Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimon ja lasten laiskuus sietämätöntä

Vierailija
11.03.2021 |

Itse puuhastelen paljon, teen kotitöitä, harrastan liikuntaa, hoidan pakolliset velvoitteet jne. Vaimo ja lapset nököttää kotona lomallakin, sotkee eikä korjaa jälkiään, ei harrasta liikuntaa jos en minä "väkisin" vie liikkumaan. Kesäsin kyllä ovat aktiivisia mutta muut ajat yllä mainitun laisia. Samanlaisia vätyksiä ja laiskalintuja näyttää olevan lasten kaverit. On sietämätöntä katsoa kun toiset ei saa mitään aikaiseksi. Omaksi rooliksi jää kokoajan naputtaa että korjaa jälkesi ja yrittää tsempata ja viedä liikkumaan. Omaehtoisesti ei onnistu. Järki lähtee.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa auttaa mutta syyllistää osaat.

Vierailija
22/40 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ulos liikkuminen talvella ihan hirveän paljon raskaampaa kuin kesällä. Kesällä laitat kengät jalkaan ja voit lähteä vaikka t-paita & shortsit päällä urheilemaan, kauppaan, muuten vaan kävelylle, torille.. Talvella pitää eka pukeutua sään mukaan, pukea lapset (jos ovat vielä pieniä) eikä siellä kyllä kauaa jaksa olla sittenkään. Talvella myös jotenkin pitää olla enemmän sellaista ihan kunnon ruokaa, kesällä pärjää vaikka leivällä, salaatilla jne. Eli voi helpommin olla kotoa pois, kun ei tarvi olla tekemässä ruokaa.

Myös osalle ihmisistä tuo kauhea pimeys vie kyllä ilon elämästä kokonaan. Ei siinä sitten jaksa kuin juuri ja juuri töissä kulkea, pientä kotihommaa jne.

Myös jos itse on aina liikkumassa ja urheilemassa, onkohan niinkään että tasavertaisesti olisi kodin vastuut jaettu? Eikä tosiaan ole kiva aina sitten olla itse vain niiden lasten kanssa liikkumassa, jos toinen kulkee yksin liikkumassa.

Antaa ottaa talvet iisimmin, jos keväällä ja kesällä löytyy energiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lapset ulos liikkumaan niin vaimo saa siivota tai levätä..

Vierailija
24/40 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakakaa kotityöt ja lastenhoito . Keskustele asiasta asiallisesti ja rakentavasti. Tehkää viikko-ohjelma.

Vierailija
25/40 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä kannustaa liikkumaan niin et se olisi kivaa eikä pakkopullaa.

Vierailija
26/40 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat sinun lihaa ja verta ap, miksi et ole opettanut heitä siivoamaan ja olemaan aktiivisia? Se on itse asiassa helppo juttu, varsinkin jos on opettanut lapset siihen ihan pienestä pitäen. Mitäs sinö ap teit, kun lapset olivat pieniä?

Vierailija
27/40 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi negatiiviselta tylyttämiseltä.

Vierailija
28/40 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoksi käytökseksi luokitellaan mitätöivät kommentit ja loukkaukset, vihainen puhe ja kieltäytyminen yhteistyöstä.

Vierailija
29/40 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun tsemppaat, jatka samaan malliin!

Vierailija
30/40 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei v--- en jaksa tätä vajukkinaisen loputonta trollailua😑😑😑😑

Vierailija
31/40 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isällä on varmaan ollut sama fiilis, kun olin lapsi. Veli pelasi tietokonepelejä ja mä olin nenä kiinni kirjassa. Sporttinen isä yritti kannustaa meitä liikkumaan, mutta ei onnistunut. Nyt ollaan 30+ ja löydetty ihan itse se liikunnan ilo jo vuosia sitten, sekä minä että veli. Äiti on ainoa liikkumaton perheessä. Kyllä se ehkä siitä vähitellen. :D

Vierailija
32/40 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aktiivisiksi itseään kutsuvat ihmiset pitävät elämäntapaansa parempana? Miksi toisenlaiset ihmiset ei saisi viettää vapaa-aikaansa kuten haluavat?

Samasta syystä kuin työssäkäyvät pitävät elämäntapaansa parempana.

Vierailija
33/40 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa sporttinen 35+ milf itsellesi niin elämä muuttuu paremmaksi. Yleensä tuon ikäisenä kunnossa olevat pysyvät kunnossa myös viisi- ja kuusikymppisinäkin.

Juurikin noin 👍

Vierailija
34/40 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aktiivisiksi itseään kutsuvat ihmiset pitävät elämäntapaansa parempana? Miksi toisenlaiset ihmiset ei saisi viettää vapaa-aikaansa kuten haluavat?

Samasta syystä kuin työssäkäyvät pitävät elämäntapaansa parempana.

En mä pidä. Olisin onnellisempi työttömänä.

Vierailija
35/40 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein itse laitat perheelle päivällisen tai lounaan, käyt kaupassa, peset koneellisen pyykkiä tai imuroit?

Joskus on niinkin, että nalkuttaja ei tee puolta enempää kotitöitä.

Vierailija
36/40 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ap:n vaimon voimavarat eivät riitä lapsiperhearkeen ja aktiiviseen kuntoiluun vaan voimia riittää vain jompaan kumpaan.

Miten ne voimat menee lapsiperhearkeen, jos mies tekee kotityöt ja lapsetkin vaan maata möllöttää?

Vierailija
37/40 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaa on monenlaista. Se voi esimerkiksi olla henkistä väkivaltaa, jollaiseksi voidaan luokitella esimerkiksi nalkuttaminen, vähättely, nimittely, haukkuminen, uhkailu ja pelottelu.

Väkivaltaa ei ole kuin fyysistä.

Vierailija
38/40 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M25 kirjoitti:

Nää on niitä juttuja, joissa mies ei saa kritisoida naisen laiskuutta, mutta nainen saa kritisoida miehen laiskuutta. Jännä juttu, et se menee noin, mutta ei voi mitään. :)

Miten niin ei saa? Kuka on kieltänyt miehiä valittamasta? Ei kukaan. Sen kun valitatte. Se, jollei vastaanotto ole mieluinen, ei tarkoita sitä etteikö valittaa saisi.

Vierailija
39/40 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ärsyttävää.

Vierailija
40/40 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ap:n vaimon voimavarat eivät riitä lapsiperhearkeen ja aktiiviseen kuntoiluun vaan voimia riittää vain jompaan kumpaan.

Energia riittää vain töihin. Energiaa riittää jopa siivoamiseen jos joku on tulossa kylään. Muuten energia ei riitä edes oman kahvikupin nostamiseen tiskikoneeseen. Kesällä virtaa sen sijaan riittää 18h vuorokaudessa. Asenne kysymys ihan puhtaasti.

Mulle kyllä tulee mieleen lähinnä kaamosmasennus, jos kesällä kun on valoisaa, virtaa riittää vaikka mihin, mutta talvipimeällä ei. Olen huomannut itsestäni, että talvet tuntuvat kovin väsyttäviltä ja raskailta mitä enemmän ikää tulee. Nuorempana jaksoin paremmin, näin päälle nelikymppisenä toivoisin vain voivani painella talviunille joskus marraskuussa ja herätä vasta kun lumet ovat sulaneet. 🙁