että mitään dramaattista ei oo tapahtunut. Naama roikkuu ehkä hitusen enmmän kuin 5v sitten...mutta ei oo ryppyjä tms. Noin kolme harmaata hiusta. Muuta en oo toistaiseksi huomannut, ehkä joskus on vähän jäykempi kuin nuorempana, mutta vielä ei siinäkään oo isoa muutosta.

N42

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä