Asiakkaat kaupan kassalla.
"Paljos tästä saa alennusta?" -jankutus.
Tiedoksi: Ei senttiäkään. Kassa ei päätä alennuksista.
Kassa kysyy opetetusti jotain etukorttia. Vastaus: "Noeioeikäikinätuuhstavtuskattunkortteines".
Tiedoksi: Pelkkä "Ei" riittää.
Myyjä aloittaa kassatapahtuman sanomalla asiakkaalle "Hei"! Asiakas vastaa "Muovikassi."
Tiedoksi: Kassa haukkuu sinut illalla kavereilleen "idioottina". Hein sanominen ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa.
Seisoo toisen kassan jonossa ja näkee kassahenkilön lähestyvän rahat kädessä viereistä. Kun kassa on vielä 20 metrin päässä kassasta, alkaa huutaa "AVAATSÄ??!" Tulee sitten huohottamaan siihen portin taakse ja nykii ja repii sitä ja tuijottaa koko ajan silmät kiiluen, että "vauhtia siihen avaamiseen, vauhtia vauhtia!!!" .
Tiedoksi: Kassan avaamiseen kuluu tietty aika eikä se nopeudu sillä kyttäämisellä.
Kommentit (78)
Muutamia mörököllejä sattunut kassalla olemaan mutta yleensä asiallisen ystävällisiä. Näkee kyllä jos "pakotettu" töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä olen käyttänyt jo muutaman kauppakassipalveluja etten vaan vahingossakaan tule loukanneeksi ketään.
Miten voi loukata ketään jos on normaalisti ja asiallinen?
En tiedä. Jokin vaan sai minut epävarmaksi, että asiakkaana olen rasite kun tuli näitä juttuja esim asiakkaat laittaa tuotteet väärin päin hihnalle, kaivaa sen etukortin vasta siinä kassalla, jne. Koin vaan että kivempi varmaan kaikille ettei siellä kaupassa asioi.
Onneksi kohta ei kassahenkilöitä enää ole, vaan kaikki toimii itsepalveluperiaatteella. Ovat sitten kortistossa pahoittamassa mieltään.
Ja tosi on, jos asenne on tuo, että noin olemattomasta vedetään herneet ja haukutaan asiakkaat kaverillekin, ei kannata istua siellä kassalla ollenkaan uhriutumassa.
Minulla on yksi ajatus siitä miten Kassahenkilöt pidettäisiin töissä ja miten heidän asenne paranisi. Se lähtee täysin asiakkaista. Jos asiakkaat osaisivat olla normaalisti ja käyttäytyä niinkuin aikuiset ihmiset niin veikkaan ettei yksikään kassahenkilö sanoisi sanaakaan negatiivista.
Onhan näitä mutta läheinen on sellainen ettei saa aikaiseksi ajoissa tehdä oikein mitään. On kuitenkin itse työssäkäyvä ihminen. Säntää kauppaan 5 min ennen sulkemisaikaa ja jää kaikessa rauhassa katselemaan ostoksia ja äimäilemään. Kaupassa kuulutetaan moneen otteeseen että kauppa on menossa kiinni niin ei reagoi siihen kunnes joku käy ihan sanomassa että kauppa on nyt kiinni. Suuttuu ja pitää hirveää posmennusta asiasta jälkikäteen kun HÄNET oli kehdattu ohjata ulos kaupasta.
Jokainen tietää että kun työaika päättyy niin se päättyy ja silloin lähdetään kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä olen käyttänyt jo muutaman kauppakassipalveluja etten vaan vahingossakaan tule loukanneeksi ketään.
En tiedä. Jokin vaan sai minut epävarmaksi, että asiakkaana olen rasite kun tuli näitä juttuja esim asiakkaat laittaa tuotteet väärin päin hihnalle, kaivaa sen etukortin vasta siinä kassalla, jne. Koin vaan että kivempi varmaan kaikille ettei siellä kaupassa asioi.
Onneksi kohta ei kassahenkilöitä enää ole, vaan kaikki toimii itsepalveluperiaatteella. Ovat sitten kortistossa pahoittamassa mieltään.
Ja tosi on, jos asenne on tuo, että noin olemattomasta vedetään herneet ja haukutaan asiakkaat kaverillekin, ei kannata istua siellä kassalla ollenkaan uhriutumassa.
Minulla on yksi ajatus siitä miten Kassahenkilöt pidettäisiin töissä ja miten heidän asenne paranisi. Se lähtee täysin asiakkaista. Jos asiakkaat osaisivat olla normaalisti ja käyttäytyä niinkuin aikuiset ihmiset niin veikkaan ettei yksikään kassahenkilö sanoisi sanaakaan negatiivista.
Miksi heidät pitäisi pitää töissä? Koko ajan suuntana on se, että kaupat alkavat toimimaan sovelluksilla, appilla sisään, piippaat omat ostoksesi, maksat ja lähdet pois. Ainakin alussa tämä tietysti tulee vaatimaan muutaman henkilön katsomaan, että homma toimii, silloin ap:n kaltaiset valittajat voivat jäädä kavereineen kotiin naureskelemaan tyhmille asiakkaille.
Pitäisi katsoa asian positiivisia puolia. Ensinnäkin alan työvoiman tarve tippuu jatkuvasti. Suurimmat Suomessakin työllistävät ammatit, esim kauppojen myyjät, ovat lähitulevaisuudessa rajun rationalisoinnin kohteena ja työvoimatarve vähenee.
Sinuna olisin kiitollinen jokaisesta asiakkaasta niin kauan kun sinulla niitä töitä vielä on. Korona on opettanut monelle uusia tapoja hoitaa asioita ja ne tulee jäämää pysyviksi. Onnea ja menestystä sinulle, kun tulet jatkossa kilpailemaan niistä vähenevistä työtunneista.
Olen omalla työpaikalla huomannut, että eniten asiakkaiden kanssa ongelmia on niillä henkilöillä, joilla on ongelmia myös meidän muiden työntekijöiden ja työnantajan kanssa.
Taisi mennä tunteisiin monella tämä. On totta että myyjä on siellä palvelemassa asiakkaita ja hänelle maksetaan siitä, mutta jotenkin odottaisi aikuisilta ihmisiltä parempaa käytöstä. Noh onneksi tosiaan tuota ei varmaan kauaa enää tarvii tehdä, saa jokainen sitte huutaa ja kiukutella koneelle. Jälleen kerran siihen kassaihmiseenkin voi suhtautua empaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi katsoa asian positiivisia puolia. Ensinnäkin alan työvoiman tarve tippuu jatkuvasti. Suurimmat Suomessakin työllistävät ammatit, esim kauppojen myyjät, ovat lähitulevaisuudessa rajun rationalisoinnin kohteena ja työvoimatarve vähenee.
Sinuna olisin kiitollinen jokaisesta asiakkaasta niin kauan kun sinulla niitä töitä vielä on. Korona on opettanut monelle uusia tapoja hoitaa asioita ja ne tulee jäämää pysyviksi. Onnea ja menestystä sinulle, kun tulet jatkossa kilpailemaan niistä vähenevistä työtunneista.
Kyllä, olen kiitollinen asiakkaista. Siis heistä jotka osaavat olla asiallisesti.
Terveiset täältä ruokakaupasta! Mua ei haittaa vaikka kuulisin samat vitsit 5 kertaa päivässä, ei se, ettet jaksa tervehtiä tai sulla on huono päivä ja kiukuttaa tai jos kämmäilet jotain! Liki 15 vuotta tätä työtä takana ja aidosti rakastan työtäni ja olla täällä. Tervetuloa mun kassalle, saat aina iloista palvelua ja ison aidon hymyn! :)
Kuinka monella nyt meni yöunet, kun kaupankassa saattaa puhua teistä kaverilleen?🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuna olisin kiitollinen jokaisesta asiakkaasta niin kauan kun sinulla niitä töitä vielä on. Korona on opettanut monelle uusia tapoja hoitaa asioita ja ne tulee jäämää pysyviksi. Onnea ja menestystä sinulle, kun tulet jatkossa kilpailemaan niistä vähenevistä työtunneista.Kyllä, olen kiitollinen asiakkaista. Siis heistä jotka osaavat olla asiallisesti.
Miten nuo ei niin asialliset on sulta pois? Tuliko palkka? Tuli. Tuliko työ tehtyä? Tuli. Kuoliko kukaan? Ei. Se on VAAN työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nonnih.
Vierailija kirjoitti:
Terveiset täältä ruokakaupasta! Mua ei haittaa vaikka kuulisin samat vitsit 5 kertaa päivässä, ei se, ettet jaksa tervehtiä tai sulla on huono päivä ja kiukuttaa tai jos kämmäilet jotain! Liki 15 vuotta tätä työtä takana ja aidosti rakastan työtäni ja olla täällä. Tervetuloa mun kassalle, saat aina iloista palvelua ja ison aidon hymyn! :)
Sun kassalle tuun ihan milloin vaan, kuulostat todella asiasi osaavalta!
Jotkut kassat vaan kehtaavat valittaa, eivät ilmeisesti tajua, että asiakas voi olla sairas, puheesta ei saa selvää, vanhus, joka ei ole ihan enää välttämättä perillä siitä, miten päin ostokset tulisi asettaa hihnalle, eikä ole niin nopeakaan ja on monta muuta syytä, miksei asiakas osaa olla juuri sellainen, kuin kassahenkilö haluaa. Huipuksi vielä vapaa-ajallaan haukkuvat tuttavilleen asiakkaitaan.
Mukava kuulla, että sinunlaisia työstään ja asiakkaistaan tykkääviä kassoja on, kiitos!
Täälläpäin Prismassa ainakin tuntuu että itse näkee vaan kivoja kassoja ja asiallisia asiakkaita. Aikanaan kun olin pikaruokaraflan kassalla, lähes nautin kun joku oman elämänsä kingi tuli minulle, 21v kassatytölle avautumaan milloin mistäkin. Palvelu hidasta, enkö tiedä miten kiire on töihin takaisin ym... tuntui, että kyllä mulla menee itsellä hyvin kun ei tarvitse riehua tolla tavalla.
Joskus olen itse jossain asiakaspalvelutilanteissa rähissyt (esim puhelinpalvelussa) ja jos näin on käynyt niin olen pyytänyt aina asiakaspalvelijalta anteeksi ja sanonut, että meni tunteisiin kun säikähdin laskua tms.. ihmisiä me kaikki ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuna olisin kiitollinen jokaisesta asiakkaasta niin kauan kun sinulla niitä töitä vielä on. Korona on opettanut monelle uusia tapoja hoitaa asioita ja ne tulee jäämää pysyviksi. Onnea ja menestystä sinulle, kun tulet jatkossa kilpailemaan niistä vähenevistä työtunneista.Kyllä, olen kiitollinen asiakkaista. Siis heistä jotka osaavat olla asiallisesti.
Miten nuo ei niin asialliset on sulta pois? Tuliko palkka? Tuli. Tuliko työ tehtyä? Tuli. Kuoliko kukaan? Ei. Se on VAAN työtä.
No mikä tarve sinne kauppaan on tulla kaikesta rutisemaan? On se nyt jmalauta kumma juttu kun ei osata käyttäytyä silleen miten ihmisten pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monella nyt meni yöunet, kun kaupankassa saattaa puhua teistä kaverilleen?🤣
Onneksi en omia yöuniani menetä tämän takia, tuon kassahenkilön puolesta olen huolestunut. Jos noin pienet asiat jäävät vaivaamaan ja vielä kotiin asti pitää työt viedä ja muillekin asiakkaita haukkua, niin kaikki ei todellakaan ole hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä tarve sinne kauppaan on tulla kaikesta rutisemaan? On se nyt jmalauta kumma juttu kun ei osata käyttäytyä silleen miten ihmisten pitäisi.
Kuka sinulle on sanonut, että on joku ihanne maailma, jossa kaikki menee aina tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan? Tuolla on ihmisiä hyvnkin erilaisista olosuhteista ja taustoista. On sairautta, jne...sanoja puutteellisuuden piikkii. Iloisesti unohtuu ne kaikki asialliset ihmiset ja vain ne epäasialliset muistetaan ja pilataan se OMA päivä. Se, että mitä esim jollekin kaverille kerrotaan ei hetkauta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se asiallinen asiakas paljon kiitosta saa.
Asiakas voisi myös tehdä samoin, jättää ne asiat vaikka kauppaan. Mutta ei. Vapaa ajalla olen myös saanut kuulla sitä sun tätä. Onneksi silloin pystyin sanomaan takaisin niin paljon kun sielu sietää eikä hänellä ole mitään valitus oikeutta.