antakaas suolaisen piirakan pohja,johon tuli voimariinia?
oon hukannut sen ja illaksi pitäis tehdä kinkkupiirakkaa
Kommentit (6)
Mihin tahansa piirakkapohjaan voi laittaa voimariinia... En käsitä yhtään mitä tarkoitat...
Itse teen suolaisen piirakan aina niistä tarpeista joita sattuu olemaan. Voista, margariinista, oivariinista... ei mitään väliä. Lisäksi jauhoja (tai vaikkapa ruisjauhoja, pellavansiementä, leseitä jne. mitä on kotona), ripaus leivinjauhetta sekaan. Nypi rasva ja jauhot ja lisää tilkka kylmää vettä, jotta saat taikinasta pallon. Painele voideltuun vuokaan ja paista hetki 225 asteessa yksinään.
Päälle mitä tykkäät: kinkkua, paprikaa, sipulia, tonnikalaa... Maitoa, yksi muna ja juustoraastetta sekaisin ja kaada muiden täytteiden päälle. Paista kullanruskeaksi.
Voilá! Ja piirakka on valmis.
kai mä nyt tajuan että voin voi korvata voimariinilla,mainitsen vain siksi että saisin heti sen oikean ohjeen,eikä tulis sataa väärää ohjetta
Se onnistuu varmasti. Jos mittoja kaipaat niin vaikkapa se 100g voimariinia ja 2dl jauhoja & muita kuiva-aineita. Ripaus sitä leivinjauhetta.
Päälliseen voit laittaa 2dl maitoa, 1 muna, 3-4dl juustoraastetta. Mitä mausteita haluat ja täytteeksi vaikka sitä kinkkua jos haluat.
En edelleenkään oikein käsitä tätä ongelmaa.
t. 6
2 kypsää perunaa
50 g Voimariinia 60 %
2 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
1 kananmuna