Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakkaat kaupan kassalla.

Vierailija
11.03.2021 |

"Paljos tästä saa alennusta?" -jankutus.

Tiedoksi: Ei senttiäkään. Kassa ei päätä alennuksista.

Kassa kysyy opetetusti jotain etukorttia. Vastaus: "Noeioeikäikinätuuhstavtuskattunkortteines".

Tiedoksi: Pelkkä "Ei" riittää.

Myyjä aloittaa kassatapahtuman sanomalla asiakkaalle "Hei"! Asiakas vastaa "Muovikassi."

Tiedoksi: Kassa haukkuu sinut illalla kavereilleen "idioottina". Hein sanominen ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa.

Seisoo toisen kassan jonossa ja näkee kassahenkilön lähestyvän rahat kädessä viereistä. Kun kassa on vielä 20 metrin päässä kassasta, alkaa huutaa "AVAATSÄ??!" Tulee sitten huohottamaan siihen portin taakse ja nykii ja repii sitä ja tuijottaa koko ajan silmät kiiluen, että "vauhtia siihen avaamiseen, vauhtia vauhtia!!!" .

Tiedoksi: Kassan avaamiseen kuluu tietty aika eikä se nopeudu sillä kyttäämisellä.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikakassaa olenkin käyttänyt jo kauan.

Ai sen takia kun kassalle ei saa huutaa?

Kassa purskahtaisi varmaa nauruun, jos minä alkaisin huutamaan.

Vierailija
62/78 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä olen käyttänyt jo muutaman kauppakassipalveluja etten vaan vahingossakaan tule loukanneeksi ketään.

Miten voi loukata ketään jos on normaalisti ja asiallinen?

En tiedä. Jokin vaan sai minut epävarmaksi, että asiakkaana olen rasite kun tuli näitä juttuja esim asiakkaat laittaa tuotteet väärin päin hihnalle, kaivaa sen etukortin vasta siinä kassalla, jne. Koin vaan että kivempi varmaan kaikille ettei siellä kaupassa asioi.

Onneksi kohta ei kassahenkilöitä enää ole, vaan kaikki toimii itsepalveluperiaatteella. Ovat sitten kortistossa pahoittamassa mieltään.

Ja tosi on, jos asenne on tuo, että noin olemattomasta vedetään herneet ja haukutaan asiakkaat kaverillekin, ei kannata istua siellä kassalla ollenkaan uhriutumassa.

Minulla on yksi ajatus siitä miten Kassahenkilöt pidettäisiin töissä ja miten heidän asenne paranisi. Se lähtee täysin asiakkaista. Jos asiakkaat osaisivat olla normaalisti ja käyttäytyä niinkuin aikuiset ihmiset niin veikkaan ettei yksikään kassahenkilö sanoisi sanaakaan negatiivista.

Miksi heidät pitäisi pitää töissä? Koko ajan suuntana on se, että kaupat alkavat toimimaan sovelluksilla, appilla sisään, piippaat omat ostoksesi, maksat ja lähdet pois. Ainakin alussa tämä tietysti tulee vaatimaan muutaman henkilön katsomaan, että homma toimii, silloin ap:n kaltaiset valittajat voivat jäädä kavereineen kotiin naureskelemaan tyhmille asiakkaille.

Tajuat varmaan, ettei heidän tarvitse kotiin jäädä, jos eivät halua. Työelämä ja tehtävät vain muuttuvat. Asiakastilanteista on mukava päästä eroon.  Itse nautin, kun nykyään ei tarvi tavata asiakkaita. Koneitse  hommat toimii paremmin kuin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaupankassa on kuoleva ammatti ja kehitys kehittyy.

Itsepalvelukassat ovat nyt aluksi hyvä keksintö ja on vain ajankysymys, kun automatisoidut kaupat on tulossa. Ei tarvitse tuhlata aikaa jonotukseen, moikkailemiseen ja turhiin kysymyksiin vastailemisiin.

Vierailija
64/78 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä olen käyttänyt jo muutaman kauppakassipalveluja etten vaan vahingossakaan tule loukanneeksi ketään.

En tiedä. Jokin vaan sai minut epävarmaksi, että asiakkaana olen rasite kun tuli näitä juttuja esim asiakkaat laittaa tuotteet väärin päin hihnalle, kaivaa sen etukortin vasta siinä kassalla, jne. Koin vaan että kivempi varmaan kaikille ettei siellä kaupassa asioi.

Onneksi kohta ei kassahenkilöitä enää ole, vaan kaikki toimii itsepalveluperiaatteella. Ovat sitten kortistossa pahoittamassa mieltään.

Ja tosi on, jos asenne on tuo, että noin olemattomasta vedetään herneet ja haukutaan asiakkaat kaverillekin, ei kannata istua siellä kassalla ollenkaan uhriutumassa.

Minulla on yksi ajatus siitä miten Kassahenkilöt pidettäisiin töissä ja miten heidän asenne paranisi. Se lähtee täysin asiakkaista. Jos asiakkaat osaisivat olla normaalisti ja käyttäytyä niinkuin aikuiset ihmiset niin veikkaan ettei yksikään kassahenkilö sanoisi sanaakaan negatiivista.

Miksi heidät pitäisi pitää töissä? Koko ajan suuntana on se, että kaupat alkavat toimimaan sovelluksilla, appilla sisään, piippaat omat ostoksesi, maksat ja lähdet pois. Ainakin alussa tämä tietysti tulee vaatimaan muutaman henkilön katsomaan, että homma toimii, silloin ap:n kaltaiset valittajat voivat jäädä kavereineen kotiin naureskelemaan tyhmille asiakkaille.

Tajuat varmaan, ettei heidän tarvitse kotiin jäädä, jos eivät halua. Työelämä ja tehtävät vain muuttuvat. Asiakastilanteista on mukava päästä eroon.  Itse nautin, kun nykyään ei tarvi tavata asiakkaita. Koneitse  hommat toimii paremmin kuin hyvin.

Tajuat varmaan, että osa joutuu joka tapauksessa pois sieltä kassalta uhriutumasta, eikä kaupan alalla mitenkään riitä muita tehtäviä kaikille. Työtyytymättömyys valitettavasti paistaa lävitse ja sellainen saa lähtöpassit etunenässä, ymmärrät varmasti.

Vierailija
65/78 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartija voi puuttua asiakkaiden käytökseen jos haluaa.

Vierailija
66/78 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko avauksen kirjoittanut normaali ja asiallinen?

Vierailija
67/78 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuat varmaan, että osa joutuu joka tapauksessa pois sieltä kassalta uhriutumasta, eikä kaupan alalla mitenkään riitä muita tehtäviä kaikille. Työtyytymättömyys valitettavasti paistaa lävitse ja sellainen saa lähtöpassit etunenässä, ymmärrät varmasti.

Suurin osa kaupan kassoista on opiskelijoita, välivuotta viettäviä tms. Ei heitä voisi vähempää kiinnostaa alan työllisyysnäkymät tulevaisuudessa. Siksi tuo ”kohta sulla ei ole enää töitä, nih!” -marttyrointi ei heitä hetkauta.

Vierailija
68/78 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi katsoa asian positiivisia puolia. Ensinnäkin alan työvoiman tarve tippuu jatkuvasti. Suurimmat Suomessakin työllistävät ammatit, esim kauppojen myyjät, ovat lähitulevaisuudessa rajun rationalisoinnin kohteena ja työvoimatarve vähenee.

Sinuna olisin kiitollinen jokaisesta asiakkaasta niin kauan kun sinulla niitä töitä vielä on. Korona on opettanut monelle uusia tapoja hoitaa asioita ja ne tulee jäämää pysyviksi. Onnea ja menestystä sinulle, kun tulet jatkossa kilpailemaan niistä vähenevistä työtunneista.

Missään työssä ei pitäisi joutua kuuntelemaan ilkeilyjä ja olla vielä siitä kiitollinen.

Ja nuo kassatyöt taitavat pääosin olla väliaikaistyö opintojen ohessa, kunnes valmistutaan ja lähdetään oman alan töihin.

Vierailija
69/78 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi katsoa asian positiivisia puolia. Ensinnäkin alan työvoiman tarve tippuu jatkuvasti. Suurimmat Suomessakin työllistävät ammatit, esim kauppojen myyjät, ovat lähitulevaisuudessa rajun rationalisoinnin kohteena ja työvoimatarve vähenee.

Sinuna olisin kiitollinen jokaisesta asiakkaasta niin kauan kun sinulla niitä töitä vielä on. Korona on opettanut monelle uusia tapoja hoitaa asioita ja ne tulee jäämää pysyviksi. Onnea ja menestystä sinulle, kun tulet jatkossa kilpailemaan niistä vähenevistä työtunneista.

Missään työssä ei pitäisi joutua kuuntelemaan ilkeilyjä ja olla vielä siitä kiitollinen.

Ja nuo kassatyöt taitavat pääosin olla väliaikaistyö opintojen ohessa, kunnes valmistutaan ja lähdetään oman alan töihin.

?

Vierailija
70/78 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut joskus aikoinaan hyllyttäjänä. Ihmettelin sitä kun ilkeitä asiakkaita ei oikeasti ollut juurikaan, jotain koppavia joskus ehkä muttei sen kummempaa. Olin kuullut asiakaspalvelutyöstä niin paljon kuraa, että odotin jotain ihan muuta. Ja kyllä, hyllyttäjät ovat myös paljon kontaktissa asiakkaiden kanssa, asiakkaat kysyvät monia asioita kaupassa nimenomaan hyllyttäjiltä.

Kai se kaikki sitten jotenki vaan purkautuu siellä kassalla? Kassatyöstä ei ole mitään kokemusta.

Tottakai se purkautuu kassalla, koska pitää maksaa, pitää luopua rahoistaan ylikalliin tavaran takia.

Vierailija
71/78 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattele tilanteessa minulle maksetaan tästä.

Miten v---ssa on mahdollista kirjoittaa noin surkeasti?!? XDDDDDDD huoh.

Vierailija
72/78 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta on kassat, jotka naama norsun vtulla nokka pystyssä murjottavat, kun sanot iloisesti päivää, kiitos, ole hyvä, mukavaa päivänjatkoa. Viskovat jugurtteja hihnalla kuin Rokka kranaatteja juoksuhaudassa ja tuhahtelevat kohteliaisuuksille. Kyllä on mukava asioida, kun asenne on tuollainen.

Jep, olen itse aika pöyristynyt että kassat kyllä vaativat sitä hymyä, tervehdystä ja kiitosta, mutta itse eivät siihen panosta. Ja hehän niitä asiakaspalvelijoita siinä tilanteessa ovat.

Vierailija
73/78 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta on kassat, jotka naama norsun vtulla nokka pystyssä murjottavat, kun sanot iloisesti päivää, kiitos, ole hyvä, mukavaa päivänjatkoa. Viskovat jugurtteja hihnalla kuin Rokka kranaatteja juoksuhaudassa ja tuhahtelevat kohteliaisuuksille. Kyllä on mukava asioida, kun asenne on tuollainen.

Jep, olen itse aika pöyristynyt että kassat kyllä vaativat sitä hymyä, tervehdystä ja kiitosta, mutta itse eivät siihen panosta. Ja hehän niitä asiakaspalvelijoita siinä tilanteessa ovat.

Asiakaspalvelijoita, joille maksetaan siitä työstä. Luulisi, että edes yrittäisivät pitää työpaikastaan kiinni olemalla kohteliaita asiakkaille, jotka vielä käyttävät ihmiskassaa...

Vierailija
74/78 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kassa tuntee olonsa aliarvostetuksi toisenluokan kansalaiseksi sen takia, että asiakas ei tervehdi, niin vika on kyllä kassan omien korvien välissä.

Sama koskee bussikuskeja.

"Oih! Se ei TERVEHTINYT! - Ai kamala se varmaan pitää mua jotenkin surkimuksena! Nyyh"😭

Kannattaa hankkia itsetunto.

Vierailija
75/78 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä voi olla asiakaspalvelijalle niin vaikea ymmärtää, että kaikki asiakkaat eivät aina halua kassalla käynnistä sosiaalista tapahtumaa tervehdyksineen ym?

Kassalle maksetaan palkkaa - asiakkaalle ei.

Riittää, kun asia saadaan sujuvasti hoidettua. Smalltalkit ja muut heikunkeikut hoidetaan sen maksavan asiakkaan ehdoilla ja näkökulmasta - ei jonkun hyväksyntää kaipaavan kassatytön.

Vierailija
76/78 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa haukkuu sinut illalla kavereilleen "idioottina". 

Siinähän haukkuu. Kertoo vain siitä, että kassa itsekin on idiootti. 

Vierailija
77/78 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kaupan kassoista on opiskelijoita, välivuotta viettäviä tms. Ei heitä voisi vähempää kiinnostaa alan työllisyysnäkymät tulevaisuudessa. Siksi tuo ”kohta sulla ei ole enää töitä, nih!” -marttyrointi ei heitä hetkauta.

Tuskin heitä myöskään syvällisesti kiinnostaa se, sanotaanko heille iloisesti "hei!" vai ei, joten ap:nkin marttyrointi on ihan turhaa. 

Vierailija
78/78 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Myyjä aloittaa kassatapahtuman sanomalla asiakkaalle "Hei"! Asiakas vastaa " "

Näin toimin minä. Minähän en kassaa alennu tervehtimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi