Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Voxrasta?

Vierailija
11.03.2021 |

Taustalla ahdistuneisuutta, työuupumusta. Psykiatri määräsi tänään Voxra-nimistä mielialalääkettä.

Onko palstalaisilla kokemuksia ko. lääkkeestä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kokemuksia, ei mitään pahaa sanottavaa. Ei tosin paras mahdollinen lääke ahdistukseen.

Vierailija
2/17 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hyvä, tekee hiukan vahvemman ja rauhallisemman olon, ei mitään pahaa sanottavaa. Myös työuupumus taustalla minulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut minua masennukseen ja ahdistukseen. Ruokailun kanssa kannattaa olla tarkkana. Itsellä vei näläntunteen ja en oikein muistanut syödä.

Vierailija
4/17 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuvaikutuksia en oo huomannut minkäänlaisia, toisaalta lääkkeen tehokaan ei tunnu kovin voimakkaslta.

Oon itse käyttänyt sitä jo monta vuotta, voi olla mieliala on sen takia ollut jonkun verran korkeammalla kuin se muuten olisi, mutta en ole täysin varma asiasta.

Vierailija
5/17 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeistä paras, antaa vähän virtaa.

Vierailija
6/17 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auttanut minua masennukseen ja ahdistukseen. Ruokailun kanssa kannattaa olla tarkkana. Itsellä vei näläntunteen ja en oikein muistanut syödä.

Minä puolestani olen ylipainoinen tunnesyöppö, joten oli siinäkin mielessä hyödyllinen lääke. Vrt. Efexor mikä aiheutti järkyttävää ahmimista.

Vierailija
7/17 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on altistusta tinnitykseen tai korkeaan verenpaineeseen, niin ei todellakaan kannata. Muuten hyvä lääke.

Vierailija
8/17 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
9/17 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
10/17 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla. Jostain luin, että kofeiini voi joillain buustata lääkkeen vaikutusta. Itse en kyllä ole huomannut kofeiinilla  mitään vaikutusta. Koska Ap kuitenkaan ei voi vielä olla varma lääkkeen sopivuudesta itselleen (kokeilemallahan se vain selviää) niin ainakin alussa en ottaisi voxraa kahvin kera.

Vierailija
11/17 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
12/17 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin kysymys osui oikealle palstalle. 

Vierailija
13/17 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
14/17 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kokemuksia täälläkin. Ennen Voxraa söin essitalopramia ja elin kuin sumuisessa painajaisessa enkä saanut töitä tehtyä. Nyt ei ole enää samanlaista väsymystä ja ajatuskin on paljon kirkkaampi ja jopa pirteämpi. Välillä tulee itkukohtauksia ja jonkinlaista ahdistusta, mutta en usko, että johtuu lääkkeestä vaan elämäntilanteesta ja työstä (yrittäjänä en voi pitää saikkua). Ja juu, aterioita on minullakin unohtunut välistä. 

15/17 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeet eivät auta masennukseen vaan se masennus täytyy käsitellä omassa päässä. Sitä paitsi psyykenlääkkeet vaurioittavat aivoja pysyvästi.

Vierailija
17/17 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/terveys/a/2014081718579420 .

Onpas omituinen kirjoitus. Esimerkiksi annettu joku eronnut teini, joka eroviikonlopun jälkeen hakee maanantaina masennuslääkkeet. Itse rämmin useamman vuoden masentuneena ennen kuin vihdoin tajusin hakea apua. Omituinen väite on myös se, että annostusta nostetaan sivuvaikutusten takia. Ei minulla ainakaan tehty niin. Ja aikamoista aliarvioimista on myös se, että yleisesti kuviteltaisiin pelkkien lääkkeiden vievän masennuksen pois. Eihän lääke yksinään tietenkään auta, jos ongelmat ovat isoja ja itse ei tee asioille mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi