Ovatko teidän yli 70-vuotiaat läheisenne saaneet koronarokotuksen ?
Jos eivät siis ole riskiryhmässä ?
Missäpäin Suomea ?
Tai tietysti jos itse kuulut samaan ryhmään niin toki vastaa.
Kommentit (34)
Moni tuntemani vanhus ei aio ottaa kyseenalaista rokotusta ja pitävät muutenkin hyvin erikoisena näitä korona toimia.
Serkkuni isä 94v. sai ensimmäisen rokotteen kotikaupungissaan, siis ihan ensimmäisenä, kun +85 alkoi saada. Maanantaina sai serkkuni, kun AZ tuli jakoon alle 70 ikäisille ja minä sain tiistaina, myös alle 70 ikä.
Nyt ne sitten loppui, kun se pieni erä on loppuun käytetty ja taas jatkuu +85 ikäisille kun on heille sopivaa tullut.
Enää ei alle 70 saa, koska se AZ on hyväksytty myös +70 ikäisille ja he ovat vielä kesken ryhmänään.
Naapuri on saanut+55 ikäinen.
AZ aiheutti vähän päänsärkyä, 15 min.Peukaloissa hiukan kipua ja kehräsluun tietämillä, mutta yön nukuin jo ihan vanhaan tyyliin rokotuksen jälkeen.
Serkulla oli aika kylmä, varpaat ja sormet jääkylmät puoliyötä, ei muita tuntemuksia. Serkun isällä ei ollut mitään mainittavaa, mutta onkin vanhankansan sisupussi, joka ei pienistä hetkahda.
Vierailija kirjoitti:
Keu-Sote, ei ole saanut. Riskiryhmää kantasolusiirron jälkeen.
Ja luin sitten kysymyksen väärin, sorry.
73- ja 74-vuotiaat riskiryhmäläiset eivät ole saaneet rokotusta. Varsinais-suomi.
Hus-alueen kunta, eivät ole saaneet
Kyllä molemmat. Toinen yli 90v. toinen yli 70v. Turussa.
Eivät ole saaneet, vaikka ovat riskiryhmää. Yli 80-vuotiaat hoitokodissa ovat saaneet. Samoin tiedän pari nuorempaa riskiryhmäläistä rokotettua, mutta eivät ole sukua.
Helsingissä rokotetaan tällä hetkellä 70-74 vuotiaat. Minulla aika 1.4.täytin 70 tammikuussa.
Kaikille tuohon ikähaarukkaan kuuluvalle tuli viesti. Lähettäjä Hki sote.
Varasin ajan netissä. Soittamallakin voi varata ajan.
Vierailija kirjoitti:
Moni tuntemani vanhus ei aio ottaa kyseenalaista rokotusta ja pitävät muutenkin hyvin erikoisena näitä korona toimia.
Minä otan vain siitä syystä, että pääsen matkustamaan maahan, johon pääsemiseen vaaditaan ns koronapassi. Sitä kehitetään parhaillaan.
Vanhemmat ovat 78- ja 83 -vuotiaita. Eka rokote on annettu. Samoin miehelleni, joka on kuusikymppinen ja kuuluu 1. riskiryhmään.
Jos on 70-74v voi syynä olla se, että heidät rokotetaan pfeizerin rokotteella. Sitä ei käsittääkseni ole vielä ollut saatavilla yhtä paljon kuin astra zenecan rokotetta, joka ei siis ainakaan toistaiseksi ole hyväksytty tälle ikäryhmälle.
Ei. Äitini on sen verran fiksu ettei ota.
Keu-Sote, ei ole saanut. Riskiryhmää kantasolusiirron jälkeen.