Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa pliis äkkiä!!!

Vierailija
11.03.2021 |

Mieheni on alkoholisti. Hän yritti päästä viinan kirouksesta irti ja onnistui olemaan lähemmäs 2 kk ilman. Pidempiäkin pausseja hänellä on. Silti aina lapsemme lomilla miehellä lähtee lapasesta ja hän aloittaa juomisen, kuten nytkin lapsen talvilomalla. Kun hän juo useamman päivän putkeen, niin hän muuttuu agressiiviseksi ja alkaa nimitellä minua lapsen kuullen. Keksii riidan aiheita ja henkisesti repii minua rikki. Manipuloi lapsen puolelleen ja haukkuu minua lapselle. Kenet voin soittaa kotiimme auttamaan tässä tilanteessa? Pakenin lukolliseen huoneeseen yksin jottei tarvisi tapella lapsen kuullen, mutta lapsi jäi isänsä kanssa, kun ei suostu tulemaan minun kanssani pois humalaisen isänsä luota.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi on?

6- vuotias

Ap

Hän ei reagoi miehen muuttuneeseen käytökseen? Oma lapseni eristäytyy isästään kun tämä juo, ei koe turvalliseksi vaan on vain minun kanssani silloin.

Vain hetkellisesti, mutta isänsä on siitä ovela että onnistuu lahjomaan ja manipuloimaan lasta kännissä. Antaa herkkuja mielinmäärin, leikkii lapsen kanssa jne. Lapsi ei pidä tilannetta pelottavana vaan nauraa, kun isänsä haukkuu minua.

Ap

No jos lapsellakin on niin hauskaa niin miksi sinne jonku lastensuojelutyypin pitäs pyyhältää paikalle?

Onko se normaalia, että lapsi joutuu kuuntelemaan kun isä nimittelee lapsen äitiä mitä hirveimmillä sanoilla ja opettaa samalla lapselle miten muita ihmisiä kuuluu kohdella?

Ap

Onko se normaalia, että jatkat suhdetta?

Viikolla dokaa ukko ja sinä vain palstailet.

Hän on hyvä isä selvinpäin, sekä hyvä mies. Kerroinhan jo, että on pitkiäkin selviä jaksoja. Tarvitsisin hänelle nyt vain pikaista apua, jotta pääsee irti alkoholista. Lapsi ei halua isänsä luota pois, enkä haluaisi aloittaa huoltajuuskiistaa.

Ap

Vierailija
42/59 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi on?

6- vuotias

Ap

Hän ei reagoi miehen muuttuneeseen käytökseen? Oma lapseni eristäytyy isästään kun tämä juo, ei koe turvalliseksi vaan on vain minun kanssani silloin.

Vain hetkellisesti, mutta isänsä on siitä ovela että onnistuu lahjomaan ja manipuloimaan lasta kännissä. Antaa herkkuja mielinmäärin, leikkii lapsen kanssa jne. Lapsi ei pidä tilannetta pelottavana vaan nauraa, kun isänsä haukkuu minua.

Ap

No jos lapsellakin on niin hauskaa niin miksi sinne jonku lastensuojelutyypin pitäs pyyhältää paikalle?

No koska isi haukkuu äitiä. Lasun paikka!

Onko se sitten oikein, että lapsen kuullen isä nimittelee äitiä idiootiksi, valehtelijaksi, huoraksi ja kertoo lapselle, että

”äiti se taitaa ottaa uuden miehen” ? Tämäkö on pienen lapsen korville hyväksi?

Tämä palsta on taas täynnä todella ilkeitä ihmisiä. Onko tämä korona aika vienyt empatiakyvyn ihmisiltä täysin?

Ei ole normaalia, mutta sinä olet vastuussa siitä, että olet vielä siellä kuuntelemassa niitä. Et voi vierittää vastuuta perhetyöntekijälle, lastensuojelutyöntekijälle tai kenellekään muulle. Sinun ihan itse on tehtävä siitä loppu. Olisi pitänyt jo ajat sitten, eikä jäädä odottelemaan seuraavaa kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei se olet sinä, jonka kuuluu nyt ottaa vastuu omasta ja lapsen turvallisuudesta. Ei ole ketään "vara-aikuista" joka soitetaan paikalle kun ikäviä tapahtuu, sinun lapsesi, sinun elämäsi, sinä otat sen omiin käsiisi ja viet lapsen pois moisen isän ulottuvilta. Sillä ei ole mitään väliä, millainen mies on selvin päin tai sillä että se yrittää irti viinasta tai millään muullakaan puolustuksella, lapsi on nyt tärkein. 

Okei, eli kuuluu lähteä mutta entäpä kun mies äityy agressiiviseksi ja käy kiinni?

Olisi ihan kiva tietää minne mennä kun ei ole turvaverkkoa. Asumme syrjäseudulla.

Ap

Vierailija
44/59 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei se olet sinä, jonka kuuluu nyt ottaa vastuu omasta ja lapsen turvallisuudesta. Ei ole ketään "vara-aikuista" joka soitetaan paikalle kun ikäviä tapahtuu, sinun lapsesi, sinun elämäsi, sinä otat sen omiin käsiisi ja viet lapsen pois moisen isän ulottuvilta. Sillä ei ole mitään väliä, millainen mies on selvin päin tai sillä että se yrittää irti viinasta tai millään muullakaan puolustuksella, lapsi on nyt tärkein. 

Okei, eli kuuluu lähteä mutta entäpä kun mies äityy agressiiviseksi ja käy kiinni?

Olisi ihan kiva tietää minne mennä kun ei ole turvaverkkoa. Asumme syrjäseudulla.

Ap

Edelleenkin sysäät vastuuta omasta elämästäsi muille. Puolustelet miestä, kun se on selvinpäin niin kiva ja kun huoltajuuskiistat on niin yöksis. Miehesi oma asia on hankkia itselleen apua, sinä voit tehdä valinnan jäädä tai lähteä. Jos käy kiinni niin sittenhän se on poliisiasia. 

Vierailija
45/59 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi on?

6- vuotias

Ap

Ap

Onko se normaalia, että lapsi joutuu kuuntelemaan kun isä nimittelee lapsen äitiä mitä hirveimmillä sanoilla ja opettaa samalla lapselle miten muita ihmisiä kuuluu kohdella?

Ap

Hän on hyvä isä selvinpäin, sekä hyvä mies. Kerroinhan jo, että on pitkiäkin selviä jaksoja. Tarvitsisin hänelle nyt vain pikaista apua, jotta pääsee irti alkoholista. Lapsi ei halua isänsä luota pois, enkä haluaisi aloittaa huoltajuuskiistaa.

Ap

Ei ole olemassa mitään "pikaista apua" millä alkoholisti pääsee irti alkoholista. 

Vierailija
46/59 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Vaikutat kovin naiivilta. Ja mies vanhempi varmaankin. Huomenaamulla soitat asuinpaikkasi asuntotoimistoon ja pyydät hätäasunnon, ja muutat pois miehesi luota. Jos lapsi haluaa mieluummin olla isänsä kanssa niin anna hänen jäädä. 

Vierailija
47/59 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos käy kiinni soitat 112. Siitä tulee myös automaattisesti lasu jos poliisi tulee paikalle.

Vierailija
48/59 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät vastauksen jo itsekin. Lähde ja ota lapsi mukaan.

Vierailija
49/59 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sun pitää vaan kestää ja kärsiä jos tilanne ei ole ihan kestämätön.

Vierailija
50/59 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempia aikoja odotellessa

Vierailija
51/59 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut miehelle selvinpäin et lopettaa ton juomisen

Vierailija
54/59 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
55/59 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provon tietää heti tuosta pliis äkkiä jutusta.

Olet oikeassa.

Suomessa niin äärettömän harvalla on alkoholiongelmia.

Vierailija
56/59 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä palsta näin täynnä lahopäitä että ette ymmärrä mitä alkoholismi ihmisille tekee? Mulla ei ole tukiverkostoa kenelle soittaa ja siksi tämä onkin niin vaikeaa.

Ap

Kyllä ymmärrämme.

Sinuna ottaisin lapsen kainaloon ja hankkisin oman kodin teille kahdelle.

Jäämisellä mahdollistat alkoholistin juomisen jatkumisen, koska pidät perhettä ja kotia pystyssä.

Alkoholistia ei viina auta, pitää itse älytä, että on oltava täysin ilman, jos haluaa mukavan perhe-elämän.

Ymmärräthän, että sinä et ole miehelle tärkeä vaan se juominen.

Kuinka vanha lapsi?

Vierailija
57/59 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida tuo mies pystyä lupaamaan mitään hyvää teille jos ei pysty raitistumaan

Vierailija
58/59 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä av-mammojen loputon viha meitä miehiä vastaan kumpuaa?

Esim. minä en vihaa miehiä, mutta inhosin alkkis-isääni, joka ylsi melkoisiin ällöttävyyksiin parhaina juomapäivinä (tai viikkoina).

Inhottaa myös alkoholistinaiset.

Vierailija
59/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi on?

6- vuotias

Ap

Ap

Ap

Ap

Hän ei ole hyvä mies tai hyvä isä jos harrastaa tuollaista, edes satunnaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan