Yli 45-vuotiaat, miten meikkaatte vai meikkaatteko ollenkaan?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkityöpäivänä meikkivoidetta, bronzeria, peitevoidetta, puuteria, luomiväriä, ripsaria, kulmaväriä, huulikiiltoa. Juhlat/illanvietto: lisäksi rajaukset silmiin ja huuliin, enemmän ja värikkäämpää meikkiä, highlighteria.
Aikamoinen tikkurilan väripytty siellä. :D
Minua ahdistaisi tollanen pakkelikerros ihoa vasten. Ulos mennessäkään ei tuntisi kasvoilla tuulenvirettä, vain naamarin.48N
Ehkä hän osaa käyttää meikkiään paremmin kuin sinä...
Tai ehkä minulla on parempi itsetunto, koska ei tarvitse sukeltaa väripurtiloihin ollenkaan.
48N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan ripisiväriä töihin joka päivä. Kulmani ovat kestovärjätyt, olen vaalea ihminen, eikä kulmissa eikä ripsissä ole itsestään väriä yhtään.
Hiukkasen huulipunaa ja laadukasta kosteusvoidetta. Toimin asiakaspalvelu tehtävissä ja siisti ulkonäkö kuuluu työnkuvaan.
Eiköhän meikitön naama olisi siistimpi kuin sutattu. En ymmärrä koskaan näitä tekosyitä että pitää muka meikata että näyttäisi "siistiltä".
Onko kaikki asiakaspalvelussa työskentelevät miehet muka hampuusin näköisiä, kun eivät meikkaa?
Jos sinulla olisi puhdas naama ja kammattu tukka, olisit kyllä ihan siisti, pakkelihan vain soitkee naamaasi.
Sama juttu vaikka eri ihminen. Jos menisin ilman meikkiä töihin, minulta kysyttäisiin olenko sairas. Meikkaaminen on niin yleistä, että näin vaalea ihminen ei näytä meikattujen keskellä terveeltäkään ilman meikkiä. Miehiä koskee ihan eri standardit, se on ihan selvä asia.
Itse käytän ripsiväriä, kulmakynää, rajauskynää, cc- voidetta ja puuteria. Huulipuna olisi kuulemma imarteleva huulilleni, mutta en jaksa laittaa. Näitä hiuksia ei pelkällä kammalla saa siistiksi, rullat on aamukahvin ajan oltava niitä kesyttämässä. Meikkaukseen nyt ei kauan mene, kymmenen minuuttia arkena ja juhlaan lähtiessäkin.
Laitan cc voidetta, ripsaria, kulmakarvoihin bärig ja rougea poskiin ja vähän huulikiiltoa
Olen taas valmis uuteen päivään 💋
N 52 vee
PS: äitini on 75 vee käy kampaajalla 3 vk välein ja meikkaa joka päivä. Sillä ei ole mitään tekemistä iän kanssa vaan huoliteltu olo saa itsensä voimaan paremmin.😀
Ei kai meikkaamiseen mitenkään ikä vaikuta, jos ylipäätään on aloittanut meikkaamisen. Kyllä meikkaan. Käyttäisin kuitenkin sanaa ehostan, sillä välttämättä moni ei sitä huomaa. Korjaan värivirheitä ja kasvoissa on muutama aknearpi, jotka haluan peittää. Poskipuna tuo hieman väriä ja silmäni ovat pienet, joten kevyt silmämeikki sopii hyvin.
En usko että lopetan koskaan muokkaamista, on se sen verran ihana nautinto minulle elämässä ja olen siinä myös hyvin taitava. Olen nyt nelikymppinen.
Työelämässä ja etenkin asiakaspalvelussa olevien ihmisten on huolehdittava olemuksestaan.
Se ei tarkoita sitä, että kulkee korkkarit jaloissa ja täysi meikki päällä, vaan sitä että on siistin ja miellyttävän näköinen.
Etenkin punatukkaiset ja vaaleat ihmiset ovat ripsistään ja kulmistaan täysin värittömiä ihmisiä.
Se on melkoisen haljun ja ikävän näköistä.
Itse laitan päivittäin kulmavärin, ripsivärin, kosteusvoiteen ja kevyen huulipunan.
Jos en noin tekisi, olisin jatkuvasti sairaan kalpean näköinen, kuin haamu.
Etenkin yleisöpalvelussa olevan ihmisen odotetaan olevan siistin ja huolitellun näköinen.
Peittelen nuorekkaan akneni ja laitan kulmat ja ripsaria. Normaalisti laittaisin huulipunaa ja poskipunaa, mutta maski.
Kannattaako sen ikäseen naamaan enää laittaa meikkejä.AIKA TOIVOTONTA PEITTÄÄ NIIT RYPPYI TON IKÄSENÄ.
Töihin joka päivä. Paitsi nyt olen ollut etätöissä jo vuoden, ei ole ollut tarpeellista. Mineraalipuuteri, peitevoide, ripsari, rajauskynä ja joskus huulipuna.
N50
50 v, en ole meikannut vuosiin enää. Kulmat kestovärjään itse. Nyt kovien pakkasten aikaan ulkoillessa laitoin kunnon kerroksen puuteria suojaamaan pakkaselta. Joskus meikkaan huvikseni kun otan viiniä 😁 Sitten naaman putsaus, rasvaus ja nukkumaan 😴
Mä olen vasta 44 mutta jokapäiväiseen meikkiini kuuluu: primer, meikkivoide, peitepuikko, puuteri, poskipuna, luomiväri, rajaukset, ripsiväri. Yleensä myös huulipuna. Juhliin samalla tavoin mutta vahvemmin kuin arkena. En ole ajatellut lopettaa tai vähentää.
Kiitos etätöiden ei ole tarvinnut meikata muuta kuin olen vain tummentanut kulmia. Kokouksiin laitan kameran sen verran kauemmas, ettei näe mitään yksityiskohtia ja säätelen korkeudenkin tosi tarkkaan. Näyttää paljon paremmalta mitä onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vasta 44 mutta jokapäiväiseen meikkiini kuuluu: primer, meikkivoide, peitepuikko, puuteri, poskipuna, luomiväri, rajaukset, ripsiväri. Yleensä myös huulipuna. Juhliin samalla tavoin mutta vahvemmin kuin arkena. En ole ajatellut lopettaa tai vähentää.
AIKA PALJON JOUDUT LAITTAA KAIKKEE SKEMAA NAAMAAS.LEVITÄTKÖ MAALIRUISKULLA VAI PAKLAATKO KAIKKI RYPYT PIILOON.
MEILLÄ MUIJAN SILMÄT TUMMENNETAAN KOTONA EIKÄÄ TARVITA MEIKKEJÄ
Meikkaan, ehdottomasti. Vähän pohjia ja silmämeikki: rajaus, luomiväri 2 sävyllä, ripsiväri, kulmat, vähän poskipunaa. MAskiaikana huulipunaa ei ole juuri tullut käytettyä. Ikä 50.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkityöpäivänä meikkivoidetta, bronzeria, peitevoidetta, puuteria, luomiväriä, ripsaria, kulmaväriä, huulikiiltoa. Juhlat/illanvietto: lisäksi rajaukset silmiin ja huuliin, enemmän ja värikkäämpää meikkiä, highlighteria.
Aikamoinen tikkurilan väripytty siellä. :D
Minua ahdistaisi tollanen pakkelikerros ihoa vasten. Ulos mennessäkään ei tuntisi kasvoilla tuulenvirettä, vain naamarin.48N
Ehkä hän osaa käyttää meikkiään paremmin kuin sinä...
Tai ehkä minulla on parempi itsetunto, koska ei tarvitse sukeltaa väripurtiloihin ollenkaan.
48N
Tai sitten aika huono itsetunto, jos meikkaaminen jotenkin yhdistyy mielessäsi itsetuntoon ylipäätäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Peittelen nuorekkaan akneni ja laitan kulmat ja ripsaria. Normaalisti laittaisin huulipunaa ja poskipunaa, mutta maski.
Nuorekas akne. :) Tuonkin voi sanoa mukavastikin näköjään! Otan tämän myös omaan käyttööni, kiitoksia! N47
Meikkaan aina kevyesti töihin, koska haluan näyttää siistiltä ja huolitellulta. Paljoa aikaa se ei vie. Minulla on lievä couperosa ja ilman meikkiä näytän vähän punakalta.
Lopetin itse meikkivoiteen käytön kun parransänki halkaisee sen ja se alkaa varisemaan.
Paitsi sinua?