Mitä liikuntalajia tai -lajeja suosittelette henkilölle, jonka peruskunto on olematon?
Haluan löytää liikunnan ilon ja samalla kohottaa kuntoa, kun aiemmin en ole koskaan harrastanut mitään liikuntaa koululiikuntaa laskematta. Olen aikuinen, hoikka laihaläski ja tarkoitus harrastaa liikuntaa 2-4 kertaa viikossa. Mitä suosittelette?
Kommentit (30)
Jerusaleema on mun suursuosikki. Tykkään tanssia, mutta en osaa ja olen täysin rytmitajuton.
Sauvakävelyt ehdottomasti. Aloita pienellä lenkillä ja pidennä matkaa vähitellen. Oikeaan tekniikkaan löytyy ohjeita netistä.
Kevätauringon paistaessa on kiva kävellä, pistä lantio ja hartiat liikkumaan ja hanki hoikka vyötärö.
Hei!
Suosittelen aluksi venyttelyä ja joogaa. Sen jälkeen kävelyä, rauhallista hiihtoa, pyöräilyä. Tsemppiä sinulle ja iloa liikuntapäiviisi! 😊
Sauvakävelyt ehdottomasti. Aloita pienellä lenkillä ja pidennä matkaa vähitellen. Oikeaan tekniikkaan löytyy ohjeita netistä.
Kevätauringon paistaessa on kiva kävellä, pistä lantio ja hartiat liikkumaan ja hanki hoikka vyötärö.
Ilmoittaudu vaikka johonkin aloittavien juoksukouluun. Saat ohjelman ja porukka tsemppaa jatkamaan, vaikka sohva kutsuisi.
Käveleminen on maailman tylsintä ja näillä säillä ei erityisen hohdokasta. Meillä ainakin on niin liukasta, että siitä ei meinaa tulla kuin taapertelua. Juokseminen onnistuu, jos sinulla on nastakengät.
Salit ovat kiinni ainakin etelässä, joten mä teen tämän joka päivä ja yhden jumppavideon. Tänään tein koko kropan kuntopiirin. 30 min
Minä käyn suunnistamassa, koska tykkään luonnosta ja rastien löytämisen ilosta. Kävelyllä tai hölkkälenkillä käyn aina, jos saan naapurin rouvista seuraa. Tanssia harrastan, sillä musiikki on minulle tärkeää. Mieti, mistä itse saat iloa. Oletko kokeillut äänikirjaa kävelylenkillä? Siitä olen tykännyt myös.
Sinuna menisin youtubeen ja etsisin oman lajini. Kukaan ei voi tietää mikä sinusta on kivaa.
Mun Youtubesta kaivetut lajit ovat kuntopiiri, Jerusaleema -tanssi, Sarah Beth yoga ja Asahi.
Teen yhden jumpan joka päivä ja kierrätän lajeja.
Aloita vaikka tällä.