Millaisia sopimuksia te teitte puolison kanssa ennen eka lapsen syntymää ?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Sopimuksia?!
Esim. miten heräämisvastuut jaetaan, kumpiko on pidempään kotona, milloin lapsi menee päiväkotiin tms, Kuinka usein tavataa isovanhempia ja onko heillä millaisia oikeuksia perheen elämään yms ?
Niitä sopimuksia, joista esim. tällä palstalla usein tuntuu olevan vaikeuksia päästä selvyyteen.
Kiinnostava kysymys. ainakin uskoisin suurimman osan sopineen, miten kotiin jäävälle kompensoidaan taloudelliset menetykset palkassa ja eläkkeessä. Kertokaapa näistä.
Testamentti olisi järkevää tehdä. Toivottavasti ei tarvitse katsoa käytännössä toimiiko.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostava kysymys. ainakin uskoisin suurimman osan sopineen, miten kotiin jäävälle kompensoidaan taloudelliset menetykset palkassa ja eläkkeessä. Kertokaapa näistä.
Ei tarvinnut tuollaisi sopia, kun olen muutenkin syrjäytynyt. T. Ammattivalittaja
Ex-vaimo lupasi vauvakuumeessaan hoitavansa lapsen ja suostuin sillä ehdolla. Lupasi myös ettei seksi vähene.
Ei pitänyt lupauksiaan, on nyt siksi ex.
Meillä sovittiin jo ennenkuin lasta lähdettiin edes yrittämään, että vauva ei ole sitten mikään tekosyy kieltäytyä seksistä.
En kauheasti muista mitään sopimuksia, mutta kai vain halusin varmistaa, että mies hoitaa oman osansa. Ja on hoitanut! Olen yllättynyt miten hyvin, nukuttaa, syöttää (lapsi pieni), leikkii ja viettää aikaa hänen kanssaan. Siivoaa yhtä paljon kuin minäkin ja tekee ruokaa. Osallistuu kuluihin silloin kun mahdollista, mutta päävastuun taloudesta kannan minä, kun se minulle on mahdollista. En ole kokenut vauvavuotta raskaana, kiitos osallistuvan miehen! Olen tyytyväinen.
Puhuttiin toki monista asioista etukäteen mutta moni asia meni todellisuudessa eri tavoin. Alun perin oli tarkoitus että päiväkotiin vuoden iässä mutta päädyttiin toiseen lapseen suht nopealla aikataululla jne.
Odotetaan esikoista, eikä olla vielä tehty mitään sopimuksia. Käytännöistä ja pelisäännöistä ollaan kyllä puhuttu, kuten alkoholin käytöstä lapsen läsnäollessa.