Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesaritilaus puhelimitse - MIKSI tilausperumista ajoissa ei huomioida Hesarissa!?!

Vierailija
12.03.2021 |

Hesarin puhelinmyynti otti yhteyttä - syntyi Digi-Hesari tilaus. Alkavan silmävaivan vuoksi päädyin kuitenkin perumaan tilauksen jo parin päivän kuluttua ennen kuin yhtäkään digi-lehteäkään olin lukenut. Tein peruutuksen netissä oma.sanoma.fi-palvelussa, koska puhelinpalvelu oli tukossa.

No, nyt sitten Hesari tuli postiluukusta maksuhuomautus-laskun muodossa! Vaikkei minulle ollut tullut sitä ensimmäistäkään laskua, ja miksi olisi tullutkaan, koska peruin puhelintilausdigihesarin ajoissa!

Yritin heti saada puhelimitse Hesarin laskutukseen, mutta ei, ei onnistunut, koska jonot on pitkät. Sitten yritin puhelimitse digi-hesarin puolelle. Viiden minuutin odottelun jälkeen kuului luurista, että jos painaa numeroa 8 niin soittavat takaisin mahdollisimman pian. Painoin kasia. Saas nähä tuleeko takaisinsoittoa. Tuskin.

Jottei tästä nyt missään tapauksessa koidu minulle vahinkoa, niin maksan nyt sitten tyhjästä (59,40+5,00=64,40), koska HS-tilausperuutustani ajoissa ei huomioitu.

Ja mitä tästä opimme, hyvät vauva-palstalaiset? Vältyt sinäkin tyhjästä* maksamisesta, kun et ikinä tilaa mitään asialliseltakaan puhelinmyyntihenkilöltä. Ei kuule kannata tilata, vaikka puhelimessa annetaankin takaportti tilauksen perumiselle, kun sen tekee 10 vuorokauden sisällä.

- -
* Hesarin sisältö on kaikkea muuta kuin tyhjää. HS-sisältö on yhtä kuin hyviä juttuja, ansiokasta journalismia. En vaan yhtään tilaamaani sekä ajoissa perumaani digi-hesaria lukenut.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rosvofirma tää Sanoma nykyään. Lehteä tyrkytetään ja ei suostuta katkaisemaan tilausta. Laskutetaan luottokorttia ennakkoon ja kaikki on muutenkin pielessä. Boikottiin koko paska.

Vierailija
2/33 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja puhelinasiakaspalvelu on jatkuvassa ruuhkautumistilanteessa. Mutta sinne on soitettava koska asiat ei ilman ihmistä selviä. Sanoman verkkopalvelu on yhtä sotkua.

Miksi muuten Sanoman puhelinasiakaspalvelussa ei ole toimintaa joka jonotustilanteessa kysyy heti haluaako asiakas takaisinsoiton? Miksi tämä kysytään vasta kun asiakas on jonottanut puhelimessa kuusi minuuttia? Niinpä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli Suomessa yksi laatulehti HS. Nykyään ei enää ole. En aio loppuelämäni aikana antaa Sanoma-konsernille enää senttiäkään omia varojani.

Jo tämän palstan sensuurilinja on sen taannut.

Vierailija
4/33 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari tuputtaa agendaa!!

Vierailija
5/33 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat epätoivoisia koska lukija määräät tippuvat ja tippuvat.No,ei kai kukaan noita "unelman" toitottajia jaksa lukea.

Vierailija
6/33 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös ongelmia digilehden tilaamisessa. Jouduin setvimään asiaa vaikka kuinka moneen otteeseen ennenkuulumaton suostuivat mitätöimään tuplalaskun. En tilaa enää!

Vierailija
7/33 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen enempää Hesaria haukkumatta, lehdet voisivat tarjota sellaista, että netissä voisi ostaa vaikka vain yhden päivän lehden lukuoikeuden. Ei mitään halua maksaa pitkistä tilauksista.

Vierailija
8/33 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peruutit netin kautta, sait sähköpostiisi lopettamisvahvistuksen, jolla voit todistaa, että olet peruuttanut tilauksen ajoissa, eikä sinun tarvitse maksaa laskua.

Vierailija
9/33 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan rosvofirma tää Sanoma nykyään. Lehteä tyrkytetään ja ei suostuta katkaisemaan tilausta. Laskutetaan luottokorttia ennakkoon ja kaikki on muutenkin pielessä. Boikottiin koko paska.

Minulla oli 3 kk jaksotilaus, mutta laskua alkoi pukkaamaan joka toinen kuukausi.

Vierailija
10/33 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos peruutit netin kautta, sait sähköpostiisi lopettamisvahvistuksen, jolla voit todistaa, että olet peruuttanut tilauksen ajoissa, eikä sinun tarvitse maksaa laskua.

Kyllä. Minulla on myös niissä Sanoman omaverkkopalvelun tiedoissakin tieto että tilaus on peruttu. Lisäksi kerroin laajasti syyn tilauksen perumiselleni, joten Sanoman asiakaspalvelu on saanut tuplasti tietoa tilauksen peruutuksesta.

Vierailija
11/33 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Minulla on myös niissä Sanoman omaverkkopalvelun tiedoissakin tieto että tilaus on peruttu. Lisäksi kerroin laajasti syyn tilauksen perumiselleni, joten Sanoman asiakaspalvelu on saanut tuplasti tietoa tilauksen peruutuksesta.

Ja vielä tarkennuksena: Tilaus on peruttu niin että kun puhelinmyyntisoitto tehtiin perjantaina ja siinä kerrottiin tilauksen alkavan seuraavan viikon tiistaina, niin se tilauksen peruminen on tehty jo maanantaina.

Vierailija
12/33 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat sinne perintäfirmaan sanot että lasku on aiheeton . Minä en tilaa nykyään mitään lehtiä koska on niin vaikea perua. Ostan joskus kerran kahdessakuussa

Vierailija
13/33 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tilauksen peruttua siitä tulee vielä lasku mutta sitä ei tarvitse maksaa jos tilaus on peruttu ennen uuden tilausjakson alkua. En oikein nyt saanut selityksistäsi selvää oliko tässä kyse siitä. 

Vierailija
14/33 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jottei tästä nyt missään tapauksessa koidu minulle vahinkoa, niin maksan nyt sitten tyhjästä (59,40+5,00=64,40), koska HS-tilausperuutustani ajoissa ei huomioitu."

Tyhmää maksaa

Vierailija
15/33 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä tarkennuksena: Tilaus on peruttu niin että kun puhelinmyyntisoitto tehtiin perjantaina ja siinä kerrottiin tilauksen alkavan seuraavan viikon tiistaina, niin se tilauksen peruminen on tehty jo maanantaina.

Ei tuossa ole silloin kahta kysymystä. Sulla ei ole mitään syytä maksaa laskua, ja vahvistussähköpostilla voit todistaa, että olet toiminut oikein.

Vierailija
16/33 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli 3 kk jaksotilaus, mutta laskua alkoi pukkaamaan joka toinen kuukausi.

Ne edulliset jaksotilaukset jatkuvat automaattisesti toistaiseksi voimassaolevina jos ei ilmoita ennen tilausjakson päättymistä että ei halua, on mainittu ehdoissa. 

Vierailija
17/33 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen enempää Hesaria haukkumatta, lehdet voisivat tarjota sellaista, että netissä voisi ostaa vaikka vain yhden päivän lehden lukuoikeuden. Ei mitään halua maksaa pitkistä tilauksista.

Myös tilausjakson (laskutusjakson) pituuden muutos olisi kiva saada tehtyä netissä. Ei tuollaisen takia jaksaisi jonottaa puhelimessa. 

Vierailija
18/33 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne edulliset jaksotilaukset jatkuvat automaattisesti toistaiseksi voimassaolevina jos ei ilmoita ennen tilausjakson päättymistä että ei halua, on mainittu ehdoissa. 

Ymmärrätkö mitä eroa on laskulla 3 kk välein (joka oli tilattu) ja laskulla 2 kk välein 3 kk jaksolla (jota ei oltu tilattu?

Vierailija
19/33 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruin jonotuksen jälkeen puhelimessa hesarin tilauksen. Palvelu oli hyvää, kun vihdoin pääsin siihen. Ainoa, mikä ärsyttää on se pakkomyynti, jota näiden puhelinpalvelussa työskentelevien on ilmeisesti pakko tehdä, eli aina tyrkytetään toista tuotetta ja kysellään miksi lopettaa entisen. Vastaan näihin kysymyksiin lyhyesti, mutta kyllä nekin maksullista puhelua pidentävät. Puhelinoperaattoreilla on sama homma. Netissä asiointi on varmaan siksi tehty niin sekavaksi, koska siellä on vaikeampaa harjoittaa tyrkkymyyntiä.

Vierailija
20/33 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö mitä eroa on laskulla 3 kk välein (joka oli tilattu) ja laskulla 2 kk välein 3 kk jaksolla (jota ei oltu tilattu?

En kyllä ymmärrä, oletin että olisi ollut kyse sellaista määräaikaistilauksesta joka jatkuu toistaikseksi voimassaolevana jos erikseen kiellä, eikä valittu laskutusjaksotus siihen vaikuta, mutta tässä ilmeisesti jotain muuta ongelmaa, joten jos avaisit vielä että mikä siinä oli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän