Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Venlafaxin vierotusoireet? Hermot kireällä.

Vierailija
11.03.2021 |

Ei tässä muuten mitään kun huimaa, nykii päästä ja lihaksista. Kyrsii ihan loputtoman paljon ja hermostun pikkujutuista.
Lisäksi sellainen lievä pelkotila päällä.
Viikko sitten taisin lopettaa ja söin vain 75mikrog.

Ei paljoo huvita mikään. Kuuluko asiaan?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tulee sähköiskuja päähän, efekti.

Vierailija
2/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tulee sähköiskuja päähän, efekti.

Joo huomattu on..

Onneksi ei enää niin pahoja tule kuin ekoina päivinä. Aina kun käänsi päänsä niin tuli tuo sähköiskumainen tunne ja myös huimausta välillä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee noin nelisen viikkoa. Sitten helpottaa.Tsemppiä.

Vierailija
4/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee noin nelisen viikkoa. Sitten helpottaa.Tsemppiä.

No jospa ei menisi mutta kestän sen kyllä kun tiedän, että pääsen vain turhista lääkkeistä eroon. Lääkäri olisi halunnut, että käytän 6kk ja nostan annosta mutta en lähde siihen. En tarvitse sitä oikeasti. 

Kiitos. 

Ap 

Vierailija
5/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä johtuiko pelkästään lääkkeestä, tuskin mutta silti oli ikävä huomata, että muisti pätki ja keskittyminen on ollut vaikeaa. Välillä kun piti ääneen lukea tekstiä niin aivoni eivät jotenkin tavoittaneet teksiä ja sen ymmärtämistä. Piti oikein kunnolla keskittyä, että pystyn lukemaan jonkin sanan, se oli pelottavaa niin lopetin koska minun täytyy pystyä keskittymään ja lukemaan. 

Ap 

Vierailija
6/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 75 mg? Olen lopettanut 150 mg kaksi kertaa elämässäni.

Vierailija
7/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu asiaan. En pystynyt ajamaan autoa kuukauteen koska hikoilin ja säpsähtelin. En pystynyt keskittymään ja silmät harhaili. Olin myös ahdistunut. Tuli sellainen olo yhdessä asuntonäytössä mihin menin mieheni kanssa, että välittäjä katsoi minun olevan huumevieroituksessa tai vähintään hirveässä krapulassa.

Se meni vähitellen ohi kyllä, mutta kesti järkyttävän kauan. Pienet sähkärit tuntui vielä 2kk kohdalla.

Vierailija
8/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap puhui kylläkin mikrogrammoista...

Vierailija
9/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että on pieni annos ja sen takia kyllä huolestuttaa, että jo tuollaisesta määrästä voi tulla vierotusoireita. Siksi mietin, että mitä jos vielä nostetaan annostusta niin en tahdo tietää millainen olotila siinä vaiheessa olisi kun pitää alkaa vierottautumaan. 

Itse tein tämän niin, että söin jonkin aikaa lääkettä joka toinen päivä, sitten pari päivää väliä ja kun olin ollut kolme päivää ilman niin päätin, että kestän vieroituksen. Vissiin lääke on pitkävaikutteinen koska yleensä yhtenä päivänä ilman lääkettä ei tullut mitään oireita mutta toisen vuorokauden jälkeen huomasi heti. 

Koen muutenkin, että tahdon olla ilman lääkkeitä koska olen päässyt pahimman yli enkä halua sekoittaa aivojani yhtään enempää kun on muutenkin olleet kovilla.

Ap

Vierailija
10/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap puhui kylläkin mikrogrammoista...

Minun moka. Kyllä se on 75mg. 

Ap 

Vierailija
11/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee useampi viikko, vierottauduin samasta määrästä vuosia sitten. Ihan hirveä lääke, ei ikinä enää. Ja hyvin on mennyt ilmankin. Kummasti myös turvotus ja kilotkin lähti kun lääkkeen lopetti. Tsemppiä! Puret nyt hammasta ja kestät, ei se kauan kestä!

Vierailija
12/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen teidän olonne on ollut sitten kun lääkkeestä vierottautuminen oli ohi? 

Onko ollut parempi olo ilman lääkitystä yleisesti ottaen?

Ap 

Vierailija
13/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopettelen Ketipinorin käyttämistä (olen käyttänyt kyseistä lääkettä jo ainakin 10 vuoden ajan)  omin päin, ilman lääkärin antamaan ohjeistusta. Vähissä erin. Enkä ole myöskään informoinut, eli kertonut mitään tästä terveydenhuollolle. Mitäpä sitä kertomaan, koska tiedän, mitkä ovat lääkäritahon puolelta reaktiot ja mahdollisesti seuraukset. 

Itse pidän kaikkia psyykelääkkeitä myrkkyinä. Aiheuttavat sivuoireita, ja mm. muita terveydellisiä vaikutuksia.

Vierailija
14/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa minulla tuli satunnaisesti (harvoin) niitä sähköiskutuntemuksia päässä vielä 6 kk lopettamisesta. 

Ei s**tana millaista paskaa ihmisille syötetään mukamas lääkkeenä... kumma juttu, ettei enää ole yhtään luottoa nuppipuoskareihin.

Vierailija
15/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen teidän olonne on ollut sitten kun lääkkeestä vierottautuminen oli ohi? 

Ap 

Enpä osaa vielä sanoa tuohon mitään, kun en ole vielä kokonaan lopettanut lääkkeiden ottamista.

Vierailija
16/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee useampi viikko, vierottauduin samasta määrästä vuosia sitten. Ihan hirveä lääke, ei ikinä enää. Ja hyvin on mennyt ilmankin. Kummasti myös turvotus ja kilotkin lähti kun lääkkeen lopetti. Tsemppiä! Puret nyt hammasta ja kestät, ei se kauan kestä!

No mitä ihmettä, lihoitko sinä? Koska minäkin olen lihonut liikaa :/ ruokahalu lisääntyi tai välinpitämättömyys oikeastaan siitä mitä syön. Millään ei mitään väliä - fiilis. 

Lihonnut tosi paljon lyhyessä ajassa ja ahdistanut mutta huomaan, että on turvotusta kylläkin varmaan suurin osa. 

Lääkkeen sivuvaikutuksena lihominen ei liene olevan kovin yleistä ymmärtääkseni. 

Kiitos, kestän kyllä ja onneksi pääsit eroon! :)

Ap

Vierailija
17/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu asiaan, tuo on vielä suht lievää. Minulla tulee kamala pahoinvointi, päähän sähköiskuja jne. jo siitä, että lääkkeenotto myöhästyy. Olen siis käyttänyt ja lopettanut Venlan useasti. 

Vierailija
18/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Ei ollut pitkään aikaan. Meni useampi vuosi pikkuhiljaa itsekseen toipuessa, mutta en todellakaan luottanut enää "mielenterveyden ammattilaisiin", joten itse asioita miettien menin hitaasti eteenpäin. Ensin sain pienen ihmeen (en suhteiden) kautta osa-aikatyön, jossa oli juuri sopivasti tekemistä, ettei ajatellut vain omaa oloaan, mutta ei niin paljon, että olisi uuvuttanut. Nykyään olen ollut kokopäivätöissä jo viitisen vuotta.

Vierailija
19/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmettä, lihoitko sinä? Koska minäkin olen lihonut liikaa :/ ruokahalu lisääntyi tai välinpitämättömyys oikeastaan siitä mitä syön. Millään ei mitään väliä - fiilis. 

Lihonnut tosi paljon lyhyessä ajassa ja ahdistanut mutta huomaan, että on turvotusta kylläkin varmaan suurin osa. 

Lääkkeen sivuvaikutuksena lihominen ei liene olevan kovin yleistä ymmärtääkseni. 

Kiitos, kestän kyllä ja onneksi pääsit eroon! :)

Ap

Minäkin lihoin tuosta lääkkeestä 1,5v aikana n.20kg. Laihduin aika helpolla työllä onneksi pois ne lääkkeen lopettamisen jälkeen. Meni suunnilleen sama aika laihtumiseen kuin lihomiseen. Ja väittivät, ettei tää lääke lihota.

Aiempia masennuslääkkeitä oli ollut jo pari vuotta sitä ennen, joten masennuksesta se lihominen ei aiheutunut.

Oli aika kamala olo kun ulkonäkö rupsahti vielä masennuksen päälle, olisivat voineet varoittaa siitä.

Vierailija
20/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Ei ollut pitkään aikaan. Meni useampi vuosi pikkuhiljaa itsekseen toipuessa, mutta en todellakaan luottanut enää "mielenterveyden ammattilaisiin", joten itse asioita miettien menin hitaasti eteenpäin. Ensin sain pienen ihmeen (en suhteiden) kautta osa-aikatyön, jossa oli juuri sopivasti tekemistä, ettei ajatellut vain omaa oloaan, mutta ei niin paljon, että olisi uuvuttanut. Nykyään olen ollut kokopäivätöissä jo viitisen vuotta.

Juu, hienoa, että toivuit lopulta! 

En odota siis mitään ihmeitä tietenkään, että oloni mukamas paranisi taianomaisesti kun pääsee vierotusoireista eroon, en missään nimessä mutta koen kuitenkin, että on parempi olla ilman lääkkeitä, jotka sekottavat aivojani entisestään. Muutenkin ollut liikaa siis kaikkea ja mömmöt vielä päälle niin olin äärimmäisen väsynyt. Toivun luontaisesti mielummin käsittelemällä tässä päivä kerrallaan ilman sivuoireita turhasta. 

Ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme