Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sairastut hoitovapaalla vakavasti... Sinulta jää saamatta...

Vierailija
10.08.2006 |

kaikki etuudet, jotka sinulla olisi työssä olessasi.

Minä sairastuin syöpätautiin hoitovapaalla. Ja kun hoitovapaan jälkeen anoin (lääkärin määräyksestä) kuntien eläkevakuutuslaitokselta kuntoutusta työkokeiluna, minulta evättiin se hoitovapaani tähden. Olin maksanut liian vähän heidän maksujaan. Laki muuttui tammikuun alusta 2006. Ennen pelkkä vakituinen toimi riitti työkokeilun saamiseen.

Nyt palaan täyteen työpäivään (hoitoalalla), vaikka kuntoni on huono. En saanut aloittaa lyhennetyllä päivällä ..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tekee esim 6 tuntista päivää 8 tuntisen sijaan?

Vierailija
2/2 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi on paljon sairauksia, joista ei palata edes töihin. Onkohan tuo sama juttu, että sitten esimerkiksi eläkekertymään ei lasketa tulevia vuosia, jos sattuu hoitovapaalla sairastumaan? Samaa voi sitten myös miettiä yrittäjien kanssa. Yrittäjät kun usein omaa tyhmyyttään maksavat liian pientä maksua (mun mies maksaa esim 1000 euroa vuodessa, mut kun voi maksaa paljon pienempääkin, niin monet varmaan maksaa) ja sit kun sairastuvat vakavasti, niin eläke voi ollakin ihan onneton, ei tule kansaneläkkeen päälle mitään.

Toivottavasti jaksat töissäsi. Jos lapsi on tosiaan alle kouluikäinen, niin mieti vielä sitä, että jos ottaisit lyhennettyä työpäivää. Raha on tietty tärkeää ja olette varmasti sitä menettäneet jo paljon, mutta eikö sinun jaksamisesikin ole tärkeää? Se että sinusta olisi myös työpäivän jälkeen lapselle äitiä?

Oletko miten toipunut? Minkälainen on ennusteesi? Koitapa jaksaa, päivä kerrallaanhan sitä pitää elellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi