Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mikä lastani vaivaa?

Vierailija
10.08.2006 |

väsynyt, ei syö, mahaa koskee. jatkunut jo monta kuukautta. oli myös kova kuumetauti, jonka aikana leukosyytit laskivat liian alhaalle. viime viikolla olivat korjautuneet melkein normaaliin. diabetes ja leukemia suljettu pois.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/12 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa huolestuttavalta. Mietin onko perheasiat kunnossa, voisi meinaan olla masennuksenkin oireita. Ehdottomasti kunnon lääkäriin ja pian

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä on myös vauva 6 kk

ensi viikolla alkavat tarkemmat tutkimukset lasten polilla. masennus, ei kai?

Vierailija
4/12 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tutkitaan. Joku on kyllä vialla. Pakko ensiksi setviä fyysiset sairaudet pois. Tietenkin vika voi löytyä sieltäkin suunnasta.

Vierailija
5/12 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja odottaminen.

ap

Vierailija
6/12 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tottunut saamaan kaiken huomion jua kun vauva tuli niin jäi vähemmälle.

Nyt ei muuta kun paljon syliä ja hoivaa pienelle =).

Ja hali äidille!

Vierailija
7/12 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää saa laittaa

ap

Vierailija
8/12 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko olla laktoosi intoleranssi? Siinä on usein tuollaiset oireet. Meidän tuttu on joutunut viemään joskus lapsensa jopa sairaalaan päivystykseen kun ollut niin kipeänä, sitten selvisi että ei voi syödä maitotuotteita.

Vierailija
9/12 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmasti tuo kuumetauti eri asia. Ei kannata kuitenkaan poislaskea masennuksen mahdollisuutta. Lapsi yleensä juuri oireilee mahalla. Lasten ja nuorten masennus on hälyttävästi lisääntynyt. Lapsella on ollut iso elämänmuutos, ei siksi mahdoton. Vika voi tietenkin olla myös fyysistä.

Vierailija
10/12 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pienenä a-hepatiitti, laihduin kovasti, olin väsynyt, vasta ihan loppuvaiheessa alkoi oksentelu (siis kesti parisen kuukautta kaikkiaan). Eihän sitä osannut kukaan epäillä kun ei oltu lomailtu missään eikä sitä lapsilla yleensä ole. Mutta niin vaan lopulta paljastui syyksi. Mahakipua en tosin muista

Vierailija
11/12 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi itse odotin kovasti pikkuveikkaa itselleni ja ihan loppuvaiheessa raskautta puhkesi minulla epilepsia. Olin sairaalassa kun veljeni syntyi ja vietin pääosin ensimmäisen 6kk sairaalassa. Äitini ensin luuli että olen vain mustasukkainen tulevasta lapsesta (ei ollut ns isoja kohtauksia vain niitä silmänräpyttely kohtauksia) mutta onneksi veivät tarkempiin tutkimuksiin, kun ei " mustasukkaisuuteni" hellittänyt.

Tämä tauti olisi luultavasti puhjennut ennen pitkää joka tapauksessa, mutta nimenomaan tuo minullekin iso elämänmuutos laukaisi sen silloin.

Yritän siis sanoa, että lapsi ei välttämättä ole edes masentunut tai mustasukkainen vaan ylipäänsä pikkuveljen tai siskon syntymä ollut sellainen mullistus, että saattaa sekin aiheuttaa mahakipua. Ja mahakipuhan on sitten myös niitä vaivoja, jota on helppo valittaa silloinkin kun vain haluaisi äidin/isin syliin.

Itse kyllä kävisin kaikki mahdolliset tutkimukset läpi, mutta jos terveeksi todetaan, niin yrittäisin vain huomioida esikoista aiempaa enemmän. Esim voisitko joskus jättää nuorimmaista isänsä hoitoon ja viedä esikoisen silloin jätskille tai jonnekin huvipuistoon/eläintarhaan.

Vierailija:

Oli varmasti tuo kuumetauti eri asia. Ei kannata kuitenkaan poislaskea masennuksen mahdollisuutta. Lapsi yleensä juuri oireilee mahalla. Lasten ja nuorten masennus on hälyttävästi lisääntynyt. Lapsella on ollut iso elämänmuutos, ei siksi mahdoton. Vika voi tietenkin olla myös fyysistä.

Vierailija
12/12 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymystä jatkunut vaan. äsken sentään söi 5 lihapullaa. tarkistin taas pissasta, että onko sokeria. ei onneksi ole.

ap