Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauspahoinvointi

Vierailija
11.03.2021 |

Kertokaa vinkkejä miten ootte taltuttaneet/ helpottaneet raskauspahoinvointia. Rv 7 lopuillaan ja alkanut velloa sellainen vatsatautimainen kuvotus, ja meinaa oksennus nousta, vaikkei vielä oo lentänyt.

Kaikki vinkit kehiin!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei kyl auttanu mikään muu kun makoilu ja tarpeeks usein syöminen. Mitään ei tehnyt mieli, vaaleaa leipää sain alas, mutta pakko oli syödä, koska muuten oli entistä pahempi olo. Mutta huono olohan siis oli myös syömisen jälkeen.

Vierailija
2/28 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mikään auttanut. Synnytys sitten lopetti ongelman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on luonnon omaa säätelyä, johon siihenkin ihminen pyrkii puuttumaan. Kun enempää ei enää mahdu, menee emo huonoon kuntoon ettei tulisi lisää.

Vierailija
4/28 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti kokopäiväoksentelu onneksi vain sen kolme ekaa kuukautta. Sitten loppui kuin seinään. 

Raitis ilma auttoi vähän, samoin jäätelön syöminen.  Jollain olen kuullut auttavan, että haukkaa jotain ennen kuin nousee ylös, esim . suolakeksiä .Itselläni ei auttanut tuokaan. Eikä seksi, mitä jota jotkut suosittelivat. Tuntui päinvastoin ihan todella absurdilta ajatukseltakin. 

Vierailija
5/28 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiisselin juominen, tekoälyn opiskelu ja reiän parittelu autto mulla.

Vierailija
6/28 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei meinaa mennä mikään alas. Suolainen, makea ja rasvainen kaikki ällöttää. Pitää varmaan lähettää mies ostamaan jotain marjoja tai muuta raikasta. Mehujää ja jäätelökin kuvottaa😭 Eilen maistu appelsiinit mut ei enää😬

Ap

Vierailija
7/28 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitin etätöitä tuossa vaiheessa. Tein töitä sängyssä makoillen, koska se oli ainoa asento, jossa olo oli ok. Syö usein ja pieniä annoksia. Itselläni ainakin pahoinvointi oli yhteydessä verensokerin laskuun / nälkään. Käytännössä söin 1,5-2 tunnin välein jotain pientä välipalaa ja lounaan jaoin kahteen osaan. Itselleni upposi parhaiten kaurapuuro ja pinaattikeitto. Jogurttia tuli myös syötyä paljon. Noita söin ehkä desin puolentoista annoksina. 

Lisäksi käden ulottuvilla oli aina nopea välipala. Joka pöydän kulmalla oli pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä. Kaappiin ostin maustettuja linssikakkuja, jos tarvitsi nopeasti isompaa. 

Pahimpina päivinä käytin myös pahoinvointirannekkeita. En tiedä auttoiko ne oikeasti vai ainoastaan psyykkisesti mutta niiden kanssa pystyi esimerkiksi menemään tekemään muutaman pakollisen työpäivän toimistolle.

Vierailija
8/28 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut "ihana" kuulla etten oo ainoa jolla näitä. Enpä ois osannu kuvitellakaan tällasta etukäteen😅 Kiitos vastauksista ❤️

Ap

Vierailija
9/28 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli huono olo, oksensin julkisella paikalla. Ei ole poikaystävää mutta joku silminnäkijä sanoi että huonovointisuus johtuu siitä että lapsilla vielä vastustuskyky kehittyy.

Lapsi 29v

Vierailija
10/28 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitin etätöitä tuossa vaiheessa. Tein töitä sängyssä makoillen, koska se oli ainoa asento, jossa olo oli ok. Syö usein ja pieniä annoksia. Itselläni ainakin pahoinvointi oli yhteydessä verensokerin laskuun / nälkään. Käytännössä söin 1,5-2 tunnin välein jotain pientä välipalaa ja lounaan jaoin kahteen osaan. Itselleni upposi parhaiten kaurapuuro ja pinaattikeitto. Jogurttia tuli myös syötyä paljon. Noita söin ehkä desin puolentoista annoksina. 

Lisäksi käden ulottuvilla oli aina nopea välipala. Joka pöydän kulmalla oli pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä. Kaappiin ostin maustettuja linssikakkuja, jos tarvitsi nopeasti isompaa. 

Pahimpina päivinä käytin myös pahoinvointirannekkeita. En tiedä auttoiko ne oikeasti vai ainoastaan psyykkisesti mutta niiden kanssa pystyi esimerkiksi menemään tekemään muutaman pakollisen työpäivän toimistolle.

Eikä kiitos kun mainitsit kaurapuuron😊! Se vois mennäkin alas.

Ap

Vierailija
11/28 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei meinaa mennä mikään alas. Suolainen, makea ja rasvainen kaikki ällöttää. Pitää varmaan lähettää mies ostamaan jotain marjoja tai muuta raikasta. Mehujää ja jäätelökin kuvottaa😭 Eilen maistu appelsiinit mut ei enää😬

Ap

Testaamistahan se on tuossa vaiheessa, että mikä tänään maistuu. Onneksi mies toimi jätemyllynä ja söi kaikki mikä ei uponnutkaan. 

Kokeile mehuja ja jogurtteja. Nestemäinen voi olla helpompi saada alas. Itse pidin myös mahdollisimman "mauttomista" asioista, kuten pinaattikeitosta tai luonnonjogurtista. Samoin puurot menivät mutta hillo niiden kanssa oli liikaa. Marjat maistuivat välillä.

Vierailija
12/28 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei auta mikään, se on vaan kestettävä valitettavasti. Suurimmalla osalla kuitenkin helpottaa siinä 12-14 viikon tienoilla. Itse olen nyt viikolla 14 ja niin onnellinen kun voin taas olla oma itseni. Oksentelin joka päivä viikot 6-12 ja olo oli aivan hirveä. Tsemppiä kovasti!

Vierailija
13/28 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kaikkia vinkkejä saa laittaa kehiin? Ei sitten ole pakko väittää sellaista.

Vierailija
14/28 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kiitos kun mainitsit kaurapuuron😊! Se vois mennäkin alas.

Ap

Ole hyvä. Söin sitä viikon ajan aamiaiseksi, lounaaksi ja illalliseksi, koska mikään muu ei maistunut. Itse tykkäsin keittää suhteellisen löysäksi, melkein velliksi. En itse hoksannut laittaa voisilmää mutta se voisi olla kokeilemisen arvoista, jos tuntuu, että on tarvetta lisäsuolalle.

Vierailija
15/28 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Podin viime kesänä/alkusyksystä pahimmat raskauspahoinvoinnit, kesti viikot 4-16. Aamuisin ei ruoka maistunut, alas sain lähinnä sokeroimattomia jogurtteja. Iltaisin olon helpottaessa söin kylmänä kurkkua, lihapullia ja muusia. Pahoinvoinnin loppuvaiheessa imeskelin aamuisin ennen heräämistä sipsejä, se auttoi jo vähän.😅

Tsemppiä, kyllä olo vielä helpottaa! Ja etäarki auttaa, jos voi potea nyt pahoinvointia rauhassa!

Vierailija
16/28 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Testaamistahan se on tuossa vaiheessa, että mikä tänään maistuu. Onneksi mies toimi jätemyllynä ja söi kaikki mikä ei uponnutkaan. 

Kokeile mehuja ja jogurtteja. Nestemäinen voi olla helpompi saada alas. Itse pidin myös mahdollisimman "mauttomista" asioista, kuten pinaattikeitosta tai luonnonjogurtista. Samoin puurot menivät mutta hillo niiden kanssa oli liikaa. Marjat maistuivat välillä.

Samoin. Siihen asti, kun jugurtti alkoi närästää, mutta silloin ei vielä ollut niin paljon maustamattomia, ne voisivat olla vähemmän närästäviä. 

Vierailija
17/28 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mikään auttanut. Olo oli hirveä, kunnes parani itsestään viikon 12 jälkeen.

Sitä ei oikein pysty kyllä kuvittelemaan. Kun joku sanoi, että alkuraskaus on kuin olisi krapulassa kaikki päivät, niin jotenkin sitä kuvitteli sellaisen söpön lievän krapulan, jonka voi nukkua pois. Sen sijaan mulla oli pari kuukautta putkeen kuin elämäni pahin krapula, siis sellainen darra ettei sängystä meinaa uskaltaa nousta kun pelkää, että laatta lentää saman tien. Ja sitä oloa ei voi nukkua pois.

Vierailija
18/28 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen mikään auttanut. Olo oli hirveä, kunnes parani itsestään viikon 12 jälkeen.

Sitä ei oikein pysty kyllä kuvittelemaan. Kun joku sanoi, että alkuraskaus on kuin olisi krapulassa kaikki päivät, niin jotenkin sitä kuvitteli sellaisen söpön lievän krapulan, jonka voi nukkua pois. Sen sijaan mulla oli pari kuukautta putkeen kuin elämäni pahin krapula, siis sellainen darra ettei sängystä meinaa uskaltaa nousta kun pelkää, että laatta lentää saman tien. Ja sitä oloa ei voi nukkua pois.

Mä luulen, että tajuan täysin mistä puhut. 

Vierailija
19/28 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se on toinen syy miksi lapseni jäi ainoaksi.  Toinen oli mieheni kuolema.

Vierailija
20/28 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se on toinen syy miksi lapseni jäi ainoaksi.  Toinen oli mieheni kuolema.

Mulla jää myös lapsi ainoaksi. Otan osaa miehesi kuoleman johdosta.

T. Äskeinen darrakommentoija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän