Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Venlafaxin vierotusoireet? Hermot kireällä.

Vierailija
11.03.2021 |

Ei tässä muuten mitään kun huimaa, nykii päästä ja lihaksista. Kyrsii ihan loputtoman paljon ja hermostun pikkujutuista.
Lisäksi sellainen lievä pelkotila päällä.
Viikko sitten taisin lopettaa ja söin vain 75mikrog.

Ei paljoo huvita mikään. Kuuluko asiaan?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee useampi viikko, vierottauduin samasta määrästä vuosia sitten. Ihan hirveä lääke, ei ikinä enää. Ja hyvin on mennyt ilmankin. Kummasti myös turvotus ja kilotkin lähti kun lääkkeen lopetti. Tsemppiä! Puret nyt hammasta ja kestät, ei se kauan kestä!

No mitä ihmettä, lihoitko sinä? Koska minäkin olen lihonut liikaa :/ ruokahalu lisääntyi tai välinpitämättömyys oikeastaan siitä mitä syön. Millään ei mitään väliä - fiilis. 

Lihonnut tosi paljon lyhyessä ajassa ja ahdistanut mutta huomaan, että on turvotusta kylläkin varmaan suurin osa. 

Lääkkeen sivuvaikutuksena lihominen ei liene olevan kovin yleistä ymmärtääkseni. 

Kiitos, kestän kyllä ja onneksi pääsit eroon! :)

Ap

Minäkin lihoin tuosta lääkkeestä 1,5v aikana n.20kg. Laihduin aika helpolla työllä onneksi pois ne lääkkeen lopettamisen jälkeen. Meni suunnilleen sama aika laihtumiseen kuin lihomiseen. Ja väittivät, ettei tää lääke lihota.

Aiempia masennuslääkkeitä oli ollut jo pari vuotta sitä ennen, joten masennuksesta se lihominen ei aiheutunut.

Oli aika kamala olo kun ulkonäkö rupsahti vielä masennuksen päälle, olisivat voineet varoittaa siitä.

Kiitos vastauksesta.

Joo siis minä olen todella paljon ihmetellyt lihomista? En sillä, etteikö se olisi oma vikani kun olen syönyt mutta menetin jonkinlaisen kontrollin tai miten sen sanoisi.. 

Olen ollut vain tosi väsynyt ja lihominen on tullut siinä sivussa, tietysti aikalailla lääkkeen ottamisen aikaan. 

Jos mietitään, että lokakuussa painoin 72kg ja lääkkeen aloitin joulukuun alussa, nyt painoni on 84kg, tiedä sitten miksi minusta tuli niin välinpitämätön vai onko se vaan kaiken yhtälö.

Ap 

Vierailija
22/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lopettanut masennuslääkkeiden käytön. Mielestäni vieroitus oli niin kamala prosessi että en halua enää uudestaan kokea sitä. Ei ole itselläkään ole ollut enää luottoa mt-ammattilaisiin kun tajusin millaisen tason lääkkeistä oli kysymys vieroittautuessa niistä.  Hyöty oli marginaalista ja lyhytkestoista ja voi olla että myös plaseboa. Pitkäkestoinen SSRI-kuuri varasti seksuaaliset halut ja edelleenkään en kuurin jälkeen ole normaali sillä saralla.. Myöhemmin kun oli koukussa se hyöty taisi tulla vaan siitä että pysyi vieroitusoireet loitolla, miksi päädyin ensimmäisellä kerralla takaisin lääkkeisiin aika nopeaa.

Vieroitusoireita oli monenlaisia. Yksi oli henkisen tason vieroitusoireet kuten ärtyneisyys, aggression tunteet ja heittelevät tunteet. tunteet herkistyi. Olin kerran vieroituksen aikana kassajonossa ja olin niin raivoissani hitaasti liikkuvasta jonosta että säikähdin omaa raivon tunnetta. Olin myös oudon levoton normaaliin verrattuna. Minulla myös tuntui vieroituksen aikana kuin pää ei toimisi normaalisti, kuin yhtäkkiä olisi hankala hahmottaa asioita miten ennen töissä. Uni katkoi ja heräilin öisin liian aikaisin mitä normaalisti. Sähköiskuja tuli päähän pitkäksi aikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lopettanut masennuslääkkeiden käytön. Mielestäni vieroitus oli niin kamala prosessi että en halua enää uudestaan kokea sitä. Ei ole itselläkään ole ollut enää luottoa mt-ammattilaisiin kun tajusin millaisen tason lääkkeistä oli kysymys vieroittautuessa niistä.  Hyöty oli marginaalista ja lyhytkestoista ja voi olla että myös plaseboa. Pitkäkestoinen SSRI-kuuri varasti seksuaaliset halut ja edelleenkään en kuurin jälkeen ole normaali sillä saralla.. Myöhemmin kun oli koukussa se hyöty taisi tulla vaan siitä että pysyi vieroitusoireet loitolla, miksi päädyin ensimmäisellä kerralla takaisin lääkkeisiin aika nopeaa.

Vieroitusoireita oli monenlaisia. Yksi oli henkisen tason vieroitusoireet kuten ärtyneisyys, aggression tunteet ja heittelevät tunteet. tunteet herkistyi. Olin kerran vieroituksen aikana kassajonossa ja olin niin raivoissani hitaasti liikkuvasta jonosta että säikähdin omaa raivon tunnetta. Olin myös oudon levoton normaaliin verrattuna. Minulla myös tuntui vieroituksen aikana kuin pää ei toimisi normaalisti, kuin yhtäkkiä olisi hankala hahmottaa asioita miten ennen töissä. Uni katkoi ja heräilin öisin liian aikaisin mitä normaalisti. Sähköiskuja tuli päähän pitkäksi aikaa. 

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi, että hyöty on aivan mitätön verrattuna siihen mihin kierteeseen sitä joutuu! 

Itseasiassa nyt kun kerroit noin tarkkaan nuo oireet niin minulla on kyllä aivan samaa! Tänäänkin mietin kun katsoin jotain videota, taisi olla politiikkaan liittyen niin aloin herkistymään ja lähes itkemään. En yleensä itke aivan mitättömistä jutuista mutta viime päivät on tuntunut että tunteet ovat olleet todella herkillä, oli kyse itkusta tai sitten agressiosta. Myös levottomuutta on todella paljon ja kahviseuralainen naureskeli kun en pystynyt olemaan paikoillani. Huomaan myös hitauden ärsyttävän kohtuuttoman paljon tai ihan minkä vaan mielestäni typerän kommentin tuli se sitten kenen suusta vain. 

Olen myös heräillyt öisin, painajaisia nähnyt ja sellainen jopa harhainen pelontunne varsinkin iltaisin pimeässä. Olen ylitunteellinen monessa asiassa ja yhtäaikaa jotenkin poissaoleva.

Onneksi seksihaluni ovat sentään palautuneet. Lääkityksen kun aloitin niin kiihottuminen saatika orgasmin saaminen oli aika hankalaa. Nyt ei ole enää. 

On varmasti muutakin kerrottavaa mitä nyt heti ei tule mieleen mutta en kyllä koe olevani oma itseni.

Minulla olis myös todella pahat im-ajatukset joitakin päiviä sitten.. koko ajan saa ihmetellä omia tunteitaan. 

Ap

Vierailija
24/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tekis mieli lopettaa - tai edes vähentää- annosta, mutta pelkään paniikkikohtauksia joita tuli autolla ajaessa.

Annos nyt 300mg ja painoa tullut n.20kg. Laihtuminen vaikuttaa täysin mahdottomalta vaikka mitä tekisi.

Annos työterveyslääkärin määräämä, nyt on työkin vaihtunu.

Vierailija
25/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli isompi annos ja lopetus kesti 3 kk. Auoin niitä kapseleita ja varistelin sisältä niitä pieniä rakeita pois vähin erin lisäten poistettavaa määrää. Sähköiskuja koin harvakseltaan. Mutta täytyy todeta, että maailma kirkastui ja piristyin. Olisiko ollut tarpeeton lääke.

Vierailija
26/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän lienee tulla vainoharhaiseksi oireiden kanssa mutta vielä olisi yks pieni juttu. 

Onko muilla ollut kovaa palelua? Minulla on siis tuntunut ajoittain yhtäkkiä horkkamaista palelua. En tiedä liiottelenko mutta tosi jäässä ja taas helpottaa, syklissä sekin. Tämä liittyy varmasti kyllä lääkkeen vieroitukseen, siitä olen aika varma mutta on muita jotka saattavat sit olla vain jotain liitännäisoireilua millon mistäkin ja jonkun yhtälön lopputulos. Voi kun vain saisi olla "normaali" taas.

Ap 

Vierailija
27/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tosi herkkä lääkkeiden sivuvaikutuksille ja saan mitä omituisimpia sivuvaikutuksia lääkkeistä. Ko. lääkkeen aloitus oli raskas, mutta lopetuksen yhteydessä ei tullut mitään oireita, ei mitään. Tätä ihmettelin itsekin.

Vierailija
29/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskin lääke mitä oon ikinä kokeillut. Itse syön tällä hetkellä 37,5mg ja jos jää yksikin ottamatta niin oireet on aivan kauheat.

Vierailija
30/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan 425mg / vrk.

Taysin neurologi kysyi, olenko ymmärtänyt annostuksen väärin.

Tarkisti sitten asiaa koneelta ja totesi, ettei ole koskaan nähnyt vastaavaa.

Lopettaminen oli yhtä helvettiä.

En muista, mikä lääke tuli rinnalle, jonka avulla pääsin mokomasta paskasta eroon.

Vierailija
31/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan alkaa purkamaan. Oon siis tuo jolla 300mg annos. Katotaan kuin käy.

Mihin teillä on tuota määrätty? Monta vuotta ootte syöny?

Vierailija
32/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni vahvin markkinoilla oleva opioidi, paljon heroiinia vahvempi, brainchapit kuuluvat lopettamisen vieroitusoireisiin, mutta loppuvat kyllä aikanaan.

Vierailija
33/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

25/31 vastaa:

Käytin Venlafaxinia reilun vuoden ajan. Diagnoosi oli masennus, joka johtui työuupumuksesta. Myöhemmin todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta.

Vähentelin niitä rakeita tosiaan avaamalla lääkekapselin ja poistamalla rakeita. Sitten kapseli takaisin kiinni, kun on depotkapselii kyseessä. Varovainen pitää olla, ettei kapseli rikkoudu, mutta ei sellaista tapahtunut kuin pari kertaa.

Ei siis tarvinnut ostaa uusia miedompia lääkkeitä. Annostus oli luokkaa 300 mg, mistä läksin tiputtamaan.

Yksi positiivinen asia monien muiden joukossa oli se, että tolkuton hikoilu väheni lopettamisen myötä.

Vierailija
34/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee useampi viikko, vierottauduin samasta määrästä vuosia sitten. Ihan hirveä lääke, ei ikinä enää. Ja hyvin on mennyt ilmankin. Kummasti myös turvotus ja kilotkin lähti kun lääkkeen lopetti. Tsemppiä! Puret nyt hammasta ja kestät, ei se kauan kestä!

Samat sanat, ei ikinä enää venlaa. Kertakokeilussa oli yksi kerta liikaa :/

Vierailija
35/35 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lopetitko yhtäkkiä vain? Otit 75mg jonkin aikaa ja sit lopetit? Sun olis pitänyt vähentää sitä annosta pikkuhiljaa. Ensin olisit ottanut viikon ajan 65mg, sitten 45mg jne. näin esimerkiksi.

Ainakin itellä ne pillerit sai avattua ja siellä sisällä oli pienen pieniä pillereitä. Vähensin pikkuhiljaa, ekan viikon ajan otin 2 pikku pilleriä pois annoksesta, ja suljin sen pillerin takaisin kokonaiseksi ja nielin ja heitin ne 2 pikkupilleriä pois. Ja sitten viikon päästä taas 2 pikkupilleriä vähemmän. Jos tulee siltikin vieroitusoireita nii kannatta ottaa vaan 1 pois viikottain.

Mulla ei tolla mun tyylillä tullu mitään oireita. Silloin kyllä tuli, kun vielä käytin tuota lääkettä ja unohdin yhtenä aamuna ottaa niin illemmalla alkoi tuleen sähköiskuja ja huimausta. Eli kannattaa pikkuhiljaa pienentää annosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi