Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMMETUKSEEN apua???

10.08.2006 |

Tämä kiusallinen ummetus on vaivannu jo monta kuukautta, mutta nyt se tuntuu vaan kokoajan pahenevan. Oon kokeillu vaikka ja mitä- yrittäny syyä kuitupitoista ruokaa, keitelly luumusoppaa, välttäny mm. banaania ja juustoa jotka kovettaa ,juonu vettä paljon... Apteekin lääkkeistä oon kokeillu Levolacia ja se aiheutti vaan hirveesti ilmavaivoja ja teki masun kipeeksi sitte ku ei sieltä mitää ulos tullu, nyt kokeilin Vi Sibliniä, mutta se tuntuu vaan pahentavan tilannetta entisestään vaikka oon koittanu paljon juoda niinku sitä käyttäes pitää.

Nyt alkaa olla hyvät neuvot kalliit. Tuntuu että oon korvia myöten täynnä sitä itseeän, ja maha on vähän väliä kipeä ja vääntää kun ei sieltä tuu ulos mitää. En haluais mitään peräruiskejuttuja kokeilla koska ne on niin kertaluontosia, tarvisinki jonku sellasen avun joka pitäs tuon mahan pehmeänä jatkuvasti.

Ongelmaa ei helpota ollenkaa nuo alapään suonikohjut..

Kiitos jos joku osais auttaa!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mulla auttoi ruokaöljy. Eli salaatinkastikkeeksi oliiviöljyä (tai rypsiöljyä)ruokalusikallinen tai pari, niin jo helpottaa.

Toivottavasti tepsii sinullekin!

Mesulu, rv 24+3

Vierailija
2/16 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ovat kuivatut luumut auttaneet, mutta niitä saa syödä kyllä joka päivä, maku ei vain ole mikään ihanainen.

Lisäksi ongelmanani on kamalat ilmavaivat ja masun turvotus, eli jos joku tietää millä tämän kaiken ilman saa pois mahasta niin PLIIIIIIIIIS laittakaa vaan neuvoja tulemaan sillä niitä tarvitaan !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/16 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä viittis joku laittaa neuvoja- tuskin oon ainut joka tästä ongelmasta kärsii :)

Vierailija
4/16 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaupasta vaan runsaasti tuoreita luumuja myös ruokavalioon.

Itse muuten aivan äärikeinona viime raskaudessa ostin sitten apteekista RISIINIÖLJYÄ, se auttoi!!!!

Vierailija
5/16 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kannattaa kokeilla vielä ainakin Movicol ja Laxoberon ennen kuin ajatteleekaan peräruiskeita. Movicolia voi ottaa jopa useamman pussin päivässä, säännöllisesti, samoin laxohelmiä eikä pelkästään silloin kun tuntuu, että on täynnä sitä ihtiään... Kuulopuheiden mukaan on autellut pysyvämpilaatuiseenkin raskausaikaiseen ummetukseen. Omaa kokemusta ei ole, että tiedä sitten...

Vierailija
6/16 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ainakin tuotetiedoista netistä että raskaana oleville vain lääkärin tarkan harkinnan mukaan..?? Levolacia itse ostin, eilen vasta et viel en oikeen osaa kertoa hyödystä..

Vierailija
7/16 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs huomannukaan et Levolacia oli jo kokeiltu.. :) Mut sit on vielä semmonenki ku Colonsoft, mikä kuulemma sopii raskauden ja imetyksen aikana käytettäväksi??

Vierailija
8/16 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...yksi raskaudenaikaisesta ummetuksesta kärsinyt tuttava vain käytti sitä säännöllisesti, ilmeisestikin siis lääkärin harkittua asiaa:)

Vierailija
9/16 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ummessa ollaan täälläkin, välillä enemmän, välillä vähemmän. Alkoi mullakin IHAN alkuraskaudessa ja ilmeisesti loppuun saakka saa kärsiä:( Mitään apteekin tuotteita en ole kuitenkaan kokeillut, joten niistä en tiedä, mutta tässä raskaudessa mua on kaikkein parhaiten auttaaneet kuivatut_aprikoosit. Ei tartte kuin pari-kolme päivässä syödä ja vatsa toimii edes parin-kolmen päivän välein. Edellisessä raskaudessa taikasana oli vehnäleseet, mutta jostain syystä nyt niistä ei ole ollut mitään apua. Kannattaa kokeilla, ei niistä ainakaan haittaa ole. En tiedä toimiiko tuoreet aprikoosit yhtä hyvin, niitä ei ole tullut niin usein syötyä.

Vierailija
10/16 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip,

Itse olen kärsinyt ummetuksesta aikaajoin ja oikeasti kyllä joudun päivittäin miettimään syömisiäni sen mukaan, että maha toimisi päivittäin...muuten olo on tuskainen.

Koetan syödä mahdollisimman paljon ravintokuituja. En syö ollenkaan vaaleita leipiä ja ruisleivistäkin valitsen runsas kuituisimman vaihtoehdon (esim.Oululaisen REAL täysjyväleivässä on 14% ravintokuituja). Samoin makarooneista suosin vain tummia. Lisäksi paljon kasviksia, vihanneksia ja hedelmiä...etenkin viinirypäleitä.

Totta puhuen ihan pelkkä ruokavaliokaan ei mulla nyt raskausaikana riitä takaamaan vatsan toimintaa, joten syön päivittäin Visblin-rouhetta Yosa-jogurtin seassa. Kerran tai kaksi. Ei mitään herkkua, mutta auttaa! Tuossa muuten kannattaa huomata, että Visiblin alkaa vaikuttaa vasta viiveellä, eli ei kannata parin päivän päästä lopettaa vaikka tuntuisikin ettei ole hyötyä!

Laxoberonista...muistelen kyllä että ei suositella raskasuaikana...korjatkaa jos olen väärässä.

HariboNalle

Vierailija
11/16 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt jonkin verran Duphalacia mutta se lähinnä aiheuttaa ainoastaan ilmavaivoja ja vatsan vääntelyä.

Pyrin syömään paljon hedelmiä ja täysjyväviljaa + kaurapuuroa ja juon paljon vettä. Ajattelin kysyä lääkäriltä seuraavan käynnin yhteydessä jotain muutakin apua.

MrsCruiser

Vierailija
12/16 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa söin päivittäin vehnänleseitä (nimenomaan vehnän!!!) ja sitten join sitä turhan kallista luumunektaria, kun en jaksanut kuivia liotella. Nyt keitän aamulla lese+4viljan puuron.

Vierailija
13/16 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, unohdin vielä mainita, että mulla nimenomaan rautatabut (obsidan) kovetti mahaa ihan hirvittävästi!!!! Mutta koska hemppa on ollu alhainen, kokeilin apteekin nestemäistä rauta valmistetta (Maltofer). Kysyin nimenomaan apteekin tätiltä sellaista rautaa mikä ei kovettais massua niin paljon...tätä suositteli. Lisäksi on nostanut mun hemppaa paremmin kuin obsidan. Ainoa huono puoli on, että oli muistaakseni aikas tyyris, jotain 19 euroo pullo.

Vierailija
14/16 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi viime viikolla ummettamaan ja ostin Marlin Luumunektaria ja join sitä 1-2 lasia päivässä ja se auttoi. Ihan ookoo makuista, parempaa kuin kuivatut luumut. Sisältää muistaakseni myös vähän rypälemehua. Lisäksi tuore porkkana laittaa miun mahan toimimaan, porkkana tai pari raastettuna auttaa mainiosti.

Vierailija
15/16 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuoteselosteessa sanotaan ettei sopisi raskaana oleville (tai jotain sen suuntaista kuitenkin, en nyt muista mitä siinä lukee), niin minulle lääkäri määräsi sitä raskaudenaikaiseen ummetukseen edellisellä kerralla.

Magnesiummaitoa (apteekista) kannattaa myös kokeilla, se on auttanut tällä kertaa minulle.

Vierailija
16/16 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainakin veden juonti tehostaa kaikkien noiden muiden keinojen vaikutusta huomattavasti. Jos saat päivittäistä vedenjuontiasi lisättyä vaikka litralla nykyisestä, saattaa auttaa ihan huomaamatta. Vettä saa juoda aika paljonkin ennen kuin sitä saa " liikaa" , useimmiten tulee juotua liian vähän. Veden juonti on ainakin mulla osoittautunut halvaksi ja tehokkaaksi keinoksi vähentää sitkeää ummetusta!