Miehen sukulaisia haluaa tulla yökylään, miten kieltäydyn?
Sukulaiset ovat todella mukavia, mutta en haluaisi heitä yökylään. Asumme kaksiossa, ja haluan tehdä rauhassa omat aamutoimet, nukkua ja herätä omaan aikaan, käydä yöllä vessassa rauhassa yms. En oikein jaksaisi olla sosiaalinenkaan ihan yötä myöten vieraiden kanssa. Kahvittelu olisi tosi jees, mutta asuvat kaukana ja haluaisivat yöpyä kun tulevat tänne päin.
Yritin selostaa tätä miehelleni mutta hän ei tajunnut ollenkaan. Sanoi vaan että hän haluaisi kyllä että meillä käy vieraita. Sanoin että minäkin haluan vieraita, mutta en YÖvieraita. Keskustelu jäi sitten vähän kesken.
Kommentit (79)
Kukaan järkevä ei kyllä tunge kaksioon yökylään. Ei järkeville vieraille sanoisin suoraan ettei yökylään voi tulla koska niin vähän tilaa. Hotelli on keksitty sitä varten.
Vierailija kirjoitti:
He olisivat tulossa kuulemma koronan päätyttyä.
Pelkään hieman että jos suostun, tuosta tulee ihan tapa. Ovat ainakin pari kertaa vuodessa täällä päin, ehkä useamminkin kun täältä lähtee kaikki lennot ja laivat muualle.
Haluaisin sanoa ihan suoraan että ei käy, mutta toistaiseksi olen yrittänyt sanoa tosi diplomaattisesti ja varovaisesti nuo asiat. Siis sanoin kyllä suoraan etten pidä ajatuksesta ja miksi, mutta ei auttanut
Jospa te olisitte jo eronneet koronan päättymiseen mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että kärsit paniikkihäiriöstä, ihmisfobiasta, kahvikuppineuroosista tai ihmisvihasta.
Vakavasti ottaen tuota on vaikea estää vuosikausia paljastamatta sitä, ettei halua yövieraita. En minäkään halua.
Sanot mielummin, että sinulla on jalkasieni juuri silloin. Silloin saattaa olla myös silmätulehdus ja oksennustauti. Herpeskin saattaa olla ylä- ja alapäässä.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Oletpas sinä itsekäs ja ikävä ihminen. Omistatko yksin kämpän? Mies varmaankin jättää sinut pian jos jatkat tuommoista.
Sinun rakas äitisi varmaankin on hyvinkin tervetullut kylään ja hoitamaan teidän lapsiakin mutta miehen sukulaiset ei.
Huh!
Meille aina tietysti tervetulleita niin miehen kuin omatkin sukulaiset
Majoittaisitko itse jostakin kehitysmaasta tulevia tyyppejä kotiisi? Ok, anna mennä vaan! :)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan järkevä ei kyllä tunge kaksioon yökylään. Ei järkeville vieraille sanoisin suoraan ettei yökylään voi tulla koska niin vähän tilaa. Hotelli on keksitty sitä varten.
Asun kaksiossa ja kyllä mulla käy sukulaisia kylässä, tosin ei nyt vuoteen ole käynyt. Mukava on jutella, kun nähdään niin harvoin yleensä.
Käyttäjä2581 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että ei tule. Eipä siinä enempää tarvita. Selitellä ei tarvitse kenellekään, ei edes miehelle. Menköön hotelliin, sinun kotisi ei sellainen ole.
No on se miehenkin koti:D Parisuhteessa tehdään kompromisseja.
Korona-aikaan tosiaan ei tietenkään, muuten en ymmärrä miksei näin yksittäistapauksessa voisi vähän tsempata ja joustaa rutiineistaan
Ei tarvitse. Hotelli on hyvä paikka yöpyä. Mies voi maksaa vieraille hotellin, jos haluaa, mutta vieraita ei tarvitse kotiinsa päästää.
Se koti on miehenkin koti niin tottakai hänenkin sukulaiset ovat tervetulleita. Ja tottakai myös yökylään.
Jos kieltäydyt niin sinusta ei tykätä ja välit viilentävät. Sekä mieheen että koko sukuun Ja ero tulee
Ehkä sinä voit poistua oman rakkaan äitisi hoiviin siksi aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Ja minä myös pidän näistä sukulaisista, mutta ovat kuitenkin vieraita ihmisiä enkä jaksaisi olla pitkiä aikoja vieraskorea omassa kodissa. Tosiaan haluan omaa rauhaa, varsinkin nuo iltatoimet ja yöheräilyt rauhassa. Jos kieltäydyn ajattelevatko että inhoan heitä?
Ajattelisin enemmän miestä kuin niitä sukulaisia. Hänelle se vierailu voi olla hyvinkin tärkeä.
Vaikka me asutaa 180 neliön omakotitalossa niin ylimääräisiä huoneita ei ole, joten aina kun joku on halunnut yökylään niin ollaan sanottu että ei mahdu. Talo täys omalla porukalla. Sohva ei oo nukkumista varten, joten sohvallekkaan emme ketään huoli makaamaan.
Ei mahdu on hyvä vastaus teilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ap trollailijan tunnistaa useista jutuista.
Aina sama tietty kuvio on hänen aloituksissaan.
Epäilen että hänellä nupissa on jotakin vikaa ja pahasti.
Tiivitaaviteuvo. Joka toinen aloitus samankaltainen. Luo kitkerää tekstiä kun muuta ei osaa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2581 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että ei tule. Eipä siinä enempää tarvita. Selitellä ei tarvitse kenellekään, ei edes miehelle. Menköön hotelliin, sinun kotisi ei sellainen ole.
Korona-aikaan tosiaan ei tietenkään, muuten en ymmärrä miksei näin yksittäistapauksessa voisi vähän tsempata ja joustaa rutiineistaanEi tarvitse. Hotelli on hyvä paikka yöpyä. Mies voi maksaa vieraille hotellin, jos haluaa, mutta vieraita ei tarvitse kotiinsa päästää.
Kyllä minä miestäni ilahduttaisin hyväksymällä vieraat. Perusrutiineista voi poiketa aina silloin tällöin eikä se elämä siihen kaadu.
Onko tuo ap totaalisen hullu, vaiko vain varttia vaille hullu?
Tekee jatkuvasti mitä oudoimpia aloituksia palstalle.
Ja jos aloitu ei lähde lentoon, kirjoittelee välittömästi uuden.
Säälittävä tyyppi, varmaan täysin syrjäytynyt mt-tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2581 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona-aikaan tosiaan ei tietenkään, muuten en ymmärrä miksei näin yksittäistapauksessa voisi vähän tsempata ja joustaa rutiineistaanEi tarvitse. Hotelli on hyvä paikka yöpyä. Mies voi maksaa vieraille hotellin, jos haluaa, mutta vieraita ei tarvitse kotiinsa päästää.
No ei tarvitse ei, mutta itse joustaisin jos olisi miehen sukulaisista kyse. Ehkä kestäisin uhrata elämästäni pari päivää vaikka en voisikaan juoda aamukahviani yksin
Meillä on vuosien aikana käynyt monenlaisia yövieraita, osa läheisiä ja osa hieman vieraampia, sekä minun että miehen sukulaisia ja kavereita.
Minulle yövieraat on ok, ajattelen niin, että minä kyllä pystyn tinkimään omasta täydellisestä mukavuudestani pari päivää, ei ole iso juttu. Totta kai rutiinit häiriintyy vieraista, mutta haittaako se oikeasti, kun kyse on kuitenkin lyhyestä ajasta?
Ajattelen myös niin, että vieraat ovat minun kotonani, joten voin illalla seurustella heidän kanssaan pyjama päälläni, tai tulla aamulla sen kummemmin laittautumatta keittiöön valmistamaan aamupalaa, minun ei tarvitse olla kovinkaan vieraskorea ja virallinen.
Huolehdimme, että vierailla on mukava nukkumapaikka, puhtaat lakanat ja pyyhkeet tarjolla sekä riittävästi ruokaa. Seurustelemme heidän kanssaan, mutta teemme myös omia asioitamme emmekä koko ajan vain pyöri vieraiden ympärillä.
Minun mielestäni ylireagoit asiaan, en omakohtaisesti ymmärrä miksi yövieraat pari kertaa vuodessa on niin kamala asia. Mutta myönnän kyllä, etten muutenkaan aina ymmärrä ihmisiä.
Minusta vieraanvaraisuus on hieno asia, ja mielelläni toteutan sitä omassa kodissani.
Hierotte itseenne krapulapaskaa ympäri naamaa ja vaatteita ennen kuin tulevat. Ovella sanotte, että nyt ripuli lentää ei kannata tulla.
Käyttäjä2581 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2581 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvitse ei, mutta itse joustaisin jos olisi miehen sukulaisista kyse. Ehkä kestäisin uhrata elämästäni pari päivää vaikka en voisikaan juoda aamukahviani yksin
Samoin, kyllä sen rakkaan puolison puolesta joustaisi.
Opetele suvaitsevaiseksi! Ennen vanhaan ihimset asuivat ahtaasti ja silti siskon petejä tehtin sukulaisille,oli sauna,ulko huusit .Kanto vedet Malmilakin viellä 60 luku!Sanmalehdellä pyyhitiin takapuoli.Pissa ämpäri sisällä eteisen nurkassa,jos yösee tuli pisuhätä,ei tarvinut juosta ulkohuusiin.Minulla on pieni asunto.On sähköllä täytetävät patjat,tervetuloa minun rakaat matkan takaa milloin vain.
Ymmärrän niin sinua, ap. Itse myös en haluaisi yövieraita enkä myöskään itse haluaisi muiden nurkkiin yöpymään vaan paljon mielummin hotellissa. Kestän sen yöpymisen kuitenkin pari kertaa vuodessa miehen mieliksi. Mies sitten taas joustaa jossakin muussa asiassa minun vuokseni.
Korona-aikaan tosiaan ei tietenkään, muuten en ymmärrä miksei näin yksittäistapauksessa voisi vähän tsempata ja joustaa rutiineistaan